Gjest Schwesterchen Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Ja det er aldri velkomment å få en sykdom, men overalt hvor jeg har lest om osteoporose så står det om forebygging og at det er gamle kvinner som får det og at man må begynne å passe på i 50-årsalderen eller deromkring. Men jeg har allerede 32% lavere bentetthet, og er 37 år. Har minket 1,5 cm på høyden. "Høy risiko for brudd" og ryggen er visst ikke bra. Kjenner ikke noe, men skaden er visst allerede et faktum. Jeg har regelmessig menstruasjon. Har ikke kommet i overgangsalderen. Mor er beinskjør, det var derfor jeg testet meg. Jeg trodde det var på tide å forebygge, ikke at forebyggings"toget" var gått. Jeg har drukket melk hver dag omtrent, hele livet. Mulig jeg har cøliaki, har inne en blodprøve for testing. Det ligger i familien viser det seg. Behandlingen, bifosfonater og kalsium m D-vitamin, har jeg lest at har tvilsom effekt. Men jeg tar det da uansett. Jeg har begynt å spise mer grønnsaker og jeg trener styrke på treningssenteret og går raske turer i terrenget/fjellet. Er i middels brukbar form. Trener ca tre ganger i uka. Er det noe jeg kan gjøre? Eller er det sant at ingenting hjelper... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313600-osteoporose-altfor-tidlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.