Gjest Shira :o) Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Kan kraftige smerteanfall også utløse frostrier? Jeg har ikke feber, men fryser så enormt etter en omgang med intense smerter. Og generelle febersmerter/symptomer? *savner badekar* 0 Siter
Gjest GA Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Jeg fikk ihvertfall frostrier etter den ene fødselen - om det var smertene som utløste det vet jeg ikke. 0 Siter
frosken Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Er du sikker på at du ikke har feber på vei oppover? Hvis du har frostrier - i betydningen at du hakker tenner - så tipper jeg at du har infeksjon på gang. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Jeg fikk ihvertfall frostrier etter den ene fødselen - om det var smertene som utløste det vet jeg ikke. Det tror jeg at jeg også hadde etter fødselen, jeg tror det kom av at jeg var sliten. Jeg vet at jeg kan få det om kroppen er helt kjørt. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Er du sikker på at du ikke har feber på vei oppover? Hvis du har frostrier - i betydningen at du hakker tenner - så tipper jeg at du har infeksjon på gang. Jeg har målt jevnlig, for jeg mistenker også infeksjon, men ingen feber så langt. Dette har pågått noen dager nå, men smertene har tiltatt i kveld. Trodde først det kunne være nyrebekkenbetennelse, men nå mistenker jeg at urinlederen på nytt har grodd sammen, eller at jeg har fått nyrestein. Mulig kroppen er sliten i utgangspunktet, eller det er den jo, og så kommer disse smertene på toppen. 0 Siter
Bookworm Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Hvis du husker meg, Shira, så vet du at jeg sliter med kroniske smerter, og jeg kan fortelle deg at JA - smerter kan gi frostrier...Har ofte følelsen av å ha stigende feber i kroppen, uten at temp. øker - pledd er forbruksvare her i huset:-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Hvis du husker meg, Shira, så vet du at jeg sliter med kroniske smerter, og jeg kan fortelle deg at JA - smerter kan gi frostrier...Har ofte følelsen av å ha stigende feber i kroppen, uten at temp. øker - pledd er forbruksvare her i huset:-) Klart jeg husker deg! ) Det er akkurat slik jeg føler det nå. Jeg har hatt kraftige smerter før, men ikke akkurat denne opplevelsen av dem. Jeg har drevet litt rovdrift på meg selv i sommer, så det kan vel være en medvirkendes årsak? Når jeg tenker meg om så er det bare jeg som satt med jakke og frøs i sommer, andre i t-skjorter. Har alltid tenkt at jeg er frostig av meg, men øh jeg har jo smerter, så der er nok sammenhengen. *sløv* ;o) 0 Siter
Bookworm Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1218405129' post='3931879] Klart jeg husker deg! ) Det er akkurat slik jeg føler det nå. Jeg har hatt kraftige smerter før, men ikke akkurat denne opplevelsen av dem. Jeg har drevet litt rovdrift på meg selv i sommer, så det kan vel være en medvirkendes årsak? Når jeg tenker meg om så er det bare jeg som satt med jakke og frøs i sommer, andre i t-skjorter. Har alltid tenkt at jeg er frostig av meg, men øh jeg har jo smerter, så der er nok sammenhengen. *sløv* ;o) Det er nok en kombinasjon mellom smerter og at en driver seg selv hardt. Det som er typisk for sykdommen min, er at når jeg blir sliten, får jeg influensasymptomer med leddverking og feberfølelse. Jeg har ikke hatt reell feber siden jeg hadde lungebetennelse for 3 år siden:-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Det er nok en kombinasjon mellom smerter og at en driver seg selv hardt. Det som er typisk for sykdommen min, er at når jeg blir sliten, får jeg influensasymptomer med leddverking og feberfølelse. Jeg har ikke hatt reell feber siden jeg hadde lungebetennelse for 3 år siden:-) Jeg får også ofte slike symptom, men har svært sjelden feber. Sist jeg hadde feber var jeg på god vei inn i en urosepsis, så da var jeg så syk at jeg så rosa elefanter ;o) Men nå økte de så enormt, så jeg begynte og lure på om jeg virkelig hadde feber, noe jeg ikke har. Kom seg litt når jeg fikk i meg smertestillendes. Jeg sitter nå og kikker på symptomlisten på FM. Jeg kan svare ja på alle, uten om den med hyppig vannlatning da, men det er jo pga urostomien. Jeg har økt urinproduksjon, men det er i hovedsak en bivirkning av en medisin jeg bruker. Huff, i kveld har jeg en dårlig kveld. Jeg bør vel legge meg og håpe på en bedre dag i morgen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Ja! Husker jeg skalv da jeg skulle føde, ikke fordi det var kaldt på fødestuen, men jeg fikk frostrier av smertene. Tok på meg ullsokker, så vel passe corny ut :-). 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Ja! Husker jeg skalv da jeg skulle føde, ikke fordi det var kaldt på fødestuen, men jeg fikk frostrier av smertene. Tok på meg ullsokker, så vel passe corny ut :-). Jeg måtte ty til ullsokker i går, corny eller ikke ;o) I dag er det bedre, men smertene verre. Jeg har i allefall ikke feber, så da kan jeg så og si utelukke infeksjon, tror jeg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1218442867' post='3932013] Jeg måtte ty til ullsokker i går, corny eller ikke ;o) I dag er det bedre, men smertene verre. Jeg har i allefall ikke feber, så da kan jeg så og si utelukke infeksjon, tror jeg. Huff, god bedring. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Ja, det kan det.. God bedring til deg ;o) 0 Siter
