Gå til innhold

Progressive briller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært hos optiker og bestilt nye briller. Er langsynt, og nå går det ikke med enstyrkeglass lenger, så jeg må ha progressive glass.

Er det noen som har det, og er det vanskelig å venne seg til det?

Gjest progressert
Skrevet

Nei ikke i det hele tatt. Jeg har hatt det i noen år og er kjempeglad for det. Slipper å ta av og på lesebriller, og især siden rett-frem synet mitt også er blitt dårligere med årene, så er progressive briller en velsignelse. Skit dyrt er de, best å tegne en brilleforsikring som gjelder hvis du feks mister og knuser dem etc.

Skrevet

Nei ikke i det hele tatt. Jeg har hatt det i noen år og er kjempeglad for det. Slipper å ta av og på lesebriller, og især siden rett-frem synet mitt også er blitt dårligere med årene, så er progressive briller en velsignelse. Skit dyrt er de, best å tegne en brilleforsikring som gjelder hvis du feks mister og knuser dem etc.

Det var godt å høre :) Har vært litt bekymret ang. tilvenning.

Håper det går like greit for meg også. Og ja, det _er_ svindyrt!!

Skrevet

Hva med å se pc skjermen klart, må man bøye hodet bakover, eller ser man klart i "mellomfeltet"?

Skrevet

Det var godt å høre :) Har vært litt bekymret ang. tilvenning.

Håper det går like greit for meg også. Og ja, det _er_ svindyrt!!

Progressive briller er ikke dyre, det er bare det at du blir svindlet trill rundt her i Norge. Brodern fikk laget et par briller i utlandet der vi bodde før, progressive, plast, anti refleks, UV PLUSS titanstenger. Kom på totalt 1400 kr. I Norge skulle de ha over 3000 kr PR glass, pluss innfatning.

Ren forbanna svindel, spesiellt når begge leverandørene fikk glassene fra Tyskland.

Gjest progressert
Skrevet

Progressive briller er ikke dyre, det er bare det at du blir svindlet trill rundt her i Norge. Brodern fikk laget et par briller i utlandet der vi bodde før, progressive, plast, anti refleks, UV PLUSS titanstenger. Kom på totalt 1400 kr. I Norge skulle de ha over 3000 kr PR glass, pluss innfatning.

Ren forbanna svindel, spesiellt når begge leverandørene fikk glassene fra Tyskland.

Vet du om han hadde skjeve hornhinner? For det har jeg i tillegg.

Gjest progressert.
Skrevet

Hva med å se pc skjermen klart, må man bøye hodet bakover, eller ser man klart i "mellomfeltet"?

Det er ikke sikkert du kan bruke dem ptil pc'n fordi det er en "mellomlang" distanse. Det er i tilfelle det "vanlige" feltet, ikke lesefeltet, du da må bruke. Veldig mange kjøper egne pc-briller. Men du kan prøve deg fram, om du ser bra med de nye brillene eller ikke.

Jeg ser relativt bra i vanlig distanse, så jeg bruker de samme brillene til pc'n, men må da ha skjermen et stykke fra meg.

Skrevet

Vet du om han hadde skjeve hornhinner? For det har jeg i tillegg.

Har skjeve hornhinner ja

Gjest progressert
Skrevet

Har skjeve hornhinner ja

Hm. Skal jammen tenke på det til neste gang. Hvilket land var det snakk om da?

Skrevet

Litt tid tar det jo å bli vant til det, men ikke noe problem.

Pc-bruk går også greit.

Også jeg er langsynt :)

Skrevet

Jeg er nærsynt og har progressive briller. De første par månedene var jeg fornøyd, men synet endres fort når det gjelder langsynthet som kommer med alderen, så de ble fort ubrukelig og må tas av når jeg skal lese.

Neste gang velger jeg vanlige pluss lesebriller.

Og jeg kjøper fra favoptic, billig og enkelt.

Skrevet

Litt tid tar det jo å bli vant til det, men ikke noe problem.

Pc-bruk går også greit.

Også jeg er langsynt :)

Det var godt å høre :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...