Gjest annamamia... Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Av spesielle grunner har vi 5.700 kr å leve på i augsut måned. Vi er to voksne og et barn på 5 år. De store regningene er betalt, men ikke mobil og bladabonnement. Normalt har vi et matbudsjett på 6000 i måneden, men det er jo bare å glemme denne måneden. Barnet på 5 har også bursdag denne måneden... Noen som erfaring her inne? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Dette fikser dere helt fint. Sats på billige matvarer, planlegg middagene for en uke av gangen, sett opp budsjett, kjøp inn stort. 0 Siter
Gjest annamamia... Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Dette fikser dere helt fint. Sats på billige matvarer, planlegg middagene for en uke av gangen, sett opp budsjett, kjøp inn stort. Ja, vi får prøve :-) Det får vel nesten gå litt sport i det - og se om vi får det til. Jeg har ikke lyst til å ta i bruk kredittkort for å komme over denne kneika. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 En bra anledning til å spise opp maten i fryseren? -og suppeposene i skapet? Prøv å bli invitert på middag, så kan dere gjøre gjengjeld når dere er over kneika. 5-åringer vil jo gjerne ha pølsefest på bursdagen sin uansett, så den middagen behøver heller ikke å bli veldig dyr. Se om du kan bake litt brød etc selv av mel etc som du kanskje allerede har i hus. Pant flasker, frys om nødvendig bladabonnementet denne måneden. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Store forskjellen er det vel ikke å måtte spare kroner 300 kr på en måned. Hilsen 0 Siter
Gjest Jeg er økonomisk Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 5700 kr å leve for er bra det, har aldri hatt så mye. Vårt matbudsjett er på 3500 kr pr mnd. Bruker å handle mye på Rema 1000, det er billigst.Vi er 1 voksen og to tenåringer. Lykke til. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Ja, vi får prøve :-) Det får vel nesten gå litt sport i det - og se om vi får det til. Jeg har ikke lyst til å ta i bruk kredittkort for å komme over denne kneika. Når jeg har hatt dårlig råd, har jeg tatt det disponible beløpet og delt dette på alle dager inntil neste lønn. Altså 5700 delt på feks 31 dager eller 5700 delt på f.eks 4 uker. På denne måten har jeg hatt kontroll på hvor mye jeg kan bruke. I tillegg har jeg alltid hatt en liste som jeg stadig oppdaterer, over husstandens inntekter og utgifter.. på denne måten har jeg også god kontroll (bare et tips). 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Hva skal det dekke da? Mat og klær? Klær trenger man ikke kjøpe hver mnd, med mindre det er helt prekært. Man klarer finfint å holde seg til et matbudsjett på 5700,- på en mnd til 3stk!!!! Med mindre dere har veldig høye mobilregninger og mange bladabonnementer som må betales akkurat nå. Da kan dere ringe dem og be om en utsettelse, det burde ikke være noe problem. Som en annen her sa - nå er det tid for å tømme fryser og kjøleskap, bake brød og boller av mel og ting dere alt har i huset og slike ting. En sekk ris holder leeeeenge f.eks. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.