Gå til innhold

Noe som hjelper mot tannverk?

Anbefalte innlegg

Gjest F....... visdomstenner!!
Skrevet

Er det noe man kan få kjøpt på apoteket som hjelper mer enn Ibux?

Ibux hjelper ikke skikkelig.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hvor mye ibux tar du da?

2 paracet + 600 mg ibux kan hjelpe ved skikkelig tannverk.

Skrevet

BLand 600 mg Ibux med 1000 mg Paracet. Men ikke ta det mer enn 3, absolutt ikke mer enn 4 ganger i døgnet.

Du vil ikke kaste opp pga overdosering med Ibux i tillegg til tannverken. Been there, done it...

Gjest F....... visdomstenner
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1218446552' post='3932083]

Hvor mye ibux tar du da?

2 ibux i slengen. ca ti stk for dagen.

Jeg tar når jeg begynner å kjenne at det gjør vondt igjen. Men nå kjenner jeg det hele tiden selv om jeg tar ibux...

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1218446552' post='3932083]

Hvor mye ibux tar du da?

''Et kjerringråd er derfor å pensle området man har vondt i tennene med nellikolje. Det skal også være verdt å prøve å tygge nellikspiker hvis man har tannverk, ''

fant dette på nettet. Hvor kan jeg kjøpe det? Vanlig butikk?

Skrevet

Dra til tannlegen å få trekt dem snarest.

Inntil du får den timen så tar du Ibux og Paracet som også ble skrevet tidligere til deg.

Skrevet

Jeg tar når jeg begynner å kjenne at det gjør vondt igjen. Men nå kjenner jeg det hele tiden selv om jeg tar ibux...

Kom deg til tannlegen...?

Det kan hende du har en skikkelig infeksjon og må ha antibiotika. Det måtte jeg da jeg hadde fjerna visdomstenner og fikk infeksjon i etterkant.

Skrevet

Hvor sterke ibux har du? De vanlige på 200 mg?

Ti stk, da blir det 2000 mg om dagen, det er ganske mye, du bør ikke ta så mye. Som Mariaflyfly sier, ikke for ofte og den kombinasjonen både hun og jeg sa. Du bør ikke overstige 1800 mg i døgnet.

Og ikke over for mange dager, det er bare krisehjelp der og da, ikke noen løsning over tid! Og husk og spise noe lite når du tar ibux. ellers får magen din vondt.

Det er mange kjerringråd ute og går, jeg vet ikke hva som virker og ikke, og dessverre vet jeg ikke hvor du får nellikolje.

Har du prøvd tannlegen?

Gjest F....... visdonstenner
Skrevet

Kom deg til tannlegen...?

Det kan hende du har en skikkelig infeksjon og må ha antibiotika. Det måtte jeg da jeg hadde fjerna visdomstenner og fikk infeksjon i etterkant.

Hater tannlegen. Så skal prøve litt forskjellig før jeg går det. Ekkelt dyrt er det også..,

Jeg hadde akkurat det samme for ett års tid siden. Da gikk jeg til tannlegen og hun sa at det var tannkjøttet som lå over som trakk seg sammen. Jeg har kjent at jeg har samme kjøttbiten hengene løst over nå også. Derfor tror jeg ikke det er sort mye de kan gjøre. Sist fikk jeg fluor og ble fatig!

Skrevet

Hater tannlegen. Så skal prøve litt forskjellig før jeg går det. Ekkelt dyrt er det også..,

Jeg hadde akkurat det samme for ett års tid siden. Da gikk jeg til tannlegen og hun sa at det var tannkjøttet som lå over som trakk seg sammen. Jeg har kjent at jeg har samme kjøttbiten hengene løst over nå også. Derfor tror jeg ikke det er sort mye de kan gjøre. Sist fikk jeg fluor og ble fatig!

Men har du fjerna tanna eller ikke? For det er selvsagt best å få den ut, så er du mest sansynlig kvitt hele problemet.

Jeg har ekstrem tannlegeangst sjøl, så jeg veit at det er lettere sagt enn gjort. :)

Skrevet

BLand 600 mg Ibux med 1000 mg Paracet. Men ikke ta det mer enn 3, absolutt ikke mer enn 4 ganger i døgnet.

Du vil ikke kaste opp pga overdosering med Ibux i tillegg til tannverken. Been there, done it...

Jeg har 200 mg Ibux og 500 mg Parace.

