Gjest Mokka070173 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei! Har en nokså traumatisk bakgrunn. Mor som er psykopat, stefar som er alkoholiker og har ikke hatt kontakt med min biologiske far før for ett pr. år siden. Ble i 2002 operert i venstre hippocampus for karnøste som utløste epileptiske anfall. De slår nå ut i høyre hippocampus. Er også veldig plaget med kviser og byller, og verkende ledd. Har lest en del av Rune Fardal, nestleder i psykopatofferforeningen. Der kommer det frem at p.g.a stresshormonet kortisol, så blir disse kroppsdelene rammet ved traumer i tidlig barndom. Var til en homøopat som mente at jeg ville bli frisk, når jeg skulle treffe min biologiske far. Men det går ikke så bra. Han er likgyldig. Epilepsimedisiner gir meg kraftige bivirkninger og jeg får fortsatt anfall. Ville det ha hjulpet med kortisol behandlig? Tar når dgl. tilskudd med naturmedisin. Burdock som består av Storborrerot for binyrene. Memomax som består av VPF (Eggeprotein), Nattopulver, B6, Folsyre, Kromklorid og B12. Kan jeg fjerne binyrene? Går til behandling hos Gestaltterapeaut. Har du noe tips og råd? Har ikke kontakt med min mor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313775-karn%C3%B8ster-hippocampus-binyrene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det var leit å høre om din traumatiske oppvekst og dette kan dessverre føre til stress senere i livet. Det er mulig å måle kortisolproduksjonen ved blodprøver eller spyttprøver morgen og kveld. Dette vil gi en pekepinn om binyrene er overaktive eller underaktive. Å fjerne binyrene høres drastisk ut og er noe du bør drøfte med en spesialist på hormonsykdommer. Synes det er fornuftig å gå i terapi for å bearbeide alt du har opplevet og her finnes mange forskjellige retninger å konsultere. Ulempen med Gestalt terapeuter er at Folketrygden ikke dekker behandlingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313775-karn%C3%B8ster-hippocampus-binyrene/#findComment-2565970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.