Gå til innhold

Har lyst på ny jobb, hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

Gjest på utkikk nå
Skrevet

Jobber innen helsevesnet, og ønsker meg ny fast jobb. Trives i min nåværende jobb, men er så lei av å bli utnyttet og brukt da det alltid er mangel på folk og ofte sykemeldinger. Dette går jo ut over oss som er igjen, blir så fryktelig sliten.

Problemet er at det lyses ut så lite jobber, nesten ingen å søke på. Hvordan kan jeg gå frem for å skaffe meg en annen jobb?

Jeg er godt voksen og synes vel det blir litt "rart" å stille opp direkte hos en bedrift med søknad i handa.

Er utdannet vernepleier. Har familie med barn, så syns kanskje det blir litt drastisk å måtte flytte. Ser jo på landsbasis at det er mange spennende jobber, men ikke her i nord dessverre.

Gjest 3454637
Skrevet

Du kan se på de utallige databasene online for ledige jobber, ellers må du kjenne noen eller gå ut å selge deg ;)

Skrevet

Lag deg CV, lag deg en oversikt, for eget bruk, som sier litt mer enn hva en CV sier som viser hva du har jobbet med.

Så setter du deg ned og finner ut hvilket bedrifter som er i nærheten og som du kunne tenkt deg å jobbe i og som har jobber du kan søke på. Lag deg ei liste, bruk fantasien, let på nett og se hva de holder på med, det er helt sikkert bedrifter som du ikke er klar over trenger din kompetanse.

Sett opp listen i den rekkefølgen at det er den bedriften du minst kunne tenkt deg å jobbe i øverst på lista. Så ringer du dem og ber om å få snakke med de som ansetter, si at du ønsker å et møte med dem og foreslå dato.

Ikke si... jeg kunne tenkt meg et møte med dere, men dere har kanskje ikke tid?...svaret blir nei, nesten garantert. Men si, jeg vil gjerne møte dere onsdag i neste uke kl. 10. Da blir det vanskeligere å si nei og det er større mulghet for at de sier ja til et møte, selv om de ikke har noen stilling ledig akkurat nå.

Årsaken til at du skal ringe dit du minst vil jobbe først er at du får god erfaring i å ringe og presentere deg og be om et møte, når du kommer til de du helst vil jobbe hos.

Forbered deg veldig godt til møte og planlegg hva du ønsker å si og fortelle om deg selv. Legg igjen CV hos arbeidsgiveren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...