Gå til innhold

Hvordan kopiere skjermbilde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt inn en barnehagesøknad på nettet, og skulle gjerne ha skrevet ut eller lagret denne søknaden. Men Så er jeg jo selvfølgelig ikke koblet til skriveren nå! Det skal gå ann å kopiere skjermbildet og lagre det, skal det ikke? Noen som kan hjelpe?

Aliza1365380759
Skrevet

Print screen-knappen! :) Da tar du et bilde av skjermen slik den ser ut, og kan lime det inn i et bildeprogram og lagre det som et bilde. Hos meg er knappen oppe til høyre, og det står "prnt scrn" på den.

Gjest klok kone
Skrevet

Jepp, printscreenknappen er bra.

Åpne et bildeprogram, evnt. word,

ctr og v eller lim inn, så har du det :)

Men du får hele skjermen, så du kan klippe ut den delen du skal ha og evnt. forstørre før du lagrer.

Skrevet

Print screen-knappen! :) Da tar du et bilde av skjermen slik den ser ut, og kan lime det inn i et bildeprogram og lagre det som et bilde. Hos meg er knappen oppe til høyre, og det står "prnt scrn" på den.

Næææhh, kort innpå! Her står det til og med Print Screen fullt ut! Ja ja, da veit jeg det! Takker:-)

Skrevet

Jepp, printscreenknappen er bra.

Åpne et bildeprogram, evnt. word,

ctr og v eller lim inn, så har du det :)

Men du får hele skjermen, så du kan klippe ut den delen du skal ha og evnt. forstørre før du lagrer.

Ahh, dette var jo meget enkelt! Takk for svar:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...