Gjest baremei Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Kan dere hjelpe meg med superlativer, altså positive beskrivelser/adjektiv, som begynner med bokstaven N? Jeg prøver å lage en personlig hilsen til noen mha. bokstavene i vedkommendes navn, men står litt fast akkurat med N´ene ) På forhånd thænks! 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Nydelig, nusselig, nett, nurk.... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Nyttig, Nytenkende, Nærværende... 0 Siter
frk.s Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Nydelig Nett (?) Nær Nøyaktig Nysgjerrig Nevenyttig Nærværende 0 Siter
morsan Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Jeg tar dem i adjektivsform, så får du selv velge å bøye det til superlativ hvis du velger noen av dem*S*: Nydelig, nett, nyttig, nø-koselig (dialektvariant), nattlig, nådefull, 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Nydelig, nobel, nennsom, nepen, Nepen...!? 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Nydelig, nobel, nennsom, nepen, Nepen??? Hva er det? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Jeg tar dem i adjektivsform, så får du selv velge å bøye det til superlativ hvis du velger noen av dem*S*: Nydelig, nett, nyttig, nø-koselig (dialektvariant), nattlig, nådefull, ''så får du selv velge å bøye det til superlativ hvis du velger noen av dem*S*'' Hehe,- der kom korreksen :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Nusselig! *S* Nøysom Nøyaktig Naturlig Nyttig ... og noen vil sikkert si "norsk" 0 Siter
morsan Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 ''så får du selv velge å bøye det til superlativ hvis du velger noen av dem*S*'' Hehe,- der kom korreksen :-) *S* Til mitt forsvar må jeg si at da jeg begynte å svare hadde ingen svart ennå, det rakk dere å gjøre mens jeg tastet den setningen der;-) 0 Siter
morsan Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Nusselig! *S* Nøysom Nøyaktig Naturlig Nyttig ... og noen vil sikkert si "norsk" ''... og noen vil sikkert si "norsk" ;)'' *he he* har du sett den filmsnutten der en australsk reporter spør folk i USA ymse geografispørsmål, deriblant å nevne et land som begynner på "U"? ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 ''... og noen vil sikkert si "norsk" ;)'' *he he* har du sett den filmsnutten der en australsk reporter spør folk i USA ymse geografispørsmål, deriblant å nevne et land som begynner på "U"? ;-) Ja.... ? Mener det ringer en bjelle der ja, selv om jeg ikke helt husker kjernen *S*. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 ''... og noen vil sikkert si "norsk" ;)'' *he he* har du sett den filmsnutten der en australsk reporter spør folk i USA ymse geografispørsmål, deriblant å nevne et land som begynner på "U"? ;-) Eller den svenske gutten som ble bedt om å si en svensk by på S og svarte Eskilstuna... ;o) Men det er nok bare en vits tror jeg. 0 Siter
morsan Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Ja.... ? Mener det ringer en bjelle der ja, selv om jeg ikke helt husker kjernen *S*. Tra litt tid, men er verd det:-) 0 Siter
morsan Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Eller den svenske gutten som ble bedt om å si en svensk by på S og svarte Eskilstuna... ;o) Men det er nok bare en vits tror jeg. Ja, det er nok bare en vits:-) 0 Siter
Gjest rebus Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Eller den svenske gutten som ble bedt om å si en svensk by på S og svarte Eskilstuna... ;o) Men det er nok bare en vits tror jeg. Kan du gjette hvilken dansk by dette er? R + rotte? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Kan du gjette hvilken dansk by dette er? R + rotte? Randers. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1221213631' post='3956398] Randers. Jeg burde kanskje visst dette, men hvilken rotte er Anders? Jeg tenker bare Anders And som jo er Donald og han er ikke akkurat noen rotte... 0 Siter
morsan Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Jeg burde kanskje visst dette, men hvilken rotte er Anders? Jeg tenker bare Anders And som jo er Donald og han er ikke akkurat noen rotte... Det er jo en helt annen rotte, som tilfeldigvis heter Anders;-) Verre er det ikke.;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.