Gå til innhold

Så er komikveld igang igjen:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sikter selvfølgelig til damefotballen. Så på kampen mellom Norge og Usa, og det var rett og slett kostelig:-) Innlegga er høye lomper som detter ned innen sekstenmeteren et sted. Keeperene klarer ikke slenge seg, det er bare å skyte litt høyt, så blir det mål. Spillerne eier ikke teknikk, og er feilplassert og mangler fullstendig overblikk gang på gang. Et nogenlunde anstendig guttelag fra hvorsomhelst i Norge hadde slått dem med kalassiffere.

Hvorfor holder de på med dette egentlig? Prøver de å bevise noe? Totalt mot sin hensikt isåfall:-)

Skrevet

Det er nå engang sånn at også jenter/damer spiller fotball. Hvorfor ikke bare glede seg over at de vant, istedenfor å rakke ned/kritisere alt ?

Skrevet

Du høres smålig ut.

Nå så ikke jeg kampen, men både mann og sønn som er fotballgale så kampen,- og liker det de ser.

Og jeg tror definitivt ikke at et guttelag hadde slått disse damene.

Skrevet

Jeg er heller ikke overbegeistra for underholdningsverdien i kvinnefotballen, men jeg synes det står stor respekt av at landslagsjentene faktisk hevder seg på det nivået de gjør - det er mer enn hva man kan si om herrelandslaget.

Skrevet

Hvorfor driver det norske herrelandslaget i fotball på? De klarer jo ingenting etter at de slo Brasil for ørten år siden...

Gjest desktop
Skrevet

Kvinnefotball har utviklet seg i mye mer positiv retning de siste åra enn det herrefotballen har gjort. Herrefotball i Norge har stagnert, mens kvinnefotball har blitt veldig mye bedre.

Skrevet

Det er ikke meningen at kvinner skal spille fotball. Fatter og begriper ikke at enkelte fortsatt mener at det er greit.

Skrevet

Det er ikke meningen at kvinner skal spille fotball. Fatter og begriper ikke at enkelte fortsatt mener at det er greit.

Hva får vi lov til å gjøre da?

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Spillerne eier ikke teknikk, og er feilplassert og mangler fullstendig overblikk gang på gang.''

Høres ut som en god beskrivelse på et hvilket som helst norsk fotball-landslag, uavhengig av kjønn. :-) For enkelte er det tydeligvis lettere å se når det er damer man ser på, kanskje fordi velviljen er mindre?

Skrevet

Det sa man om langrenn for kvinner for 60 år siden også. Dvs. MENN sa det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Det er ikke meningen at kvinner skal spille fotball.''

Son en eller annen danske en gang sa, "Livet er for kort til å se kvinner spille fotball og menn spille håndball."?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det sa man om langrenn for kvinner for 60 år siden også. Dvs. MENN sa det.

Det sier de fortsatt om hopp i stor bakke, så idretten er ikke kommet riktig så langt som man kanskje skulle ønske enda?

Skrevet

''Det er ikke meningen at kvinner skal spille fotball.''

Son en eller annen danske en gang sa, "Livet er for kort til å se kvinner spille fotball og menn spille håndball."?

Er noe i det.

Skrevet

Det sier de fortsatt om hopp i stor bakke, så idretten er ikke kommet riktig så langt som man kanskje skulle ønske enda?

Jeg synes uansett det er noe merkelig ved at _tilskuerne_ skal avgjøre hva slags idrett folk kan drive med.

Det plager ikke meg at enkelte norske menn spiller cricket eller amerikansk fotball eller står på kunstløpskøyter, selv om nivået deres sikkert er lavt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg synes uansett det er noe merkelig ved at _tilskuerne_ skal avgjøre hva slags idrett folk kan drive med.

Det plager ikke meg at enkelte norske menn spiller cricket eller amerikansk fotball eller står på kunstløpskøyter, selv om nivået deres sikkert er lavt.

''Jeg synes uansett det er noe merkelig ved at _tilskuerne_ skal avgjøre hva slags idrett folk kan drive med.''

Sant nok, men jeg syns ikke menn i dress heller skal kunne bestemme det. Det bør være opp til utøverne selv og deres interesser.

Skrevet

''Jeg synes uansett det er noe merkelig ved at _tilskuerne_ skal avgjøre hva slags idrett folk kan drive med.''

Sant nok, men jeg syns ikke menn i dress heller skal kunne bestemme det. Det bør være opp til utøverne selv og deres interesser.

Enig. Jeg skrev det med tilskuerne ut fra musikerens startinnlegg. Det må gå an å skifte kanal eller slå av uten å forlange at aktiviteten opphører.

Skrevet

Enig. Jeg skrev det med tilskuerne ut fra musikerens startinnlegg. Det må gå an å skifte kanal eller slå av uten å forlange at aktiviteten opphører.

Nå må du gi deg.

Skrevet

''Spillerne eier ikke teknikk, og er feilplassert og mangler fullstendig overblikk gang på gang.''

Høres ut som en god beskrivelse på et hvilket som helst norsk fotball-landslag, uavhengig av kjønn. :-) For enkelte er det tydeligvis lettere å se når det er damer man ser på, kanskje fordi velviljen er mindre?

''Høres ut som en god beskrivelse på et hvilket som helst norsk fotball-landslag, uavhengig av kjønn. :-) ''

Kunne i hvert fall vært Vålerenga i perioder. Dessverre. ;)

Gjest desktop
Skrevet

Godt poeng. Se på Brann for eksempel.

Folk spiller fotball fordi det er gøy. Hvis jenter liker å spille fotball, så skal de selvsagt det. De bør ikke la seg affisere av rapende hengemager som mener å inneha ekspertise på området etter et langt liv i sofaen med tippekamp og øl.

Skrevet

Kvinnefotball har utviklet seg i mye mer positiv retning de siste åra enn det herrefotballen har gjort. Herrefotball i Norge har stagnert, mens kvinnefotball har blitt veldig mye bedre.

En kan vel kanskje si at damene hadde, og har, et ganske mye større utviklingspotensiale... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...