Gå til innhold

Tillatt vekt på bagasje ved flyreise

Anbefalte innlegg

Gjest kalle tanka
Skrevet

Vi skal ut og reise(2 voksne og 2 barn) og vi kan i følge min samboer ha med 80 kg bagasje. Vi har tre kofferter og vekten blir med andre ord over 20 kg pr, noe jeg mener er mer enn tillatt. Jeg mener at vektgrensen er 20 kg per bag/koffert, mens hun sier at dette bare gjelder enkelte selskaper og ikke det vi reiser med.

Noen som vet hva regelen er? Vi skal reise til Hellas med Ving.

Skrevet

Tror ikke det gjelder alle flyselskaper. Sjekk emd reisebyrået.

Gjest mandolina
Skrevet

Sjekk med Ving, det står sikkert på vedlegget til biletten.

Hilsen

Gjest kirikou
Skrevet

Sjekk på hjemmesiden til flyselskapet, der skal det stå.

Hvor lenge skal dere være borte? Skal dere på jordomseiling siden alle har med så mye?

Gjest kalle tanka
Skrevet

Sjekk på hjemmesiden til flyselskapet, der skal det stå.

Hvor lenge skal dere være borte? Skal dere på jordomseiling siden alle har med så mye?

Hehe, vi skal bare bort i 14 dager, men ser ut til å pakke for 14 måneder. Har med mye "sommerstæsj"(bademadrasser/dyr, leker etc) som veier vi har kjøpt til billigere penge her hjemme enn der nede.

Skal sjekke med Ving :)

Skrevet

Med alle flyselskaper jeg har reist med har det vært tjue kilo per person og ikke per koffert.

Dette gjelder SAS, Norwegian, KLM og British Airways (som jeg kan komme på i farten).

Persille1365381127
Skrevet

Med alle flyselskaper jeg har reist med har det vært tjue kilo per person og ikke per koffert.

Dette gjelder SAS, Norwegian, KLM og British Airways (som jeg kan komme på i farten).

Ja, men de liker ikke at det overstiger 25kg per stk - for da blir det for tungt for stuerne...

Skrevet

Dere har anledning til å "kjøpe overvekt" 5 -10-15 kilo. Billigere enn om dere skulee bli"tatt" med for tunge kofferter.

Skrevet

Hos Norwegian var det i allefall pr kolli.

Jeg hadde litt for mye vekt i en koffert, men under totalgrensen.

Måtte betale 700 kroner i overvekt.

Skrevet

En koffert skal ikke veie mer enn 30 kg, dette pga av stuerne....

Jeg kjøpte meg noen digre kofferter en gang, men der ble det lett overvekt, gitt. Så nå har vi kjøpt oss ei lita håndvekt som kommer meget godt med, særlig etter shoppingturer til Aberdeen ;0)

Lykke til med pakkingen og god tur :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...