Gå til innhold

autoimmune sykdommer

Anbefalte innlegg

Gjest glad men sliten :/

Hei. Er en 35 år gammel kvinne. Har de siste årene følt meg mer og mer syk. Har lavt stoffskifte, autoimun variant. Har og fibromyalgi. Lavt jernlager siden 11 års alder. Symptomene jeg sliter mest med er svimmelhet, kvalme, hodepine, influensaliknende verking i kroppen, feberfølelse, vektøkning, øresmerter, munntørrhet og tørste. Har lite energi og føler meg fort sliten. Ikke vanlig sliten, men syk!! Og svært trøtt. Sover bra på natta :) Har hatt hjernehinnebetennelse som liten. Slitt med magen i hele mitt voksne liv. Vært til kvantemedisin x2 og får god hjelp der. Hun bekrefter alle mine symptomer, og sa at jeg må få legen min til å ta en del prøver... Men hvilke?? Føler meg som en hypokonder jo!! Hun anbefalte meg å ta kontakt med deg :) Sa at jeg har endel anemier; Hemolytic-, hyperferic- og pernisiøs anemi. Ba meg kutte ut jern, da jeg har en sjelden anemi hvor det ikke er jerntilskudd jeg trenger, men kobber. Og at glukose omdannes til alkohol + at jeg har laktoseintolleranse. Et annet ord hun fikk opp var Dyskinesia. Har begynt på kobber, magnesium, krom, probiotica 500, c-vit, Alkavital og basete. Kuttet ut melk og karbohydrater i kosten. Vær så snill og gi meg noen råd om hva jeg bør si til fastlegen min og hva de ulike tingene betyr. Tusen takk!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313722-autoimmune-sykdommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Mange av dine plager finnes hos personer med lavt stoffskifte og det er viktig at dette følges opp med prøver og adekvat medisinering. Når det gjelder både jern og kobber, så er dette ikke noe problem å undersøke ved blodprøver. Best er det å ikke ta tilskudd en uke og deretter ta prøvene fastende en morgen. Anbefaler også å undersøke vitamin D status da mangel kan gi fibromyalgilignende symptomer. En blanding av tre ulike anemier er svært sjelden, men det er lurt å undersøke vitamin B12, folat, homocystein og MMA for å kontrollere for pernisiøs anemi. Når det gjelder magen kan det være vanskelig å konstatere eventuell allergi eller intoleranse. En kombinasjon av hudprikketest og blodprøver (IgE) er en god start. Kan eventuelt suppleres med eliminasjonsdiett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313722-autoimmune-sykdommer/#findComment-2565949
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...