Gjest Tiiina Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hei! Min far har i en lengre periode (2 år) vært plaget med noe fastlegen hans ikke har noe diagnose på så langt. Han har vært igjennom utallige prøver/tester, men finner ikke hva som er galt. Jeg skal prøve å beskrive sykdommstegnene i korthet: Det begynte med at han fikk ubehag for å sitte vanlig (føltes da som det var å sitte på en liten ball) derfor anskaffet han seg en badering som han blåste opp, for å sitte på: det ble da bedre å sitte, og han bruker denne fremdeles. En stund senere følte han litt ubehag i det ene øret, dette har han også fremdeles. Nå i den senere tid har han i tillegg til disse plagene begynt å få smerter i hendene (oversiden av håndbaken) og de kan hovne opp ganske mye enkelte ganger, han har spesiellt vondt om morgenen, i den senere tid har han i tillegg fått vondt i "leddene" nedenfor kne.... kan tidvis være "ilende" smerter. Dette har pågått i såpass lang tid, og det ser ut for meg som det bare utvikler seg videre., Jeg er meget bekymret for den tendensen jeg ser, spesiellt med tanke på at de ikke fastlegen finner ut noe. Håper på et hjelpende svar her, fint om du har noe råd til hvordan jeg kan hjelpe han videre med å finne ut om hva dette kan være, og hvordan vi kan gå frem for å få en diagnose på hva dette er! Bare så det er sagt: jeg har ingen grunn til å tro at fastlegen han ikke er en dyktig lege, en ærlig/forståelig sak å ikke kunne gi noen diagnose, jeg er også veldig klar over at enkelte sykdommer er vanskelige å oppdage. Uansett synes jeg at i slike tilfeller, med klare fysiske sykdomstegn, og med undersøkelse over så lang tid uten diagnose, at dette forsvarer å kunne gå til en annen lege for å se om han/hun kan hjelpe min far med sine plager. Slik sykdomstegnene synes, hvem bør han henvende seg til (spesialfelt) ? Er utrolig takknemmelig for tilbakemelding og hjelp! TAKK 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314170-sykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 En person kan ha flere sykdommer samtidig eller av og til sykdommer med symptomer fra flere deler av kroppen. Som regel er alltid første skritt å undersøke grundig hver enkelt del. Når det gjelder endetarmen kan det være rektoskopi med et lite instrument som føres inn i nedre del av endetarmen. Vedrørende leddsmertene er det naturlig å ta revmaprøver og eventuelt rtg av hendene og eventuelt en prøve fra leddvæsken i fingerleddene hvis hevelsene sitter der. Øret bør ogsåsjekkes ut av en spesialist hvis plagene er langvarige og først når man sammenligner disse undersøkelsene kan ma se om det passer med noen kjent sykdom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314170-sykdom/#findComment-2565962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.