Gjest Wita Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Snart er det konfirmasjon igjen og den morsomste delen er å pynte bordet. Jeg har valgt farger i hvitt, sort, sølv og lys lilla. Litt usikker på lys lilla til en gutt. Gutten selv har ingen mening. Er det ok? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Jeg synes det hørtes veldig fint ut - også til gutt 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Helt ærlig, jeg ville droppe lilla.. Det kan fort se rotete ut om du har for mange farger. Hvit, sort og sølv, er stilfullt, elegant og maskulint ;0) 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Helt ærlig, jeg ville droppe lilla.. Det kan fort se rotete ut om du har for mange farger. Hvit, sort og sølv, er stilfullt, elegant og maskulint ;0) Får meg til å tenke på begravelse. med sort, hvitt og sølv uten andre fargeinnslag. Hilsen 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Får meg til å tenke på begravelse. med sort, hvitt og sølv uten andre fargeinnslag. Hilsen Hmm..Da er vi helt motsatt, for lys lilla synes jeg er en typisk begravelse farge :0) Men det er sikkert for det er lys lilla vi har hatt i alle våre begravelser da.. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Helt ærlig, jeg ville droppe lilla.. Det kan fort se rotete ut om du har for mange farger. Hvit, sort og sølv, er stilfullt, elegant og maskulint ;0) Jeg hadde tenkt det slik: Hvit duk med sort tyllstoff langs midten. Søvfargede lysestaker med søvfargede lys med noe lys lilla perlegreier rundt. Lys lys lilla servietter, borkort og blomster. Tror du det blir rotete? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Jeg hadde tenkt det slik: Hvit duk med sort tyllstoff langs midten. Søvfargede lysestaker med søvfargede lys med noe lys lilla perlegreier rundt. Lys lys lilla servietter, borkort og blomster. Tror du det blir rotete? Bruk lilla tyllstoff i stedet for sort, for ikke å få for mange farger. Det blir jo farger på blomsterdekorasjonene også. Hilsen 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Jeg hadde tenkt det slik: Hvit duk med sort tyllstoff langs midten. Søvfargede lysestaker med søvfargede lys med noe lys lilla perlegreier rundt. Lys lys lilla servietter, borkort og blomster. Tror du det blir rotete? ''Jeg hadde tenkt det slik: Hvit duk med sort tyllstoff langs midten. Søvfargede lysestaker med søvfargede lys med noe lys lilla perlegreier rundt. Lys lys lilla servietter, borkort og blomster.'' Hørtes flott ut med tyllstoff på midten! Jeg ville byttet lysene ut med sort, samme med servietter. Det vil komme godt frem til den hvite duken. Om du vil ha lys lilla, ville kun hatt litt på blomstene og bordkort. Men jeg holder en knapp på at det holder med tre farger. :0) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Bruk lilla tyllstoff i stedet for sort, for ikke å få for mange farger. Det blir jo farger på blomsterdekorasjonene også. Hilsen Ikke lilla tyllstoff til en gutt nei... ;0) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Bruk lilla tyllstoff i stedet for sort, for ikke å få for mange farger. Det blir jo farger på blomsterdekorasjonene også. Hilsen Akkurat det tenkte jeg på faktisk, men så tenkte jeg at det kunne bli litt for søtt for en gutt. Tenkte at det sorte tøffer opp stilen litt og fargene vil forsøvrig passe bra til interiøret ellers i stua. Så det er den sorte fargen du ville kuttet ut altså. Ikke den lilla? