rose23 Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 Har høner fra før og får snart kaniner. Går å grubler på om de kan gå sammen med hønene... Noen som har erfaring med dette? I hønsfjøset kan de få god plass og gå inn og ut som de vil. Det jeg tenker mest på er lukten. Det stanker selvsagt med høenene... Tror dere kaninene trenger egen plass? 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 Det er sikkert fint for dem om de har en kasse/bur et sted der hønene ikke kommer inn, et eget tilfluktssted? Kaniner liker jo å gjemme seg i huler. De liker også å ha fast plass å gjøre fra seg, men det vet du sikkert. ...Vi har hatt både høner og kanin i oppveksten min, men ikke samtidig ;-) 0 Siter
Jølsen Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 Kaniner liker best å ha et sted hvor de kan være for seg selv. Sånne trekantbur for kaniner, som er avlange, er fine. Så kan du også ha et vannfast teppe (dekken) som du kan legge over kaninburet om natta og når det regner. Ikke dekk helt, la det være en liten gløtte nederst så de ikke føler at de ikke får puste, men nok til at de får følelsen av å være alene og at det er mørkt. Så kan de gå ut og inn der som det passer dem. Jeg har ikke hørt om høner som har spist kaniner, men hvem vet. 0 Siter
sola60 Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 Jeg har hatt høner og kaniner i samme hus, men kaninene bør ha et eget område eller et bur som de kan være i. Høner har lett for å hakke dem og stjele maten deres. Ellers går det greit så lenge det ikke er trekk der. Kaniner får lett luftveisinfeksjoner i trekk. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 Jeg ville laget et eget krypinn til kaninen, og passet på at hønsene kunne få være i fred på vaglene. Dette går nok fint :0) Vi har hatt høns hele min oppvekst, kjempe koslig! De la ikke så mye egg da, men de var gode til å ruge på spriten! He,he! 0 Siter
Jølsen Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 Jeg ville laget et eget krypinn til kaninen, og passet på at hønsene kunne få være i fred på vaglene. Dette går nok fint :0) Vi har hatt høns hele min oppvekst, kjempe koslig! De la ikke så mye egg da, men de var gode til å ruge på spriten! He,he! ''De la ikke så mye egg da, men de var gode til å ruge på spriten! He,he!'' Men du er jo veldig snill da! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 ''De la ikke så mye egg da, men de var gode til å ruge på spriten! He,he!'' Men du er jo veldig snill da! Hihi, ikke sant! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.