Gå til innhold

Arnica før operasjon

Anbefalte innlegg

Hei, Min datter på 18 år skal gjennom en 5-timers kjeve-korrigerende operasjon (begge kjever skal opereres). Reguleringstannlegen, som har regulert tennene i forkant av operasjonen, har i den forbindelse anbefalt henne å ta arnica i 2-3 uker før inngrepet. Jeg har nå hatt kontakt med 2 homeopater, men det var ukjent for dem at arnica kunne tas forebyggende før en operasjon. Kan du fortelle meg hva arnica gjør? Demper det hevelsen etter operasjonen? Er det noen risiko ved å ta det før operasjonen? Og hvilken type arnica er det min datter kan/skal ta? (D12, D30 osv.) Og hvordan det skal inntas? (hvilken mengde/hvor mange uker før)? Kan jeg selv medisinere henne? Mvh en mor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313740-arnica-f%C3%B8r-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det forbauser meg at homøopatene ikke har hørt om dette for dette er ganske vanliig i homøopatiske kretser og noe studentene lærer om tidlig i studiet. Noen studier er gjort vedrørende bruken av Arnica, og jeg har selv vært med på to av dem i forbindelse med maratonløpere under Oslo maraton. Den vitenskapelige dokumetasjon er ikke tilstrekkelig for å bli anerkjent av skolemedisinen, men behandlingen har sannsynligvis ingen bivirkninger. Det mest vanlige er å gi D30 morgenen før operasjonen og i den påfølgende uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...