Bookworm Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1218406552' post='3931891] Jeg får også ofte slike symptom, men har svært sjelden feber. Sist jeg hadde feber var jeg på god vei inn i en urosepsis, så da var jeg så syk at jeg så rosa elefanter ;o) Men nå økte de så enormt, så jeg begynte og lure på om jeg virkelig hadde feber, noe jeg ikke har. Kom seg litt når jeg fikk i meg smertestillendes. Jeg sitter nå og kikker på symptomlisten på FM. Jeg kan svare ja på alle, uten om den med hyppig vannlatning da, men det er jo pga urostomien. Jeg har økt urinproduksjon, men det er i hovedsak en bivirkning av en medisin jeg bruker. Huff, i kveld har jeg en dårlig kveld. Jeg bør vel legge meg og håpe på en bedre dag i morgen. Jeg hadde lagt meg når du skrev dette, men jeg håper du fikk en så god natt som mulig... Kanskje i idé å utredes for FM? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Huff, god bedring. Takk. Det går seg nok det, til det meste gjør det ) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Jeg hadde lagt meg når du skrev dette, men jeg håper du fikk en så god natt som mulig... Kanskje i idé å utredes for FM? Ingen god natt, men jeg fikk noen timers søvn til slutt. Ja, jeg tror jeg skal be om utredning, ferietiden må bare bli ferdig først. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Ja, det kan det.. God bedring til deg ;o) Takk ) 0 Siter
frosken Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1218403930' post='3931871] Jeg har målt jevnlig, for jeg mistenker også infeksjon, men ingen feber så langt. Dette har pågått noen dager nå, men smertene har tiltatt i kveld. Trodde først det kunne være nyrebekkenbetennelse, men nå mistenker jeg at urinlederen på nytt har grodd sammen, eller at jeg har fått nyrestein. Mulig kroppen er sliten i utgangspunktet, eller det er den jo, og så kommer disse smertene på toppen. Er du noe bedre? Hvis ikke, så håper jeg du sørger for å få tatt crp og Sr samt urinprøve (du har kanskje sticks hjemme til dette?) Som du kanskje husker så var mannen min også stomioperert. Han fikk mange typer symptomer i etterkant, som ofte ble bortforklart. Fordi han hadde greie verdier på enkle nyrefunksjonsprøver, så ble det i liten grad vektlagt at han hadde en del symptomer på infeksjon. Det viste seg i etterkant at den ene nyra hadde sluttet helt å fungere, på et eller annet tidspunkt hadde "noe" gått tett ... Han fikk etterhvert også urosepsis flere ganger - men først da ble symptomene tatt litt mer på alvor. Dessverre var det da for sent å gjøre noe i forhold til skaden som hadde oppstått. Vet at du blir godt fulgt opp av RH, men det forutsetter jo at du ikke stikker hodet i sanden når du er dårlig:-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Er du noe bedre? Hvis ikke, så håper jeg du sørger for å få tatt crp og Sr samt urinprøve (du har kanskje sticks hjemme til dette?) Som du kanskje husker så var mannen min også stomioperert. Han fikk mange typer symptomer i etterkant, som ofte ble bortforklart. Fordi han hadde greie verdier på enkle nyrefunksjonsprøver, så ble det i liten grad vektlagt at han hadde en del symptomer på infeksjon. Det viste seg i etterkant at den ene nyra hadde sluttet helt å fungere, på et eller annet tidspunkt hadde "noe" gått tett ... Han fikk etterhvert også urosepsis flere ganger - men først da ble symptomene tatt litt mer på alvor. Dessverre var det da for sent å gjøre noe i forhold til skaden som hadde oppstått. Vet at du blir godt fulgt opp av RH, men det forutsetter jo at du ikke stikker hodet i sanden når du er dårlig:-) Hei. "Feber"smertene i kroppen er bedre, nyra ca 100 ganger verre. Jeg ringte fortvila RH i går, men ble avfeid med at jeg må bare vente til den planlagte renografien på tirsdag. Det kjennes definitivt ut som at noe blokkerer, mest sannsynlig i urinlederen, slik at nyren ikke får tømt seg. Samme smerter som det var sist gang, bare mye mye verre. Jeg ble faktisk redd noe jeg vanligvis sjelden blir av