Gå til innhold

Morsmelkerstatning

Anbefalte innlegg

Gjest HELPmepleASE
Skrevet

Hjelp meg! Skal begynne å studere igjen om 2 mnd, har en datter på snart 8 mnd som skal begynne i barnehagen om litt over 1 mnd. Har forsøkt å introdusere morsmelkerstatning på flaske, men hun nekter...bare hyyyler. Noen tips?

Skrevet

Du kan ikke pumpe deg da, slik at den som passer henne kan gi henne morsmelk på flaske?

Jeg har ingen erfaring med morsmelkerstatning, men begynte å jobbe deltid da nr to var 7 mnd, og det gikk fint å gi henne morsmelk på flaske.

Persille1365381127
Skrevet

Bytt til et annet merke :)

Billa ville ikke ha NAN, da var det bare helvete - men Collett gikk greit :)

Skrevet

Et barn på 9mnd klarer seg helt fint med morsmelk bare på morgen og ettermiddag/kveld. I barnehagen kan hun drikke vann fra tutekopp. Det er lettere å få så store barn til å drikke fra tutekopp enn fra flaske hvis de aldri har drukket fra flaske før.

Skrevet

Kan hun ikke få gulrot- og potetmos eller noe sånt i barnehagen. Og så ammer du før og etter?

Skrevet

Hvis hun ikke er vant til verken flaske eller morsmelkerstatning, ville jeg ikke styrt noe med det i det hele tatt. En unge på 9 mnd klarer seg fint uten melk i barnehagen. Hun kan jo drikke vann, eplejuice e.l. fra tutekopp. Når man ammer, kan man jo også prøve med litt kumelk når hun nærmer seg året. Hun kan også få grøt med melkepulver (de som skal blandes med vann) eller youghurt i barnehagen. Ingen av mine barn ville ha flaske, men de begynte med tutekopp i 8mnd-alder.

Gjest litt men ofte
Skrevet

prøv litt flere ganger for dagen. bare litt. la henne få en flske slik at hun blir vadt til den hvis ikke hun er det.

ta litt morsmelk på hvis det hjelper..

Gjest gi vann på formiddagen
Skrevet

Er hun vant til / glad i å drikke andre ting av tåteflaske (vann eller pumpet morsmelk)?

Hvis hun ikke er vant til å drikke av tåteflaske, ville jeg ikke brukt tid på å lære et så stort barn til å drikke av flaske.

Jeg ville fortsatt å amme ganske mye, slik at du har godt med melk når hun skal ammes mye før og etter barnehagen.

Så ville jeg tilbudt vann av kopp / tutekopp når hun var ekstra tørst, slik at hun kanskje venner seg til å drikke av kopp før hun begynner i barnehagen.

Hvis pappaen eller noen andre (bestmor, onkel) kan øve med henne på dette, er det mye bedre enn at du som det lukter god pupp av, gjør det.

Hun _trenger_ ikke morsmelkerstatning hvis du ammer morgen, ettermiddag og kveld.

Og barnehagen klarer sikkert å få i henne en del vann. eller utvannet eplejuice eller morsmelkerstatning når hun er tørst på dagtid.

Du kan prøve ulike typer morsmelkerstatning, hvis du gjerne vil at hun skal ha dette.

En barnehage som tar i mot så små barn, har sikkert god erfaring i å gi mat og drikke til disse også. Det er utrolig hva barnet synes er ok, når det ikke har pupp og mamma som et tilgjengelig alternativ.

Gå innom barnehagen og snakk med dem om dette, så kan dere øve på det barnehagen synes er viktig (spise grøt, drikke vann av kopp, spise brødbiter eller hva de kommer til å gi barnet ditt til lunsj).

Skrevet

Tvang er stikkordet her. Er man sulten nok, tar men etter en stund til seg hva som helst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...