Gå til innhold

Tannlege vil servere pasienter drinker

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/08/543020.html

En tannlege har søkt om sjenkebevilgning.Blant annet som en middel mot tannlegeskrekk. Haha for en historie. En ting er jo hos tannlegen i gamle dager hvor bedøvelse ikke fantes.Det å hive i seg vodka da var nok lurt. Drinker hos frisøren er jo kjekt.Men hos tannlegen det høres da ikke lurt ut.

"- Det er en pasientgruppe som vi ønsker å hjelpe fra venterommet og opp i tannlegestolen. En mister litt hemninger med alkohol og derfor ønsker vi å kunne gi en drink til de pasientene som trenger det, sier tannlegen til NRK.

Han har ingen betenkeligheter med å servere pasienter alkohol, og peker på at det ikke er uvanlig i andre land.

Hoff vil ikke at pasientene skal bli fulle, men har ingen planer om å sette en grense for hvor mye som skal serveres."

Jeg har sinnsykt angst for å sette bedøvelse i fortanna mi.Gjort det engang før og det var en traumatisk opplevelse.Og få beroligende den gang jeg skal det neste gang må jeg.Ellers klarer jeg ikke å gjennomføre

Skrevet

Unnskyld meg, men har ikke alle tannleger praktisert drinkservering hele tiden? Trodde dette var standard praksis jeg. Har hittil ikke regaert noe særlig på at tannlegen har brukt syndelig land tid på arbeidet, bare den ene gangen da han bomma så fælt og måtte bore flere ganger oppå hverandre. Det fine var at jeg ikke kjente så mye selv, bortsett fra da jeg lente meg over vasken for å spy og tannlegen bora hull i leppa mi. Han hadde plaster da.

Skrevet

''En tannlege har søkt om sjenkebevilgning.Blant annet som en middel mot tannlegeskrekk. Haha for en historie. En ting er jo hos tannlegen i gamle dager hvor bedøvelse ikke fantes''

Tror du at all angst for tannleger skyldes angst for smerter?

Skrevet

Så å ta beroligende er greit men alkohol ikke? Jeg tar heller alkoholen, jeg. Tror jammen herr Hoff er min nye tannlege:)

Skrevet

Så å ta beroligende er greit men alkohol ikke? Jeg tar heller alkoholen, jeg. Tror jammen herr Hoff er min nye tannlege:)

Det ser jo mye penere ut , kan du skjønne, å ta en tablett med natkotika, enn en drink, Det er jo medisin :-)

Skrevet

Det ser jo mye penere ut , kan du skjønne, å ta en tablett med natkotika, enn en drink, Det er jo medisin :-)

Ja, ikke sant?:) Nå må noen slå et slag for cognacen som sovemedisin for gamle damer på Hviletun og drinken for de flyredde. Det er da mye bedre at de får lov til å føle seg normale og levende? Sovepille og sobril sykeliggjør.

Skrevet

Ja, ikke sant?:) Nå må noen slå et slag for cognacen som sovemedisin for gamle damer på Hviletun og drinken for de flyredde. Det er da mye bedre at de får lov til å føle seg normale og levende? Sovepille og sobril sykeliggjør.

Jo, det er nok slik, dessverre Tonie. Alt er bedre enn å bli sett med et glass i hånda. Det betyr bare karaktersvikt, mens piller betyr medisin:-) Dobbeltmoralsk? Ja.

Skrevet

Jo, det er nok slik, dessverre Tonie. Alt er bedre enn å bli sett med et glass i hånda. Det betyr bare karaktersvikt, mens piller betyr medisin:-) Dobbeltmoralsk? Ja.

Haha, jeg synes i grunnen vi burde utfordre nhd her. Noe sier meg at han vil være i alle fall litt enig. I alle fall hvis han er så fornuftig som jeg tror han er;)

Skrevet

Haha, jeg synes i grunnen vi burde utfordre nhd her. Noe sier meg at han vil være i alle fall litt enig. I alle fall hvis han er så fornuftig som jeg tror han er;)

Det er nok ikke poltisk korrekt å svare bekreftende på en påstand som dette.....så det kan han nok ikke gjøre. Vil jeg tro... Det blir for dumt, for alle som kan tenke en normal/logisk tanke, skjønner jo at det må være slik. En droge er en droge, uansett om det lukter av kjeften til vedkommende som har tatt den, eller ikke. Og alkohol er jo supereffektivt mht angst. Men akk ..så søplete:-(

Skrevet

Han er faktisk min, men lurer på å bytte.

Timesprisen der nå er over 2900 kroner. En får mye Cognac for den summer.

Skrevet

Helt prefekt jo!!!

Kanskje jeg skulle tatt narspill der i natt ;0)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg kunne godt ha tenkt meg en drink eller to jeg, før jeg må ned i den fæle stolen.

Det handler vel om å tørre og føle seg tryggere. Jeg bruker langt tid fra jeg kommer inn i rommet til vi faktisk er i gang med jobben.

Hadde jo passet fint med tannlegetime fredagsettermiddag da ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...