Gå til innhold

Lakserende midler og p-piller

Anbefalte innlegg

Gjest duphalacen
Skrevet

Jeg går på p-piller, og for tiden bruker jeg lakserende middel 1 gang pr dag, om morgenen, Duphalac, hvilket resulterer i at jeg får veldig løs mage. Tar p-pillen på morgenen, og prøver å la det gå et par timer før jeg tar Duphalacen.

Hvor lang tid må p-pilla ha vært innabords før det er "greit" å være løs i magen? Vet jo at diaré kan gjøre at p-pilla ikke virker, men er det sånn hele tiden, eller er man sikker hvis man f.eks har tatt pilla to timer før man blir løs i magen?

Gjest duphalacen
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1218623998' post='3933539]

Hvilket merke bruker du?

Sjekk:

http://felleskatalogen.no/

om det står der hvor lang tid det tar før pillen er tatt opp.

Det sa meg ingenting:( maks serumkonsentrasjon etter 1-2 timer står det,men aner ikke om det betyr at den da har gjort jobben sin.hvis man går resten av dagen med løs mage og bæsjer masse vann, virker p-pilla ikke da, eller virker den fordi man ikke bæsja før det var gått to timer?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det sa meg ingenting:( maks serumkonsentrasjon etter 1-2 timer står det,men aner ikke om det betyr at den da har gjort jobben sin.hvis man går resten av dagen med løs mage og bæsjer masse vann, virker p-pilla ikke da, eller virker den fordi man ikke bæsja før det var gått to timer?

1-2 timer så er p-pillen tatt opp i kroppen, dermed gjør den jobben sin.

Legg pilla på nattbordet og ta den i god tid før du står opp? Eller iallefall timer før lakserendes midler.

Eller rett og slett spør legen din.

Jeg har mye diare, og jeg tar pillen på tidspunkt hvor jeg vet magen sambarbeider tåelig bra. Som sagt, er du usikker så spør legen din, jeg kan jo ikke garantere at det går bra for deg, selv om det gjør det hos meg.

Skrevet

Jeg kan ikke svare deg på spørsmålet, men ville bare annbefale oxy-tarm i stedet for olje :0)

Fås kjøpt på helsekost, og er ikke vanedannende.

Bare et lite tips fra meg.

Gjest duphalacen
Skrevet

Jeg kan ikke svare deg på spørsmålet, men ville bare annbefale oxy-tarm i stedet for olje :0)

Fås kjøpt på helsekost, og er ikke vanedannende.

Bare et lite tips fra meg.

Men mener du at oxytarm ikke ødelegger for p-piller slik andre ting kan gjøre? Hvis man tar micolax for eksempel, vet du om det er safe med tanke på p-piller?

Skrevet

Men mener du at oxytarm ikke ødelegger for p-piller slik andre ting kan gjøre? Hvis man tar micolax for eksempel, vet du om det er safe med tanke på p-piller?

Nei, det vet jeg desverre ikke.

Men jeg har tatt oxy regelmessig i flere år, og ikke blitt gravid av den grunn.

Oxy jobber kanskje senerer i systemet enn olje?..

Pillene kan tas om kvelden, slik at du kommer på do om morraen. Og da kan du jo ta p-pillen etter det fks?...

Var bare et tips fra en fornøyd bruker ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...