smerter. Jeg fikk ikke resept på smertestillendes heller, for jeg måtte ikke døyve symptomene, i neste setning fikk jeg beskjed om og ta smertestillendes til neste uke, men altså ingen resept. Siden jeg ikke går fast på noe som helst, er det begrenset hva jeg har i hus. Vanligvis ville jeg ringt fastlege og urologen min her hjemme, men begge er borte på ferie. Jeg gruer meg for å ta kontakt med sykehuset her, da de brukte 7 mnd sist på og sulle så fælt at urinlederen min grodde pent sammen. Jeg kunne skrevet mange sider om alt som gikk galt, i hovedsak pga manglendes kommunikasjon. Ikke kritikk mot sykehuset, de er flinke, men dette er hakket over vanlige tilstander blitt. Jeg husker at mannen din hadde stomi ja. Nå har jeg resovar av tarm, så jeg får nesten alltid utslag på en sticks, og må dyrke urinen skal jeg bli noe klok. Det gjorde jeg for noen uker siden, og den var visstnok OK mtp de bakteriene jeg normalt har i resovaret mitt. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Nå kommer min faste lege på RH tilbake i morgen. I dag er jeg bedre, er vondt og jeg kjenner nyra med den minste bevegelse, men disse "smertetakene" har ikke vært tilstede i dag. Jeg produserer urin, så den biten er i orden. De pleier og være vare for nyrene min på RH. Jeg testes med GFR 1 gang i året, urografi minst 1 gang i året, og renografi med mistanke om at noe er galt. Og blodprøver i hytt og pine når det er behov for det. Fastlegen min tar også endel standard blodprøver, også mtp nyrene. Jeg har jo Metabolsk Acidose (surt blod) så dette har de også i bakhodet med nyrene mine. Har vært hos nyrespesialist, og han har visstnok slått seg til ro med at dette er levelig, så lenge jeg klarer og holde meg noenlunde innenfor normalen. Så jeg vet ikke jeg frosken. Gode råd? Du er så klok :-) Skal jeg bare avvente til neste uke? Oj, ble langt dette, nå fikk du hele leksa av meg. Vanligvis skriver jeg av meg til Dorthe, men du vet jo hva hun driver med så ;o) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1218565600' post='3933181] Hei. "Feber"smertene i kroppen er bedre, nyra ca 100 ganger verre. Jeg ringte fortvila RH i går, men ble avfeid med at jeg må bare vente til den planlagte renografien på tirsdag. Det kjennes definitivt ut som at noe blokkerer, mest sannsynlig i urinlederen, slik at nyren ikke får tømt seg. Samme smerter som det var sist gang, bare mye mye verre. Jeg ble faktisk redd noe jeg vanligvis sjelden blir av smerter. Jeg fikk ikke resept på smertestillendes heller, for jeg måtte ikke døyve symptomene, i neste setning fikk jeg beskjed om og ta smertestillendes til neste uke, men altså ingen resept. Siden jeg ikke går fast på noe som helst, er det begrenset hva jeg har i hus. Vanligvis ville jeg ringt fastlege og urologen min her hjemme, men begge er borte på ferie. Jeg gruer meg for å ta kontakt med sykehuset her, da de brukte 7 mnd sist på og sulle så fælt at urinlederen min grodde pent sammen. Jeg kunne skrevet mange sider om alt som gikk galt, i hovedsak pga manglendes kommunikasjon. Ikke kritikk mot sykehuset, de er flinke, men dette er hakket over vanlige tilstander blitt. Jeg husker at mannen din hadde stomi ja. Nå har jeg resovar av tarm, så jeg får nesten alltid utslag på en sticks, og må dyrke urinen skal jeg bli noe klok. Det gjorde jeg for noen uker siden, og den var visstnok OK mtp de bakteriene jeg normalt har i resovaret mitt. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Nå kommer min faste lege på RH tilbake i morgen. I dag er jeg bedre, er vondt og jeg kjenner nyra med den minste bevegelse, men disse "smertetakene" har ikke vært tilstede i dag. Jeg produserer urin, så den biten er i orden. De pleier og være vare for nyrene min på RH. Jeg testes med GFR 1 gang i året, urografi minst 1 gang i året, og renografi med mistanke om at noe er galt. Og blodprøver i hytt og pine når det er behov for det. Fastlegen min tar også endel standard blodprøver, også mtp nyrene. Jeg har jo Metabolsk Acidose (surt blod) så dette har de også i bakhodet med nyrene mine. Har vært hos nyrespesialist, og han har visstnok slått seg til ro med at dette er levelig, så lenge jeg klarer og holde meg noenlunde innenfor normalen. Så jeg vet ikke jeg frosken. Gode råd? Du er så klok :-) Skal jeg bare avvente til neste uke? Oj, ble langt dette, nå fikk du hele leksa av meg. Vanligvis skriver jeg av meg til Dorthe, men du vet jo hva hun driver med så ;o) Kjære deg, Shira, synes du bør finne deg en lege så fort som mulig! Utrolig at du beholder ditt gode humør her inne til tross for et smertehelvete..... Ønsker deg alt godt, og jeg tenker faktisk på deg;)) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.