Gå til innhold

Kan man bli kvitt magekatarr?

Anbefalte innlegg

Gjest elkahono
Skrevet

Eller er det kronisk?

Mine symptomer er: Veldig rumling i magen, særlig helt øverst. Dette blir mer og mer merkbart ut over dagen, og om kvelden er det så ille at jeg sliter med å få sove.

Kvalme

Svimmelhet

Sultfølelse, selv om jeg nettopp har spist

I tillegg har jeg irritert tarm, og sliter med vekselsvis diare og vanlig avføring, og en del luftplager.

Har som alle andre mitt å slite med i hverdagen, men har ingen store psykiske plager. Jeg har imidlertid hatt en operasjon for et år siden der de fjernet livmor. Etter dette har tarmene blitt mer og mer urolige. De tok ut litt av tarmen for å skrape den litt, hadde noen sammenvoksninger, og de holdt meg på sykehuset noen dager fordi de var redd tarmen skulle sprekke etter dette. Men det gjorde den ikke. Men den har siden vært plagsom, med diareer og tidvise smerter, særlig om morgenen.

For meg virker det som om det har vært en påkjenning for tarmene å være gjennom denne operasjonene, og å ha stadige diareer og smerter, og siden har altså magekatarren dukket opp.

Veldig takknemlig for svar fra andre som har hørt om liknende situasjoner. Håper jeg en dag kan bli frisk igjen.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Magekatarr vet jeg ikke noe om, men operasjoner i tarmene kan jeg endel om, dessverre.

Vet de hvor mye tarm de tok bort? Jeg har diareplager etter at de skar bort mye tarm, hos meg er plagene store og det tok mye tarm.

Det du bør gjøre er og be om samtale med en Indremedisiner, og utredning på tarmene, siden problemene startet etter operasjonen.

Hos meg var det for mye galle i tarmen, siden den er kortere, rekker den ikke suge opp gallen, og resultatet blir diare. Det finnes ett veldig godt medikament for. De finner ut dette ved en colonscopi.

Så jeg ville bedt om henvisning jeg, om diaren er plagsom for deg. Jeg har også mye luftplager som kom etter dette.

Gjest elkahono
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1218195222' post='3930597]

Magekatarr vet jeg ikke noe om, men operasjoner i tarmene kan jeg endel om, dessverre.

Vet de hvor mye tarm de tok bort? Jeg har diareplager etter at de skar bort mye tarm, hos meg er plagene store og det tok mye tarm.

Det du bør gjøre er og be om samtale med en Indremedisiner, og utredning på tarmene, siden problemene startet etter operasjonen.

Hos meg var det for mye galle i tarmen, siden den er kortere, rekker den ikke suge opp gallen, og resultatet blir diare. Det finnes ett veldig godt medikament for. De finner ut dette ved en colonscopi.

Så jeg ville bedt om henvisning jeg, om diaren er plagsom for deg. Jeg har også mye luftplager som kom etter dette.

Tusen takk for svar. Jeg fjernet ikke tarm, de tok bare ut litt og la i et kar for å se etter hull, og la den tilbake....blæh....ekkelt å tenke på.

Men tror nok det var stor påkjenning for tarmen, samt alle harde diareer...

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg fjernet ikke tarm, de tok bare ut litt og la i et kar for å se etter hull, og la den tilbake....blæh....ekkelt å tenke på.

Men tror nok det var stor påkjenning for tarmen, samt alle harde diareer...

Du kan ha ubalanse i bakteriefloraen din i tarmen. Ikke uvanlig etter inngrep i den. Måtte du tømme tarmene før?

I så fall anbefaler jeg en kur for og bygge den opp igjen. Snille tarmbakterier. Dette er helsekostprodukter, og finnes som oppbyggingskur og vedlikehold. Veldig effektivt faktisk. Jeg er skeptiker til mang og mye i helsekostverden, men dette er gode greier.

Nå husker jeg ikke på ståendes fot navnet på det produktet jeg bruker.

Gjest elkahono
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1218202146' post='3930671]

Du kan ha ubalanse i bakteriefloraen din i tarmen. Ikke uvanlig etter inngrep i den. Måtte du tømme tarmene før?

I så fall anbefaler jeg en kur for og bygge den opp igjen. Snille tarmbakterier. Dette er helsekostprodukter, og finnes som oppbyggingskur og vedlikehold. Veldig effektivt faktisk. Jeg er skeptiker til mang og mye i helsekostverden, men dette er gode greier.

