Gå til innhold

spiser du økologisk mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi spiser mye økologisk. Jeg tror det er sunnere da det ikke sprøytes..Dyrene har det også hakket bedre.

I det ene øyeblikket er det ene sundt, i det andre er det kreftfremkallende...Ikke godt å vite lengre.. :0)

Skrevet

Ja, men det er kun fordi jeg bor alene og økologiske grønnskaker er mindre. Da slipper jeg å ha dårlig samvittighet for å kaste mat som ikke rekkes å spise før det blir dårlig.

Jeg tror begge deler er like sunt totalt sett.

Gjest nope nope
Skrevet

Ikke etter at jeg så de stakkars polakkene borti her som luket fra morgen til kveld for luselønn. De fikk ikke vann der ute i solsteken en gang.

Spiser det jeg dyrker selv da.

Skrevet

Har aldri trodd at økologisk var spesielt sunt jeg. Bortsett fra fraværet av evt rester etter sprøytemidler da. Fordelen med økologisk er at det sparer miljøet.

Når det er sagt så kjøper jeg ikke mye økologisk. Rett og slett fordi det er for dyrt. Litt dårlig samvittighet for det.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, vi spiser en del økologisk mat, men synes noen ganger det blir vel dyrt. Enkelte ganger dropper jeg også økologiske frukter og grønnsaker som er vel ulekre.

Skrevet

Sjelden, dessverre. Men all den tid den økologiske maten koster 2-3 ganger mer enn den andre har jeg ikke råd. Dessuten er grønnsakene veldig ofte små og udelikate i forhold til de som er dyrket på vanlig vis.

Skrevet

Kjøper mye økologiske egg, melk, rømme etc. Ikke så mye dyrere enn vanlig.

Prøver også å kjøpe økologisk kjøtt så langt det lar seg gjøre. Men foreløpig er det kjempedyrt.

Grunnen til at jeg spiser økologisk er fordi jeg er veldig opptatt av dyrevelferd,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...