Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få svar fra skatteetaten

Anbefalte innlegg

Gjest klaraklic
Skrevet

? Sendte inn søknad om fradrag for ekstra boutgifter i midten av juni. Det viste seg at jeg ikke har søkt om dette for ett par år tilbake. Fikk opplyst av noen at det gikk ann å søke om tilbakevirkende kraft, noe jeg har gjort. Men nå er det gått to mnd, og ikke fått en eneste tilbakemelding. Noen som vet? kommer ikke gjennom på tlf engang.

Skrevet

Synes slike henvendelser alltid tar minst 6 måneder.

Ett år sendte jeg inn melding om at jeg dessverre hadde glemt å oppgi en leieinntekt i selvangivelsen (hadde blitt noe rot med hva som skulle til hvilken kommune), og da brukte de først noen måneder på å informere meg om at de ville behandle min _klagesak_ innen 6 måneder (selv om fristen var utløpt...), og etter det tok det mer enn 6 måneder før jeg fikk beskjed om hvor mye mer jeg skulle betale inn. Tok faktisk nærmere ett år fra jeg hadde skrevet til dem til saken var avsluttet.

Gjest klaraklic
Skrevet

Synes slike henvendelser alltid tar minst 6 måneder.

Ett år sendte jeg inn melding om at jeg dessverre hadde glemt å oppgi en leieinntekt i selvangivelsen (hadde blitt noe rot med hva som skulle til hvilken kommune), og da brukte de først noen måneder på å informere meg om at de ville behandle min _klagesak_ innen 6 måneder (selv om fristen var utløpt...), og etter det tok det mer enn 6 måneder før jeg fikk beskjed om hvor mye mer jeg skulle betale inn. Tok faktisk nærmere ett år fra jeg hadde skrevet til dem til saken var avsluttet.

Ja det var lang tid. Jeg er vant til at når jeg skriver brev til det offentlig bruker jeg vanligvis få en tilbakemelding på hvor lang tid det tar, noe jeg ikke har fått nå. Men de bruker vel lang tid, samt at det har vært ferietid. Begynte selv å lure om brevet til skatteetaten hadde kommet bort i posten eller noe.....

Gjest mandolina
Skrevet

Sendte inn søknad om endring av ligningen for tre år tilbake i tid den 12.12.07 og fikk svar på klagen den 25.01.08.

Nå var denne klagen basert på en endring i lovgivningen på saksområdet.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...