Gå til innhold

UDI: - Kvinnens ansvar å unngå voldtekt

Anbefalte innlegg

Gjest desktop
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=198782

- Asylsøkerkvinner har samme ansvar for å unngå voldtekt som kvinner i vanlige boliger, sier avdelingsdirektør Siri Rustad i Utlendingsdirektoratet (UDI).

Hun nevner ikke at kvinnelige asylsøkere lever i mottak bak ulåste dører, men mannlige muslimer som ser det som en soleklar rett å ta seg til rette.

Så har vi det fra faglig hold, jenta hadde skylda.

Skrevet

Jeg tror jenta fra Rwanda var muslim også, men jeg er usikker. Hvis så var, fortjente hun selvfølgelig ikke å bli voldtatt.

Gjest desktop
Skrevet

Jeg tror jenta fra Rwanda var muslim også, men jeg er usikker. Hvis så var, fortjente hun selvfølgelig ikke å bli voldtatt.

Ingen fortjener å bli voldtatt, men UDI mener at det var hennes ansvar å unngå å bli voldtatt.

Skrevet

Ingen fortjener å bli voldtatt, men UDI mener at det var hennes ansvar å unngå å bli voldtatt.

Helt klart, jeg forstår dem godt jeg.

Gjest desktop
Skrevet

Helt klart, jeg forstår dem godt jeg.

Så bra (å forstå så mye, altså).

Gjest desktop
Skrevet

Nice shoes, wanna fuck?

Takk for tilbudet, men nei takk. Ikke for å være ekskluderende, men jeg foretrekker hetrofile.

Gjest xbellax
Skrevet

Takk for tilbudet, men nei takk. Ikke for å være ekskluderende, men jeg foretrekker hetrofile.

(lol)

petter smart
Skrevet

Enkelte ganger burde idioter som dette heller sagt "ingen kommentar", framfor å lire ut av seg noe så meningsløst dumt.

Det er da vel for pokker ikke kvinner ansvar å unngå voldtekt, det er menns ansvar å ikke voldta. Og på et slikt asylmottak burde man passet bedre på.

Skrevet

Samma her. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke kan fordra homofile. Men hvorfor avslo du tilbudet mitt egentlig? Nebbete vil mange si. Skal si du er oppfarende.

*Promp*

Gjest Grønn iris
Skrevet

Muslim eller ikke muslim - det er jo ikke problem stillingen da....

På et asyl mottak er det veldig mange ulike mennesker samlet fra mange folkegrupper. Mange er traumatiserte og har opplevd grusomme ting i sitt hjemland. Så har de forlatt hjemlandet sitt og lever i uvisshet og stress på et mottak der kanksje naboen

er fra folkegruppa som begikk store overgrep faren eller flere familien.

De må dele kjøkken og dusj/toalett. Pluss vaskerom. Når de skal vaske klær må de ofte stå å passe på klesvaska for å hindre at noen skal ta den.

Kvinnene kan ikke bare stenge seg inne på rommet sitt og nekte å gå ut. De trenger mat og toalett besøk i løpet av dagen...

Det er sykt upassende å mene at det er deres eget ansvar å unngå voldtekt. Det er det samme som å si at en norsk kvinne har ansvar for å unnga voldtekt fra en man som bryter seg inn i leiligheten henner og venter på henne i stua hennes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...