Gå til innhold

Trafikalt grunnkurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å la datteren vår begynne på trafikalt grunnkurs og vi har tenkt å begynne med øvelseskjøring.

Men mannen min mistet lappen i 3 måneder i fjor etter ¨ha kjørt for fort og vi vet ikke om han har lov til å øvelseskjøre med henne. Mener å huske at jeg har hørt noe om dette. Hun kan øvekjøre med meg, men hadde vært fint om hun også kan øvelseskjøre med han også.

Er det noen som kan reglene rundt dette?

Gjest mandolina
Skrevet

"Den som er med deg må vere fylt 25 år og ha hatt førerett for bil utan avbrot minst dei siste 5 åra. Det er den som er med deg, som er ansvarleg for kjøringa, men du som øvingskjører har også ansvar. NB! Den som er med deg og øvingskjører privat, kan ikkje ta betaling, det er det berre trafikklæraren som kan gjera."

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page&cid=1162372675330&pagename=forerkort%2FPage%2FSVVsubSideInnholdMal

Han kan nok ike kjøre med datteren deres før han har hatt sertifikatet igjen i minst 5 år.

Hilsen

Skrevet

"Den som er med deg må vere fylt 25 år og ha hatt førerett for bil utan avbrot minst dei siste 5 åra. Det er den som er med deg, som er ansvarleg for kjøringa, men du som øvingskjører har også ansvar. NB! Den som er med deg og øvingskjører privat, kan ikkje ta betaling, det er det berre trafikklæraren som kan gjera."

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page&cid=1162372675330&pagename=forerkort%2FPage%2FSVVsubSideInnholdMal

Han kan nok ike kjøre med datteren deres før han har hatt sertifikatet igjen i minst 5 år.

Hilsen

Bra tilleggsstraff ...

synes

Skrevet

Bra tilleggsstraff ...

synes

Enig. Mister man lappen i 3 mnd har man ikke bare kjørt _litt_ for fort heller!

Skrevet

Man må ha hatt lappen sammenhengende i fem år for å kunne øvelseskjøre med noen, så....da spøker det for mannen din, ja.

Gjest kjent doler
Skrevet

Jeg er nyopplært fører og lærte at man må være 25 år og ha hatt kortet i sammenhengende 5 år, det skal være en synlig L bak på bilen (å den skal ikke henge der når det ikke øvelsseskjøres), ekstra speil sånn at du også ser bakover. og alle skal være edru og snill og grei hehe.

Dette burde mannen ha tenkt på før han kjørte for fort, en liten lærepenge der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...