Gjest best wishes Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Hvor lang tid tar det fra noe jeg spiser er ute av kroppen? Nokon som veit? 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 8-10 timer, tror jeg. Gjelder det uansett hva man spiser? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Gjelder det uansett hva man spiser? Det veit jeg ikke, dessverre. 0 Siter
Gjest Nmwtfia_ Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 8-10 timer, tror jeg. vet noen sier lenger tid,men jeg tror nok ditt svar stemmer bra for min del.spiser jeg blåbær,frø etc,ser man jo selv når det kommer ut:P 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Gjelder det uansett hva man spiser? Maten bruker både lengre og kortere tid, det kommer an på hva man har spist. Du har sikkert lagt merke til at ribbe og biff gjør at du føler deg mett i lang tid, mens epler og frukt bare døyver sulten en kort stund. Det skyldes at fordøyelses-systemet trenger lengre tid på å bryte ned fettstoffer og proteiner, mens karbohydrater går fortere. http://www.nrk.no/programmer/tv/newton/2459746.html 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Maten bruker både lengre og kortere tid, det kommer an på hva man har spist. Du har sikkert lagt merke til at ribbe og biff gjør at du føler deg mett i lang tid, mens epler og frukt bare døyver sulten en kort stund. Det skyldes at fordøyelses-systemet trenger lengre tid på å bryte ned fettstoffer og proteiner, mens karbohydrater går fortere. http://www.nrk.no/programmer/tv/newton/2459746.html Men finnes det en nedre og øvre grense på hvor lang tid det tar? 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Men finnes det en nedre og øvre grense på hvor lang tid det tar? Kommer vel an på diverse sykdomsfaktorer, f.eks om man har irritert tarm, diare, forstoppelse, Crohns sykdom, eller andre ting som virker inn på tarmsystemet, for eksempe høyt fiberinntak og lavt inntak av væske..? 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Kommer vel an på diverse sykdomsfaktorer, f.eks om man har irritert tarm, diare, forstoppelse, Crohns sykdom, eller andre ting som virker inn på tarmsystemet, for eksempe høyt fiberinntak og lavt inntak av væske..? akkurat ja 0 Siter
Colette Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Jeg så et program på nrk hvor de testet hvor lang tid maten brukte gjennom kroppen på 3 trailersjåfører.som spiste uregelmessig og usunt. Resultatet var 48 timer,og det var ekstremt lenge. Ved å legge om kosten og spisevanene et par uker, så ble denne tiden redusert til 12 timer, mener jeg å huske. Og det var visst normalt :-) 0 Siter
musikeren Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Her går det meste i eksplosiv fart når det gjelder den veien:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.