Gå til innhold

tannpleier og lønn


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Jobber du på provisjonsbasis er det beregnet at bruttoinntekten og ikke av fortjenesten til bedriften. Det er sikkert 36% av det beløpet, som hun tjener inn til klinikken.

Tannleger tjener mellom 1 og 1 og en halv million i året, jeg har sjekket skattelistene.

"Det er sikkert 36% av det beløpet, som hun tjener inn til klinikken."

Mulig jeg forklarte meg litt klønete Jeg mente ikke 36% av fortjeneste som hele bedriften tjener, men 36% av fortjenesten som hun selv står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Bare en ting som slo meg: jeg går ut fra at man må være ganske oppegående for å bli tannpleier - forholdsvis smart og få gode karakterer etc.

Jeg får det liksom ikke til å rime at en som har utdannet seg til tannpleier kan ha en så urealistisk oppfatning om hva slags lønn hun kommer til å få? Jeg ser for meg at de fleste som utdanner seg til et spesifikt yrke, sjekker på forhånd hva slags lønn en kan forvente å få?

Ja jeg er helt enig med deg at det er litt merkelig at hun ikke vet bedre. Uten å være stygg så må jeg vel kanskje legge til at hun nok aldri har vært den skarpeste personen i klassen for å si det sånn. Hun lever litt i sin egen boble og er nok ikke alltid like realistisk.

Det rare er at moren hennes jobber på samme klinikk men som tannlegesekretær. Hun bør vel vite hvor mye en tannpleier tjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

"Det er sikkert 36% av det beløpet, som hun tjener inn til klinikken."

Mulig jeg forklarte meg litt klønete Jeg mente ikke 36% av fortjeneste som hele bedriften tjener, men 36% av fortjenesten som hun selv står for.

Ja, akkurart. Det er en vanlig prosentssats i yrker hvor det blir utbetalt provisjonslønn eksempelvis på klinikker eller frisørsalonger, og beregningsgrunnlaget er det beløpet vedkommende tjener inn i kroner, som kommer i kassen, altså av brutto inntekt.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jobber du på provisjonsbasis er det beregnet at bruttoinntekten og ikke av fortjenesten til bedriften. Det er sikkert 36% av det beløpet, som hun tjener inn til klinikken.

Tannleger tjener mellom 1 og 1 og en halv million i året, jeg har sjekket skattelistene.

Nei, det er ikke vanlig.

Jeg har jobbet med provisjon, bonus og diverse andre resultatbaserte løsninger i mange år (forskjellige modeller), men de er uten unntak basert på resultat/fortjeneste.

Eneste forskjellen er om man har et budsjett man skal nå, en konkret sum - men da får man ikke en prosentandel av dette, da får man en fastsum som utgjør en prosentandel av totallønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Nei, det er ikke vanlig.

Jeg har jobbet med provisjon, bonus og diverse andre resultatbaserte løsninger i mange år (forskjellige modeller), men de er uten unntak basert på resultat/fortjeneste.

Eneste forskjellen er om man har et budsjett man skal nå, en konkret sum - men da får man ikke en prosentandel av dette, da får man en fastsum som utgjør en prosentandel av totallønnen.

Her var det ikke snakk om resultatbasert provisjon, men provisjon av hva hun reelt tok inn av penger til tannklinikken.

Moren hennes jobber jo på samme klinikk som tannlegesekretær, så hun har vel en viss peiling på at det datteren sier er sant.

Jeg har jobbet med regnskap og lønn i mer enn 30 år, så jeg er ikke helt uten erfaring på området, jeg heller.

Men det kan være at piken er overoptimistisk i forhold til hva hun reelt vil få av pasienter og dermed hvilke inntekter, hun kan tilføre tannklinikken. Og det vil jo ha innflytelse på hennes lønn, for har hun ingen pasienter, så får hun ikke lønn heller.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Her var det ikke snakk om resultatbasert provisjon, men provisjon av hva hun reelt tok inn av penger til tannklinikken.

Moren hennes jobber jo på samme klinikk som tannlegesekretær, så hun har vel en viss peiling på at det datteren sier er sant.

Jeg har jobbet med regnskap og lønn i mer enn 30 år, så jeg er ikke helt uten erfaring på området, jeg heller.

Men det kan være at piken er overoptimistisk i forhold til hva hun reelt vil få av pasienter og dermed hvilke inntekter, hun kan tilføre tannklinikken. Og det vil jo ha innflytelse på hennes lønn, for har hun ingen pasienter, så får hun ikke lønn heller.

Hilsen

Ok, ser poenget ditt.

Jeg tenkte av inntekten til tannlegen, ikke inntekten hennes - men om det kun er behandlingene HUN gjør, så er jo kanskje satsen litt annerledes.

Og hun vil ikke ha 16 pasienter om dagen vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...