Gå til innhold

Bestyrer?

Gjest Oversetterinnen

Anbefalte innlegg

Gjest Oversetterinnen
Skrevet

Hva heter følgende på norsk (bestyrer på dansk): det er en stor butikk, kanskje et supermarked. En gutt river ned noe og en sint mann kommer og skjenner på ham. På dansk står det at "bestyreren kommer". Det er ikke en av de vanlige ansatte, men en som kommer fra bakrommet. Jeg vet hva det er, men ikke hva det kalles på norsk.

Noen med peiling?

Gjest Oversetterinnen
Skrevet

Butikksjefen, kanskje?

På illustrasjonen har han oppbrettede skjorteermer og noe som ser ut som snekkerbukse ... ville sjefen ha det?

Gjest mandolina
Skrevet

På illustrasjonen har han oppbrettede skjorteermer og noe som ser ut som snekkerbukse ... ville sjefen ha det?

En som bestyrer en forretning vil på norsk kalles daglig leder eller butikksjef.

Hilsen

Skrevet

Daglig leder jobber jo i butikken på lik linje med de andre, han sitter ikke bare bak en pult og er iført dress. :o)

Gjest Oversetterinnen
Skrevet

En som bestyrer en forretning vil på norsk kalles daglig leder eller butikksjef.

Hilsen

Tusen takk for innspill. Jeg tror jeg lander på mandolina, som er dansk (eller var det feil?)

Gjest mandolina
Skrevet

Tusen takk for innspill. Jeg tror jeg lander på mandolina, som er dansk (eller var det feil?)

Jeg er dansk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...