Gå til innhold

Flakslodd i bryllupsgave til bekjente?

Anbefalte innlegg

Gjest håpløs på sånt
Skrevet

Er det ok å gi flakslodd i bryllupsgave til noen bekjente istedenfor bare å sende et telegram, eller blir det dumt? Gave er ikke nødvendig egentlig.

Fortsetter under...

Skrevet

Flaxlodd i bryllupsgave? Nah... Og telegrammer finnes vel ikke lenger?

Gjest håpløs på sånt
Skrevet

Flaxlodd i bryllupsgave? Nah... Og telegrammer finnes vel ikke lenger?

Kort til bryllup og konfirmasjoner heter vel strengt tatt telegram fortsatt? Står hvertfall det på kvitteringa...

Skrevet

Kort til bryllup og konfirmasjoner heter vel strengt tatt telegram fortsatt? Står hvertfall det på kvitteringa...

Telegram er jo noe man sendte før sms'ens tid. :o) Det kom i posten fra telegrafen (eller kom det på døra???), det er ikke et vanlig gratulasjonskort nei. Men det er mulig noen butikker bruker det som betegnelse på den typen kort kanskje.

Annonse

Skrevet

Hvis det bare er bekjente som man vanligvis ville nøyd seg med å sende et kort til, synes jeg det er en morsom liten ekstragreie å slenge med etpar flaxlodd.

Men ikke i stedet for en "vanlig" gave.

Skrevet

Hvis det bare er bekjente som man vanligvis ville nøyd seg med å sende et kort til, synes jeg det er en morsom liten ekstragreie å slenge med etpar flaxlodd.

Men ikke i stedet for en "vanlig" gave.

Enig med deg!

Skrevet

Telegram er jo noe man sendte før sms'ens tid. :o) Det kom i posten fra telegrafen (eller kom det på døra???), det er ikke et vanlig gratulasjonskort nei. Men det er mulig noen butikker bruker det som betegnelse på den typen kort kanskje.

Nei nå må du gi deg - det heter virkelig telegrammer de kortene man kjøper til konfirmanter og brudepar...

Skrevet

Nei nå må du gi deg - det heter virkelig telegrammer de kortene man kjøper til konfirmanter og brudepar...

Øøøøh, nei de heter gratulasjonskort. Telegrammer ble sendt via telegrafen. Jeg fikk faktisk et par til konfirmasjonen min, men jeg tror det var et av de siste årene de fantes.

Da mine foreldre giftet seg fikk de drøssevis, som de har tatt vare på. Morsomt å ha. :-) De fikk forøvrig også mange gratulasjonskort. ;-)

Skrevet

Øøøøh, nei de heter gratulasjonskort. Telegrammer ble sendt via telegrafen. Jeg fikk faktisk et par til konfirmasjonen min, men jeg tror det var et av de siste årene de fantes.

Da mine foreldre giftet seg fikk de drøssevis, som de har tatt vare på. Morsomt å ha. :-) De fikk forøvrig også mange gratulasjonskort. ;-)

Øh . . . joda jeg vet hva den gamle betydningen av telegram er, men like forbasket så er det det disse gratulasjonskortene blir kalt i våre dager, spesielt til konfirmasjon og bryllup - står på hyllene der de står, til og med "konfirmasjonstelegrammer"....

Skrevet

Det har jeg aldri hørt. Kaller det bare konfirmasjonskort og bryllupskort vi.

Annonse

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort!

Tenk hvis de vinner da??? Og plutselig sitter jeg der og har gitt bort 500.000,-!

Den tanken hadde jeg aldri klart å leve med...

Skrevet

Har aldri bare gitt kort eller telegram til brudepar. Mine foreldre fikk foresten drøssevis med teøegrammer da de giftet seg. Har heller aldri sett kort som heter telegram til salgs i butikk.

Kjøper som oftest "telegrampresang", dvs en liten ting som ikke koster så mye mer enn et telegram ville ha kostet i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...