Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i remabutikken at et kilo høns koster 22 kroner, eller noe sånt. Nysgjerrig som jeg er, hadde jeg lyst å kjøpe det.

Men - hva kan man egentlig bruke det til? Noen som har gode oppskrifter på det? :-)

Skrevet

Hons i karri er jo godt. Det må koke lenge, mora mi pleide å bruke sånn leirgryte man setter i ovnen ("Rømertopf?")

Gjest Hønefar
Skrevet

Hønsefrikase (eller hvordan det nå skrives)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Suppe. Koke aldri så lenge og bruke kjøttet oppi, og kraften, sammen med grønnsaker. Øh, oppskrift har jeg ikke for jeg lager aldri selv, bare spiser hos andre.

Skrevet

Jeg kan en kjempegod oppskrift med høns - retten heter Henaritra, og kommer fra Mdagaskar:

Du trenger hønsekjøtt og helst litt svinekjøtt (men svinekjøttet kan du evt droppe.

Del høna opp i passelige stykker, brun kjøttet lett i panne, og legg det i kokende vann, slik at det dekker kjøttet.Få gjerne med alt det gode fra panna oppi gryta.

Ha oppi salt, pepper og INGEFÆR (2-3-4 biter) og la dette koke lenge sammen, helt til kjøttet slipper beina. Må sikkert koke i over en time, kanksje halvannen.

Lag Lasary slik: Kutt opp tomat og løk i små små biter. Tilsett salt og pepper, og la det stå kaldt i kjøleskapet og trekke.

Server henaritra med ris og lasary :-)

Skrevet

Hønsesuppe er kjempegodt. Med ris i.

Husk at høne må kokes lenge for å bli mør og god, minst to timer, kanskje tre. Det må du kjenne etter. Ta opp høna når den er ferdig kokt, og ha i oppdelte gulrøtter, purre og løk. Litt findelt paprika og erter er også godt. Ha i noen never middagsris de siste 20 min. Del opp hønsekjøttet og ha i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...