Gå til innhold

Har vi stram økonomi?

Anbefalte innlegg

Gjest ikkesågreitåvite
Skrevet

Vi er en familie på tre som tjener 700.000 til sammen i året. Vi har hus, to nyere biler og et lån på 1.7 mill. Vi har nyopp-pusset hus og nye møbler. Barnet går på sfo.

Vår felles inntekt pr måned er 42.000. Vi reiser utenlands hvert år på ferie.

Når jeg ser på sånne lånekalkulatorer så er vi i grensen på hva vi kan ha i lån. Banken sa ogå at vi har mer lån en de fleste som tjener det samme som oss.

Vi klarer oss helt greit, men hva tenker dere? Har vi såå mye lån i forhold til inntekt?

Persille1365381127
Skrevet

De sier jo at man kan låne inntil 2,5 gang inntekten, og da havner dere på 1.750.' - så jeg synes ikke det er så mye i det hele tatt.

Dere tjener jo i snitt 350.' - som er ganske gjennomsnittlig vil jeg tro :)

Gjest mandolina
Skrevet

Dere må da ha god økonomi, med hus, to biler og utenlandstur hvert år.

Det har vært en tommelfingerregel at en kan låne inntil tre ganger inntekt.

Hilsen

Gjest ikkesågreitåvite
Skrevet

De sier jo at man kan låne inntil 2,5 gang inntekten, og da havner dere på 1.750.' - så jeg synes ikke det er så mye i det hele tatt.

Dere tjener jo i snitt 350.' - som er ganske gjennomsnittlig vil jeg tro :)

Ja, jeg trodde også det var ganske greit men banken sa faktisk noe annet. Vi stusset litt da, men tenkte jo at det han sa var riktig. Jeg ble også litt bekymret.

Vi hadde 1.5 i lån, men ønsket å låne 200 tusen til for å pusse opp. Det var da han sa det at vi hadde i mestelaget i lån og at de fleste med vår inntekt hadde mindre.

Litt rart med tanke på at vi aldri har hatt problemer med å betale lånet eller andre regninger.

Vi har foresten byttet rådgiver i banken på grunn av mye tull og rot. Kanskje han ikke var helt med :-)

Skrevet

Ja, jeg trodde også det var ganske greit men banken sa faktisk noe annet. Vi stusset litt da, men tenkte jo at det han sa var riktig. Jeg ble også litt bekymret.

Vi hadde 1.5 i lån, men ønsket å låne 200 tusen til for å pusse opp. Det var da han sa det at vi hadde i mestelaget i lån og at de fleste med vår inntekt hadde mindre.

Litt rart med tanke på at vi aldri har hatt problemer med å betale lånet eller andre regninger.

Vi har foresten byttet rådgiver i banken på grunn av mye tull og rot. Kanskje han ikke var helt med :-)

Lånet deres er jo veldig lite da. Jeg tjener 380 000 og er alene, og fikk vite i banken at jeg kunne få lån på 1.7mill.... Vil ikke ta så mye da, men det sier jo litt. Her jeg bor får man knapt en leilighet på 30 kvadrat for 1.7mill

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...