Nå husker jeg ikke på ståendes fot navnet på det produktet jeg bruker.

Takk igjen. Jeg har gått en stund på Probiotika, snille bakterier....men kanskje ikke mer enn i to uker...er det for kort tid???

Skrevet

Takk igjen. Jeg har gått en stund på Probiotika, snille bakterier....men kanskje ikke mer enn i to uker...er det for kort tid???

Det kan være for kort tid. Jeg vil anbefale deg en kur på en uke, svinedyr, men god. Replet heter den, men jeg klarer ikke huske produktnavnet

*googler*

Jaggu, jeg fant jeg fant :o)

http://www.terapi-consult.no/default.asp?V_ITEM_ID=101

Denne gjør at bakteriene kapsler seg inn i tarmen, og blir der.

Så kan du bruke de andre produktene senere:

http://www.terapi-consult.no/default.asp?V_ITEM_ID=55

http://www.terapi-consult.no/default.asp?V_ITEM_ID=53

Det hadde en god effekt på meg. Ikke nok til at jeg ble helt bra, men som sagt, jeg har store problemer og hatt store inngrep i tarmene.

Gjest elkahono
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1218207020' post='3930713]

Det kan være for kort tid. Jeg vil anbefale deg en kur på en uke, svinedyr, men god. Replet heter den, men jeg klarer ikke huske produktnavnet

*googler*

Jaggu, jeg fant jeg fant :o)

http://www.terapi-consult.no/default.asp?V_ITEM_ID=101

Denne gjør at bakteriene kapsler seg inn i tarmen, og blir der.

Så kan du bruke de andre produktene senere:

http://www.terapi-consult.no/default.asp?V_ITEM_ID=55

http://www.terapi-consult.no/default.asp?V_ITEM_ID=53

Det hadde en god effekt på meg. Ikke nok til at jeg ble helt bra, men som sagt, jeg har store problemer og hatt store inngrep i tarmene.

Takk for hjelpen. Da skal jeg gå i innkjøp av dette. Ho ho, tenk å betale for bakterier....

Skrevet

Takk for hjelpen. Da skal jeg gå i innkjøp av dette. Ho ho, tenk å betale for bakterier....

He he, jeg flirer ofte når jeg tenker på at mine kjøpte bakterier blir godt passet på i kjøleskapet ;o)

Håper det hjelper deg, spør gjerne når du handler og få litt info. Som sagt, jeg ble ikke frisk, men bedre. (men igjen, mine plager er store) Og nå bruker jeg dette hver gang tarmene blir utsatt for enten tømming pga undersøkelser eller antibiotikakurer.

Gjest elkahono
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1218225875' post='3930843]

He he, jeg flirer ofte når jeg tenker på at mine kjøpte bakterier blir godt passet på i kjøleskapet ;o)

Håper det hjelper deg, spør gjerne når du handler og få litt info. Som sagt, jeg ble ikke frisk, men bedre. (men igjen, mine plager er store) Og nå bruker jeg dette hver gang tarmene blir utsatt for enten tømming pga undersøkelser eller antibiotikakurer.

Uff, føler med deg. Håper du finner noe en dag som kan gjøre deg ordentlig bra. Har du forsøkt homeopati eller lignende? Jeg skal til homeopat på tirsdag, og ønsker så inderlig at det kan hjelpe!

Skrevet

Uff, føler med deg. Håper du finner noe en dag som kan gjøre deg ordentlig bra. Har du forsøkt homeopati eller lignende? Jeg skal til homeopat på tirsdag, og ønsker så inderlig at det kan hjelpe!

Jeg har ikke forsøkt det enda, men er på listen over ting jeg skal prøve på sikt. Akkurat nå er jeg fremdeles under utredning, så jeg tar ett steg av gangen.

Vil du gi en tilbakemelding når du har vært hos homeøpat? Er litt nyskjerrig på det nemlig.

Lykke til!

Gjest elkahono
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1218274644' post='3930995]

Jeg har ikke forsøkt det enda, men er på listen over ting jeg skal prøve på sikt. Akkurat nå er jeg fremdeles under utredning, så jeg tar ett steg av gangen.

Vil du gi en tilbakemelding når du har vært hos homeøpat? Er litt nyskjerrig på det nemlig.

Lykke til!

Takk, det skal jeg gjøre;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...