Gjest Noen som gidder:) Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Har aldri laget det til middag. Men tenkte jeg skulle bli litt sunnere. Hvilken saus passer til fiskegrateng og laksefilet (jepp er helt grønn på mat)..Kan dere værså snill legge oppskrift på sausene. Hvordan lager jeg laksefilet? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Pleier ikke å ha saus til noen av delene. Fiskegrateng er godt med litt smeltet smør på, og poteter og gulrøtter til. Laksefilet kan tilberedes på et utall måter, det finnes mange gode oppskrifter om du googler. 0 Siter
Gjest ToneVe Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 www.matprat.no, eller www.matsiden.no, har mange gode forslag på laks. Fiskegrateng trenger ikke saus, bare du ikke lager den for tørr. Godt med litt smeltet smør da...-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Laksefilet. Først kjøper du deg fiskestang og gummistøvler... Neida. Gå til frysedisken, der finner du "Sitronpeppermarinert laksefilet". Den kan tilberedes i microen, tar ikke mange minuttene. En filet er akkurat passe porsjon til meg. Har poteter, makaroni, fløtegratinerte poteter, pommes frites... whatever, ved siden av. Og noe grønnsaker hvis jeg er superflink. Veldig enkel og god middag. (Du trenger altså ikke å gjøre annet enn å klippe opp plasten og legge fileten i micro eller stekeovn evt stekepanne.) 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Laksefilet. Først kjøper du deg fiskestang og gummistøvler... Neida. Gå til frysedisken, der finner du "Sitronpeppermarinert laksefilet". Den kan tilberedes i microen, tar ikke mange minuttene. En filet er akkurat passe porsjon til meg. Har poteter, makaroni, fløtegratinerte poteter, pommes frites... whatever, ved siden av. Og noe grønnsaker hvis jeg er superflink. Veldig enkel og god middag. (Du trenger altså ikke å gjøre annet enn å klippe opp plasten og legge fileten i micro eller stekeovn evt stekepanne.) Den sitronpeppermarinerte fileten er forresten mye dyrere enn om du kjøper First Price sin filet og strør sitronpepper på selv Stor prisforskjell på Findus og First Price, i alle fall i butikken hos oss, og de smaker akkurat det samme. Bare et tips til lommeboken 0 Siter
Åsemor Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Den sitronpeppermarinerte fileten er forresten mye dyrere enn om du kjøper First Price sin filet og strør sitronpepper på selv Stor prisforskjell på Findus og First Price, i alle fall i butikken hos oss, og de smaker akkurat det samme. Bare et tips til lommeboken Hm, får prøve det neste gang. Takk for tips. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Ser du får anbefalt de frosne filetene, men jeg synes fersk filet er mye bedre og det er faktisk også billigere. Finnes et utall måter å tilberede filetene, den kan stekes i panne eller ovn, grilles eller trekkes. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Ser du får anbefalt de frosne filetene, men jeg synes fersk filet er mye bedre og det er faktisk også billigere. Finnes et utall måter å tilberede filetene, den kan stekes i panne eller ovn, grilles eller trekkes. Kommer vel litt an på hvor man bor/handler. Her vi bor har de ikke fersk filet i nærbutikken, og fersk filet er dyrere enn frossen der de har det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.