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Ikke lilla tyllstoff til en gutt nei... ;0) Gutten min på 17 år valgte rosa-lilla slips her forleden. Mange gutter bruker lilla slips til svarte dresser. Så ikke si at lilla ikke er en guttefarge. Hilsen 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 ''Jeg hadde tenkt det slik: Hvit duk med sort tyllstoff langs midten. Søvfargede lysestaker med søvfargede lys med noe lys lilla perlegreier rundt. Lys lys lilla servietter, borkort og blomster.'' Hørtes flott ut med tyllstoff på midten! Jeg ville byttet lysene ut med sort, samme med servietter. Det vil komme godt frem til den hvite duken. Om du vil ha lys lilla, ville kun hatt litt på blomstene og bordkort. Men jeg holder en knapp på at det holder med tre farger. :0) Jge tror ikke jeg kan ha både sort tyllstoff og sorte lys. Tror det blir litt dystert. Men jeg kan jo eventuelt bytte ut serviettene, selv om de er så lyse at jeg mener de passer til sølv. Jeg er enig i at det ikke bør se for rotete ut, så jeg får prøve meg litt frem tror jeg:-) 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Akkurat det tenkte jeg på faktisk, men så tenkte jeg at det kunne bli litt for søtt for en gutt. Tenkte at det sorte tøffer opp stilen litt og fargene vil forsøvrig passe bra til interiøret ellers i stua. Så det er den sorte fargen du ville kuttet ut altså. Ikke den lilla? Ja. Eller du kan bruke noe helt annet. Vi var til selskap og da hadde de pyntet bordene med lange ranker av eføy, det var stilig. Og grønnfargen passer sammen med alle slags blomster og da trenger en ikke så store blomsterarrangement, for noe ligger på bordene. Hilsen 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Gutten min på 17 år valgte rosa-lilla slips her forleden. Mange gutter bruker lilla slips til svarte dresser. Så ikke si at lilla ikke er en guttefarge. Hilsen Snuppen har også rosa skjorte, for all del. Men tyll?? Nei... 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Ja. Eller du kan bruke noe helt annet. Vi var til selskap og da hadde de pyntet bordene med lange ranker av eføy, det var stilig. Og grønnfargen passer sammen med alle slags blomster og da trenger en ikke så store blomsterarrangement, for noe ligger på bordene. Hilsen Hva slags farger var det på servietter,lys og bordkort da? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Jge tror ikke jeg kan ha både sort tyllstoff og sorte lys. Tror det blir litt dystert. Men jeg kan jo eventuelt bytte ut serviettene, selv om de er så lyse at jeg mener de passer til sølv. Jeg er enig i at det ikke bør se for rotete ut, så jeg får prøve meg litt frem tror jeg:-) Det kan være lurt å prøve seg frem ja, litt vanskelig å forestille seg i hodet bare. Nå er jeg veldig glad i sort, sølv og hvitt, det er så stilfullt. Jeg tror ikke det ville bli dystert. Men du får det sikkert kjempe fint til uansett :0) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Jeg tror jeg ville droppa lys lilla. Det gir lett litt sånne rosa-assosiasjoner tror jeg? Hvorfor ikke bruke bare hvitt, sort og sølv? Hvit duk med sort pynt, sølvlysestaker med hvite lys og evt sort, tynt sløyfebånd på. Hvite tallerkner og sølvfargede servietter? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Gutten min på 17 år valgte rosa-lilla slips her forleden. Mange gutter bruker lilla slips til svarte dresser. Så ikke si at lilla ikke er en guttefarge. Hilsen Mannen min har rosa skjorte og rosa slips. Dessuten har han flere T-skjorter med litt rosa i. Allikevel mener jeg dette er annerledes enn å pynte et konfirmasjons- eller dåpsbord. Tradisjonelt sett har man alltid brukt "guttefarger"/"jentefarger" her. Ikke det at man kan bryte denne tradisjonen, men siden wita spør, så ønsker hun nok å holde på tradisjonen fargemessig ;-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Jeg tror jeg ville droppa lys lilla. Det gir lett litt sånne rosa-assosiasjoner tror jeg? Hvorfor ikke bruke bare hvitt, sort og sølv? Hvit duk med sort pynt, sølvlysestaker med hvite lys og evt sort, tynt sløyfebånd på. Hvite tallerkner og sølvfargede servietter? "Jeg tror jeg ville droppa lys lilla. Det gir lett litt sånne rosa-assosiasjoner tror jeg?" Nei, jeg tror jeg sa feil jeg når jeg sa lilla. Fargen er mer fiolett. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 "Jeg tror jeg ville droppa lys lilla. Det gir lett litt sånne rosa-assosiasjoner tror jeg?" Nei, jeg tror jeg sa feil jeg når jeg sa lilla. Fargen er mer fiolett. Er ikke fiolett det samme som lilla da?..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.