Gå til innhold

Narkotika er ulovlig

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Hvorfor er det ikke ekte å være sur? Da prøver man i alle fall ikke på noe annet... er man blid kan man enten være ekte eller falsk. Er man sur, så vet man.

Men hvis man kjenner på energien til folk vet man om det er ekte eller falskt.

Det er mange ekte blide folk som vandrer rundt : )

Men det er jo de som er falske også da selvfølgelig,som bare er blide for å være høfelig,men de prøver hvertfall.

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Jølsen

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest metallhøna
Skrevet

Hvorfor er det ikke ekte å være sur? Da prøver man i alle fall ikke på noe annet... er man blid kan man enten være ekte eller falsk. Er man sur, så vet man.

jeg skjønner ikke at diskusjonen om hvilke følelser som er mest ekte av gladhet og surhet,har å gjøre med diskusjonen rundt hva en mener om personer som bruker narkotika å gjøre?

Gjest D*lilith
Skrevet

Åssen kjenner du på energien til folk? Hva er egentlig denne "energien" du snakker om? I fysikk så er energi "evne til arbeid"... men jeg skjønner ikke hvordan det kan være det samme som det du snakker om?

Energi er som vinden,det du ikke kan se bare føle.

Alle utstråler energi og har en aura.

Det er som når du går inn i et rom der det sitter endel folk,da kan du føle hvilke stemning det er der,da er det energier du kjenner på.

Gjest metallhøna
Skrevet

jeg skjønner ikke at diskusjonen om hvilke følelser som er mest ekte av gladhet og surhet,har å gjøre med diskusjonen rundt hva en mener om personer som bruker narkotika å gjøre?

Lover er jo heller ikke noe helt absolutt.lover har jo hele tiden endret seg.som menneskerettghetene og samfunnet har endret seg.jeg mener ikke at narkotika bør legaliseres.men stigmatisering av narkomane,

Gjest metallhøna
Skrevet

Lover er jo heller ikke noe helt absolutt.lover har jo hele tiden endret seg.som menneskerettghetene og samfunnet har endret seg.jeg mener ikke at narkotika bør legaliseres.men stigmatisering av narkomane,

Obs,jeg mente

Lover er jo heller ikke noe helt absolutt.lover har jo hele tiden endret seg.som menneskerettghetene og samfunnet har endret seg.jeg mener ikke at narkotika bør legaliseres.men stigmatisering av narkomane,klarer jeg ikke.har selv nær familie som er narkoman.og han vil alltid være den samme for meg,uansett hvor narkoman han er.

Skrevet

Kanskje ikke? =)

Forklar, da...

Nesten hele min familie er rusmisbrukere, så jeg ser de vanskelige sidene. Avhengigheten, ønsket om et normalt liv, abstinensene som river i kroppen, sorgen, sinnet, frustrasjonen.

Ventelistene, uduglige leger, og et pilråttent samfunn..Ovs, ovs..

Så det er ikke bare å gå til legen å få hjelp...

:0)

Skrevet

Som rusmisbruker nei, for legene vet jo hvem som betaler og ikke betaler... desverre!

Men sett at man har et psykisk problem... da går man til legen med dette, man forsøker ikke å ruse det bort... jeg skjønner ikke hva det er som foregår oppe i hodene til slike folk, de må jo være grenseløst dumme.

Dumme blir feil ord.

Fortvilet og desperat passer bedre.

Ikke misforstå, jeg er VELDIG i mot narkotika! :0)

Gjest metallhøna
Skrevet

Som rusmisbruker nei, for legene vet jo hvem som betaler og ikke betaler... desverre!

Men sett at man har et psykisk problem... da går man til legen med dette, man forsøker ikke å ruse det bort... jeg skjønner ikke hva det er som foregår oppe i hodene til slike folk, de må jo være grenseløst dumme.

det er jo ikke alle som er psyke som innser at de er syke selv.jeg gjorde ikke det.ikke før for ca to år siden,selv om jeg da hadde vært psyk i 14 år.

Skrevet

Tror det er noe med fornuftssansen... akkurat som om mange tror det hjelper å ta mangedobbel dose med medisin... eller ikke blir bekymret om de må drikke for å få ro...

Men fornuftssansen blir vel rimelig svekket når man er psykisk syk?....

Skrevet

Har ikke jeg merket noe til... de gangene jeg har vært "syk" har jeg f.eks. vært like flink med pengene som når jeg har vært "frisk"... har vært like redd for å bruke medisinene feil.... har ikke drukket noe mer heller.

Nei, det skjønner jeg ikke.

Okay................

Gjest og glasshuset sprakk
Skrevet

Har ikke jeg merket noe til... de gangene jeg har vært "syk" har jeg f.eks. vært like flink med pengene som når jeg har vært "frisk"... har vært like redd for å bruke medisinene feil.... har ikke drukket noe mer heller.

Nei, det skjønner jeg ikke.

Snakk om å kaste stein i glasshus.

