Gå til innhold

Ta telefonen?

Anbefalte innlegg

Gjest Snerpa:)
Skrevet

Er det uhøflig å ikke alltid ta telefonen? Har nummerviser. Er ofte sliten og ikke alltid jeg tar telefonen. Ikke alle samtaler jeg vet blir like hyggelige. Dette irriterer ungdommene i huset(men de vil heller ikke ta de telefonene....).

Skrevet

De har jo ingen grunn til å bli sure på deg når de ikke selv vil ta den telefonen engang.

Ikke ha dårlig samvittighet for det, du har din fulle rett til ikke å være tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du tar telefonen når du vil og det passer deg, så får de andre i huset heller svare selv hvis det betyr så mye for dem. :-)

Jeg syns man har lov til å la være å ta telefonen når man ikke har lyst, er for sliten eller rett og slett ikke vil snakke med den som ringer. Men man trenger jo ikke fortelle den som ringer om det. ;-)

Skrevet

Noen ganger velger jeg å ikke svare. Dette synes jeg er en frihet jeg har!!!!

Skrevet

Vi tar de samtalene vi vil. Enkelte samtaler kommer man ikke forbi, og da er det bedre å hoppe i det enn å krype i det (utsette). Men uhøflig vil jeg ikke si at det er.

Gjest Elextra
Skrevet

Det hender jeg ikke tar mobiltelefonen, men da ringer jeg gjerne opp igjen så snart jeg kan.

Skrevet

De har jo ingen grunn til å bli sure på deg når de ikke selv vil ta den telefonen engang.

Ikke ha dårlig samvittighet for det, du har din fulle rett til ikke å være tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Å takk for det. Litt hønemor jeg, og redd for å lære ungene mine å være uhøflig.Til vanlig er jeg både snill og grei altså, men også litt sliten:)

Mvh

Skrevet

Det hender jeg ikke tar mobiltelefonen, men da ringer jeg gjerne opp igjen så snart jeg kan.

For all del, jeg ringer også tilbake ibland. Men ikke alle man har lyst til å ringe tilbake (uten å utdype det så mye her).

Mvh

Gjest ChiengMai
Skrevet

Å takk for det. Litt hønemor jeg, og redd for å lære ungene mine å være uhøflig.Til vanlig er jeg både snill og grei altså, men også litt sliten:)

Mvh

I disse mobiltider kan det være greit at ungene lærer seg at det er helt i orden at de selv styrer hvem de vil snakke med og når. Syns ikke du lærer dem å bli uhøflige.

Gjest Elextra
Skrevet

For all del, jeg ringer også tilbake ibland. Men ikke alle man har lyst til å ringe tilbake (uten å utdype det så mye her).

Mvh

Skjønner det - enkelte kan man kanskje forsøke å unngå å snakke med, uten at jeg har så mange slike forbindelser - heldigvis.

Skrevet

Her prøver jeg å bli flinkerer til ikke alltid å ta telefonen.

Vi har noen familiemedlemmer som konsekvent ringer når det passer dårligst, midt i middagen eller leggingen. Og de skjønner desverre ikke når jeg sier at jeg kan ringe dem tilbake litt senere. En gang ramlet lillebror ned trappa mens jeg var i telefonen med disse, jeg sa veldig fort at jeg måtte ringe tilbake, hvorpå de bare fortsatte å prate. Jeg endt med å bare legge på - og da jeg ringte tilbake etterpå for å forklare ble de sure. Så her er det lettest å ikke svare.

Jeg mener også at når vi nå har mobiltelefon og er tilgjengelig hele tiden så må man kunne beskytte seg innimellom. Er det ikke vanlig høflighet å prioritere de en er sammen med fysisk fremfor telefonen? Det er enkelte ganger det ikke passer seg å ta telefonen.

Og det er vel ingen som ville reagert med at det var uhøflig om du slo telefonen helt av innimellom..

Skrevet

Vi har noen familiemedlemmer som konsekvent ringer når det passer dårligst, midt i middagen eller leggingen. Og de skjønner desverre ikke når jeg sier at jeg kan ringe dem tilbake litt senere. En gang ramlet lillebror ned trappa mens jeg var i telefonen med disse, jeg sa veldig fort at jeg måtte ringe tilbake, hvorpå de bare fortsatte å prate. Jeg endt med å bare legge på - og da jeg ringte tilbake etterpå for å forklare ble de sure. Så her er det lettest å ikke svare.

Jeg mener også at når vi nå har mobiltelefon og er tilgjengelig hele tiden så må man kunne beskytte seg innimellom. Er det ikke vanlig høflighet å prioritere de en er sammen med fysisk fremfor telefonen? Det er enkelte ganger det ikke passer seg å ta telefonen.

Og det er vel ingen som ville reagert med at det var uhøflig om du slo telefonen helt av innimellom..

Enig med deg:)

Skrevet

Jeg har ikke alltid tlf...

Men ringer opp igjen når jeg føler for det.

Igjen, kommer ann på hvem det er...

Gjest Kanskje selm, men....
Skrevet

Jeg dropper ofte og ta tlf. Mange av de som ringer vil ha lange samtaler og tyte om alt mulig. Spesielt om kvelden. Så da trykker jeg lydløs...

Skrevet

Jeg dropper ofte og ta tlf. Mange av de som ringer vil ha lange samtaler og tyte om alt mulig. Spesielt om kvelden. Så da trykker jeg lydløs...

Samma her. Ikke alltid det frister med lange samtaler verken sent eller tidlig. Ringer tilbake når jeg føler for det :o)

Skrevet

Uff ja,lange samtaler om kvelden er ikke noe for meg heller.

Gjest Elextra
Skrevet

''Er det ikke vanlig høflighet å prioritere de en er sammen med fysisk fremfor telefonen? Det er enkelte ganger det ikke passer seg å ta telefonen.''

Det har du helt rett i. Jeg kan bli litt irritert om den jeg sitter sammen med tar telefonen i ett sett, i hvertfall om det bare er prat og ikke bare en rask avtale som skal gjøres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...