Skal jeg prøve en av hver av de?

Eller skal jeg gå på apoteket og annskaffe meg noen nye? Tannlege er uaktuelt den første uken...

Skrevet

Jeg har 200 mg Ibux og 500 mg Parace.

Skal jeg prøve en av hver av de?

Eller skal jeg gå på apoteket og annskaffe meg noen nye? Tannlege er uaktuelt den første uken...

Da tar du halvannen Ibux og to Paracet i slengen. 2400 mg Ibux er absolutt-absolutt maxdose, du skal helst ikke over 1800 mg. Paracet er farligere å ta for stor dose av enn Ibux, jeg er usikker på hva max dose er. Sjekk på www.felleskatalogen.no

Og ta pillene sammen med litt mat som Shira sa, Ibux tærer på magesekken.

Skrevet

Men har du fjerna tanna eller ikke? For det er selvsagt best å få den ut, så er du mest sansynlig kvitt hele problemet.

Jeg har ekstrem tannlegeangst sjøl, så jeg veit at det er lettere sagt enn gjort. :)

Nei, det er en visdomstann som er på vei opp. Jeg har fått to fra før og holder på med tredje nå. Har hatt samme problemene med den andre som er nede også...

Tannlegen sa på første tannen at hvis jeg fortsatte å få betennelse osv måtte jeg gi beskjed og komme inn og få de trekkt. Og det skal være virkelig j*vlig hvis jeg skal tutle inn der.

For all del, jeg er nermt der nå, men har min tro på at det går over så jeg skal vente., er det like vondt på fredag så skal jeg vurdere å gå inn der...

Skrevet

Du kan prøve Corsodyl. Fåes på apotek. pensle over det tannkjøttet som er vondt.

Skrevet

Nei, det er en visdomstann som er på vei opp. Jeg har fått to fra før og holder på med tredje nå. Har hatt samme problemene med den andre som er nede også...

Tannlegen sa på første tannen at hvis jeg fortsatte å få betennelse osv måtte jeg gi beskjed og komme inn og få de trekkt. Og det skal være virkelig j*vlig hvis jeg skal tutle inn der.

For all del, jeg er nermt der nå, men har min tro på at det går over så jeg skal vente., er det like vondt på fredag så skal jeg vurdere å gå inn der...

Jeg for min del veit at det er worst case scenario å havne på tannlegevakta i løpet av helga fordi min egen tannlege ikke har tid på fredagen eller jeg innbiller meg sjøl at det er bedre på fredag, og så er det dobbelt så ille lørdag...

Så jeg ville definitivt ringt før fredag, men det er nå meg.

Btw, kan det være en idé å oppsøke en tannlege der du kan få noe beroligende? Etter at jeg fant min tannlege som er rund med å gi ut Vival, fikser jeg faktisk å sitte i stolen og overleverer en undersøkelse. Tenk over det, det kan være verd det.

Skrevet

Jeg for min del veit at det er worst case scenario å havne på tannlegevakta i løpet av helga fordi min egen tannlege ikke har tid på fredagen eller jeg innbiller meg sjøl at det er bedre på fredag, og så er det dobbelt så ille lørdag...

Btw, kan det være en idé å oppsøke en tannlege der du kan få noe beroligende? Etter at jeg fant min tannlege som er rund med å gi ut Vival, fikser jeg faktisk å sitte i stolen og overleverer en undersøkelse. Tenk over det, det kan være verd det.

Signerer her jeg!

Skrevet

tannlegen jeg går til er veldig flink,forsiktig og grei. Det er smerten etterpå som skremmer meg mest. Og ikke minst sprøyteskrekk! Jeg skal også fungere i hverdagen siden jeg har små å passe på og sambo er på jobb...

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1218448589' post='3932134]

Du kan prøve Corsodyl. Fåes på apotek. pensle over det tannkjøttet som er vondt.

Gjorde det i går kveld, men har altså bare gjort det en gang. skal gjøre det i kveld igen...

Skrevet

Kan komme å trekke den for deg. Har en god gammel tang liggende.

Gjest perikoronitt
Skrevet

Det er visst dette du har? http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=9055

Du kan i tillegg til tipsene her skylle munnen med Corsodyl munnskyllevann, evt pensle med Corsodyl gel. Fås på apoteket. Men som det står her, når tilstanden gjentar seg bør tennene fjernes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...