Gjest og glasshuset sprakk
Skrevet

Hvorfor det? Alt jeg sier er sant? Vet du noe som tyder på noe annet?

Ååh..så du har ikke skrevet så mye om deg selv på dol du da? Fatter ikke at du så tydelig kan være så ufornuftig sjølv og samtidig kritisere andre.... da bør man jekke opp sjølvinnsikten et par hakk...

Skrevet

Hva mener du med at det er en grunn til det? Det er jo alltid grunner for hvorfor man gjør en gitt ting. Men man trenger ikke gjøre det allikevel...

Tja, hyggelige å prate med? Hva så? Er det liksom alt som betyr noe? Syns ikke det betyr så mye jeg... selv psykopater er jo hyggelige å prate med, sies det...

''Hva mener du med at det er en grunn til det? Det er jo alltid grunner for hvorfor man gjør en gitt ting. Men man trenger ikke gjøre det allikevel...''

Du selv sier du har kastet bort hele ditt liv, hvorfor har du gjort det da? Du trenger jo ikke gjøre det...

Synes du er litt nedlatende overfor en menneskegruppe som har det like vanskelig som deg selv...

Eller føler du deg bedre?

Noen må jo tråkke ned andre for å heve seg selv....

Mener ikke være frekk, men blir litt provosert.

Ofte må man feie forann sin egen dør...

:0)

Skrevet

Ååh..så du har ikke skrevet så mye om deg selv på dol du da? Fatter ikke at du så tydelig kan være så ufornuftig sjølv og samtidig kritisere andre.... da bør man jekke opp sjølvinnsikten et par hakk...

Samme tenkte jeg...

Skrevet

Hva slags grunner kan egentlig et menneske ha til å kritisere et annet, eller en gruppe?

Er svaret ditt "for å heve seg over andre"? Eller er det flere elementer i denne mengden?

Godt spørsmål.

Men når du sier det er så enkelt, bare å velge.

Så undrer jeg meg over hvorfor ikke du selv tar de valgene som gagner deg best, før du kritiserer at andre ikke tar de rette valgene.

*Puh, lang setning*

Skrevet

Såklart, er man hektet så er det neppe enkelt. Men ingen er født hektet, og det er etter min mening ikke noe problem å unngå å bli hektet.... har selvsagt hørt om folk som har fått smertestillende som morfin på sykehuset, og blitt hektet av dette, og lignende ting, men det er jo faktisk mange helt friske mennesker som bare velger å ruse seg, sånn helt uten videre... disse menneskene burde etter min mening tenke over a) er ikke dette ulovlig? og B) kan det være noe i alle advarslene mot disse stoffene?

Og etter min mening trenger ingen unge i dag være ensomme..

Alle kan velge å gå ut, å være sosiale...

Ser du hva jeg mener?

Vi forstår ikke alt..

Skrevet

Selvsagt "må" ikke jeg være ensom? Jeg kan selvsagt bare _velge_ å gå ut?

Har aldri sagt noe annet. Alt jeg har gjort er å klage og syte omkring min egen situasjon.

Det er noe annet enn å begå kriminelle handlinger som ødelegger en for livet.

Ja, etter slik jeg forstår deg, er det jo bare å velge.

Det er det jeg prøver si, at det er ikke så lett.

Ja, de begår handlinger som ødelegger livet deres, og de rundt.

Men det hørs jo ut som om du også tar valg som ødelegger livet ditt. Kriminelle eller ikke.

Alle mennesker har valg, og noen tar dårlige valg, som ikke gagner noen. Trist.

Mener ikke støte deg. :0)

Gjest metallhøna
Skrevet

Selvsagt "må" ikke jeg være ensom? Jeg kan selvsagt bare _velge_ å gå ut?

Har aldri sagt noe annet. Alt jeg har gjort er å klage og syte omkring min egen situasjon.

Det er noe annet enn å begå kriminelle handlinger som ødelegger en for livet.

de fleste narkomane ødelegger jo hovedsaklig deres egne liv.

psykisk psyke gjør jo også det samme.men i begge tilfellene gjør det jo noe med familiene og de rundt en også..

Skrevet

a) jeg gjør ikke noe kriminellt

B) de dårlige valgene jeg tar har mye mindre betydning enn valget om å begynne med narkotika. Jeg ble psykisk syk fordi skjebnen ville det, det er ikke noe jeg hadde skyld i selv.

Du gjør sikkert ikke noe kriminelt, ikke det jeg mente.

Resten du skriver er jeg uenig i...

Men nå dropper jeg ut, for du vil ikke forstå.

Gjest metallhøna
Skrevet

a) jeg gjør ikke noe kriminellt

B) de dårlige valgene jeg tar har mye mindre betydning enn valget om å begynne med narkotika. Jeg ble psykisk syk fordi skjebnen ville det, det er ikke noe jeg hadde skyld i selv.

det går jo ikke an å dialoge med deg.for du har tydeligvis bestemt deg for at jorda er flat,selv om ved ulike perspektiver kan en se at jorda har dybde og faktisk er rund

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...