Gå til innhold

Husholdningsutgifter

Anbefalte innlegg

Gjest lurerpådetjeg
Skrevet

Hvor mye regner dere pr person til mat/husholdning pr mnd. Selv bruker jeg 3000 kr mnd på meg og en hund. Er det mye ? Har blitt ufør og lurer på om jeg kan spare inn mye på husholdningsbudsjettet.

Skrevet

Nå aner ikke jeg hva en hund spiser for på en mnd, men 3000,- i mat for en voksen burde være rikelig. Skal du ha hygieniske artikler og husholdningsartikler i tillegg så flyr kronene raskt.

Gjest lurerpådetjeg
Skrevet

Nå aner ikke jeg hva en hund spiser for på en mnd, men 3000,- i mat for en voksen burde være rikelig. Skal du ha hygieniske artikler og husholdningsartikler i tillegg så flyr kronene raskt.

Ja hygieniske artikler mm er inkludert og at 3000 er rikelig vet jeg siden det er det jeg bruker. Lurte heller på hva andre pleier å bruke, om det er mye mindre pr mnd f.eks.

Skrevet

Vi er en familie på 4stk, og bruker ca 3000kr i mnd på husholdning.

Skrevet

Jeg bruker kanskje det samme nå, men da jeg var student brukte jeg neppe mer enn 1000 kr pr måned, så det er fullt mulig, uten at jeg sultet av den grunn.

Gjest lurerpådetjeg
Skrevet

Jøss det var billig, hvordan klarer dere det?

Skrevet

Jøss det var billig, hvordan klarer dere det?

Prioritering. ;0)

Vi lager middager som holder til to dager, vi kaster så å si aldri mat. Det er mye å spare der!

Har vi kylling en dag, kan vi ha kyllingsalat neste dag.

Så handler vi inn stort, så vi er ikke på butikken hver dag, og der sparer man hvertfall penger ;0)

Handle på tilbud, og fryse ned, genialt.

Mange små endringer som man kan spare masse på :0)

Gjest lurerpådetjeg
Skrevet

Prioritering. ;0)

Vi lager middager som holder til to dager, vi kaster så å si aldri mat. Det er mye å spare der!

Har vi kylling en dag, kan vi ha kyllingsalat neste dag.

Så handler vi inn stort, så vi er ikke på butikken hver dag, og der sparer man hvertfall penger ;0)

Handle på tilbud, og fryse ned, genialt.

Mange små endringer som man kan spare masse på :0)

Gjør det meste som deg, men handler ikke på tilbud. Kjøttvarer blir handlet inn i sverige og resten på rema. Men skal se om jeg kan få ned utgiftene.

Skrevet

Gjør det meste som deg, men handler ikke på tilbud. Kjøttvarer blir handlet inn i sverige og resten på rema. Men skal se om jeg kan få ned utgiftene.

Visst man skriver ned alt man kjøper, ser man som regel at man sløser endel ;0)

Men litt må man jo sløse da, for all del :0)

Gjest lurerpådetjeg
Skrevet

Visst man skriver ned alt man kjøper, ser man som regel at man sløser endel ;0)

Men litt må man jo sløse da, for all del :0)

Ja det kan jeg jo prøve.

Skrevet

Jeg bruker 2700 kr på alle dagligvarer. Det er bare meg, ingen barn eller hund, i husholdningen. Jeg handler på de butikkene som har best utvalg (les: de dyreste), og handler sjeldent på tilbud.

Skrevet

jøss skal si du/dere er flinke!

her går d iallefall 6000 på 2 voksne og 1 ungdom.

Men vi sløser, ser sjelden på hva ting koster, dette må vi bare ha å så legges det i handlekurven, ved kassen dras kortet uten at vi egentlig aner hvor mye det ble å betale..

jaja men økonomien er ikke stram så det går greit:)

Gjest Må tenke penger
Skrevet

Ja hygieniske artikler mm er inkludert og at 3000 er rikelig vet jeg siden det er det jeg bruker. Lurte heller på hva andre pleier å bruke, om det er mye mindre pr mnd f.eks.

Vi er en voksen og to tenåringer og vi må klare oss med ca 3500 pr mnd. Hardt,men det går.

Skrevet

jøss skal si du/dere er flinke!

her går d iallefall 6000 på 2 voksne og 1 ungdom.

Men vi sløser, ser sjelden på hva ting koster, dette må vi bare ha å så legges det i handlekurven, ved kassen dras kortet uten at vi egentlig aner hvor mye det ble å betale..

jaja men økonomien er ikke stram så det går greit:)

He,he, da bruker dere endel ja.

Vi har ikke så romslig økonomi, så istedet for å sløse masse, sparer jeg penger til ungene :0)

Men for all del, er viktig å sløse litt, noe må man jo unne seg ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...