Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:-)

så enig Lillemus. For ikke å snakke om rørt bringbær og jordbær. Det lukter fantastisk når man opner et glass til en søndagsfrokost i november:-)

Men jeg sylter aldri bærene, bare rører. Synest det er kun på den måten de beholder den nydelige smaken. Spesielt jordbær blir helt ødelagt om man koker den, smaker ikke jordbær lenger da...

Lillebror var veldig fornøyd her i går (3 år) Jeg plukket bring og han gikk rundt meg og skulle hjelpe til. Plukket litt bring og litt rips i en matboks som han rørte med sukker. Var faktisk veldig godt det også:-)

Når jeg skrev sylter så mente jeg rører altså. :o) Hiver oppi litt sukker og litt gul jam for å få tykkere syltetøy (den setter ikke smak), rører godt rundt og har det så i bokser som legges i fryseren. Nammmm!

Skrevet

Ja, det hadde jeg også planer om - he for et par uker siden la vi ut på Den Store Fantastiske Blåbærturen - jeg, mine tre barn og min mor.

Jeg fortalte om flotte blåbærturer da jeg var barn, hvor mye blåbær det var og hvor koselig vi hadde det.

Vi kjørte en time oppi landet, fant blåbærterreng og rauset ut av bilen og trasket innover skogen. Kanskje 15 blåbær der. Inn i bilen igjen med hele hurven.

Kjørte et par kilometer. Fremdeles masse blåbærbusker, mye sol, og typisk terreng for blåbær. Alle ut av bilen. Kanskje 20 blåbær.... Alle ut av bilen igjen.

KJørte et stykke til. Ut av bilen - lette innover skogen. Resultat: 25 blåbær.

Da gav vi opp. Kjørte til ei fantastisk innlandsstrand og koste oss og badet.

Bærene vi fem hadde plukket, dekket ikke bunnen i ett spann en gang....

Men - vi har plukket bringebær og jordbær og fryst ned :-)

*Fnis* Jeg skulle bare ta meg en tur ut på hytta og se om jeg fant litt blåbær og på to turer fant jeg ca. 3,5 liter og det bare på noen få m2! :o))))

Skrevet

*Fnis* Jeg skulle bare ta meg en tur ut på hytta og se om jeg fant litt blåbær og på to turer fant jeg ca. 3,5 liter og det bare på noen få m2! :o))))

URETTFERDIG!!!!!!

Skrevet

Jøss, bor du virkelig i Norge??

Ja skulle ikke tru det.

:-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...