Gå til innhold

Praha

Anbefalte innlegg

Gjest Lara P
Skrevet

Tips om et greit 4 stjerners hotell midt i byen/gamlebyen. Er det noen som kan gi meg et kjapt tips? Har vært inne på hotel.com,og der vrimler det av hoteller....Men vil gjerne ha en av dere dolere sine erfaringer:-) Vil bo sentralt.

Gjest God tur til deg:)
Skrevet

Angel apart hotel. Billig, helt sentralt og nye fine leiligheter. Og kjøpesenter et par min.i gangavstand unna.Like ved gamlebyen var det også.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Floor Hotell.

http://www.floorhotel.cz/

Genial plassering i handlegata. Noen få minutter til torget i gamlebyen. Store rom, god frokost.

God frokost er ingen selvfølge. Jeg har bodd på 3 forskjellige hotell i Praha sentralt, og dette var midt i blinken.

På hotellet ligger det også en Argentinsk Steak House. Har du ikke prøvd argentisk biff så anbefaler jeg det på det sterkeste. Nydelig mat!

Praha er en flott by! Gled deg!

Gjest nonames
Skrevet

Ikke for å skuffe deg, men Praha må være den byen jeg har vært i der jeg har gått mest i turistkø. Hørte knapt en lokal innbygger snakke. Souvenirsjapper overalt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke for å skuffe deg, men Praha må være den byen jeg har vært i der jeg har gått mest i turistkø. Hørte knapt en lokal innbygger snakke. Souvenirsjapper overalt.

Jeg elsket Praha! Hadde ikke så veldig følelse av å trakke i turister, selv ikke på typiske turistplasser som borgen eller torget. Eneste plassen der jeg følte det vrimlet av turister må ha vært på Karlsbroen og i deler av det jødiske museet, men jeg syns de var vel verdt en tur uansett. Og Pinkassynagogen og den jødiske kirkegården er vel de to stedene der jeg, ever, har følt størst fred _og_ mest opprør på en gang, ville aldri, aldri vært opplevelsene foruten.

Men nå var jeg der i april, kan selvfølgelig være avhengig av når du reiser dit.

Skrevet

Kjenner meg ikke helt igjen i din beskrivelse av Praha...... Fisketorget i Bergen i formiddag, derimot, var et rent helvete........

Gjest bydel 5
Skrevet

har aldri kost meg så mye jeg som da vi var i Praha en påske for et par år siden, bodde ikke midt i gryta, men i bydel 5, å hadde en helt toppers ferie.

Gjest Elextra
Skrevet

Riktignok femstjerners, og du risikerer å vasse i både turister generelt og blåhårede amerikanse damer spesielt, men mer sentral plassering finner du ikke, og det hender du finner knalltilbud på f.eks. www.hotels.com (gjorde jeg en gang):

http://www.hoteluprince.com/

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har vært der 3 ganger, en gang i fellesferien om sommeren, 2 ganger når det er julemarked. Jo, det er turister, men jeg har ikke den opplevelsen som du beskriver. Jo, det var turistsjapper, men dæven så mange andre spennendes butikker det var også!

Og flotte bygninger. Karlsbroa var endel folk på, men ellers av andre opplevelser der var en opplevelse, og vi stod lite i kø.

Synd du hadde den opplevelsen, for Praha er en flott by.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...