Gå til innhold

Han greier ikke bestemme seg for hvem han vil ha


Gjest rtgx

Anbefalte innlegg

Ja, dette skal bli interessant. Jeg ser for meg en ny dag med DOL-terapi i morgen!

Det høres ut som du tar ganske lett på dette ihverfall og at du aldri rakk og få dype følelelser.

Det blir nok verst for henne, men du gjør henne en kjeneste ved å fortelle henne det.

La oss høre hvordan det gikk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 278
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    55

  • morsan

    21

  • Glimtipper

    6

  • Lillemus

    4

Det er ihvertfall sant som de sier, at den lengste veien i verden ofte er den mellom hode og hjerte... :-(

Og ofte også den mest kronglete...

;-)

Synes ikke det er merkelig at du reagerer som du gjør. Det tar tid å absorbere at noe som tilsynelatende var flott og etterlengtet inneholdt så mye råttent.

Ser for meg et lekkert eple man har tatt en stor tugge av og oppdager en halv orm...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du får verdens skjønnes unger.

;-)

Men når du opplever hvor vanskelig det kan være å oppdra verdens skjønneste, gidder du kanskje ikke lengre å gjøre etterarbeidet for andre mødre som ikke har hatt en så velykket oppdragelse av sine sønner... For det første funker det ikke. For det andre er det ikke verdt din tid og dine krefter.

Ellers er jeg helt enig i at du skal nyte tiden som singel. Den har sine muligheter og begrensninger. Ofte sammenfaller mulighetene i singellivet sammen med begrensningene ved samlivet og omvent.

;-)

mvh

''gidder du kanskje ikke lengre å gjøre etterarbeidet for andre mødre som ikke har hatt en så velykket oppdragelse av sine sønner... ''

Ikke gi svigermor skylda for menns utroskap, da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''gidder du kanskje ikke lengre å gjøre etterarbeidet for andre mødre som ikke har hatt en så velykket oppdragelse av sine sønner... ''

Ikke gi svigermor skylda for menns utroskap, da;-)

Neida.

Men om moren deres ikke lyktes i å banke den karakterstyrken inn i dem, tross en kanskje upåklagelig innsats, nytter det i hvert fall ikke for meg.

Voksenoppdragelse er en utakknemlig og ofte fåfengt drittjobb. Voksne er ofte ganske satt i sine vaner, holdninger og luner.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida.

Men om moren deres ikke lyktes i å banke den karakterstyrken inn i dem, tross en kanskje upåklagelig innsats, nytter det i hvert fall ikke for meg.

Voksenoppdragelse er en utakknemlig og ofte fåfengt drittjobb. Voksne er ofte ganske satt i sine vaner, holdninger og luner.

mvh

Ja, det er best å få dem ferdig oppdratt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er best å få dem ferdig oppdratt:-)

Absolutt, ferdig oppdratt er best.

Iblant blir voksnes adferd en påminnelse om hva jeg må innprente mine barn...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som du tar ganske lett på dette ihverfall og at du aldri rakk og få dype følelelser.

Det blir nok verst for henne, men du gjør henne en kjeneste ved å fortelle henne det.

La oss høre hvordan det gikk da.

Jeg mente tjeneste og ikke kjeneste. Herregud, at det går an;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, ferdig oppdratt er best.

Iblant blir voksnes adferd en påminnelse om hva jeg må innprente mine barn...

;-)

mvh

Men actions speak louder than words, så mors innprentninger kan derfor bli satt til side av fars handlinger eller unnlatelser...;-)

Men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du tar ganske lett på dette ihverfall og at du aldri rakk og få dype følelelser.

Det blir nok verst for henne, men du gjør henne en kjeneste ved å fortelle henne det.

La oss høre hvordan det gikk da.

Jeg kan spøke og le, og prøver å ta lett på det, men sånn er det selvfølgelig ikke.

Men jeg har hatt mange uker nå hvor jeg ikke har spist, sovet eller greid å jobbe, og enda flere slike blir det nok fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ofte også den mest kronglete...

;-)

Synes ikke det er merkelig at du reagerer som du gjør. Det tar tid å absorbere at noe som tilsynelatende var flott og etterlengtet inneholdt så mye råttent.

Ser for meg et lekkert eple man har tatt en stor tugge av og oppdager en halv orm...

mvh

Ja, råtne epler og ukjørbare biler.

Det verste er at jeg begynner å bli vanvittig sjalu på samboeren hans (ironisk nok), hun er nok en veldig flott dame og sikkert så mye bedre enn meg at han vil ha henne.

Irrasjonelle tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men actions speak louder than words, så mors innprentninger kan derfor bli satt til side av fars handlinger eller unnlatelser...;-)

Men det er en annen diskusjon.

Her i gården er jeg så heldig at jeg stort sett synes fars handlinger styrker mors ord.

Er man ikke så heldig tror jeg uansett at mors utlegninger om hva hun setter pris på og verdsetter, hva som gjør henne glad, kan ha stor effekt.

Men aller viktigst i forhold til oppdragelsen mor skal stå for, er det eksempelet hun er selv...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, råtne epler og ukjørbare biler.

Det verste er at jeg begynner å bli vanvittig sjalu på samboeren hans (ironisk nok), hun er nok en veldig flott dame og sikkert så mye bedre enn meg at han vil ha henne.

Irrasjonelle tanker.

De irasjonelle tankene og følelsene må bare komme. Kluet er å avstå fra å handle etter dem.

Og det er vel det du holder på med nå.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De irasjonelle tankene og følelsene må bare komme. Kluet er å avstå fra å handle etter dem.

Og det er vel det du holder på med nå.

mvh

Det er vel det.

Av og til føles det virkelig som om jeg er den eneste som eier moral her i verden. Hadde ikke jeg satt en stopper for dette, hadde han vel vært utro mot henne fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel det.

Av og til føles det virkelig som om jeg er den eneste som eier moral her i verden. Hadde ikke jeg satt en stopper for dette, hadde han vel vært utro mot henne fremdeles.

Det er ikke usannsynlig at han ville kjørt dobbeltløp til han enten gikk lei av en av dere eller til du krevde mer forpliktelse, om ikke en av dere satte ned foten.

Husk at hun ikke er din konkurrent eller ditt problem. Hun er en som har blitt bedratt som deg, av den samme som deg, om enn fra en litt annen vinkel.

Det er han som er problemet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL!

Jeg lover deg - det er ikke mye moro når du står der med idioten du skulle bygge en flott mann ut av og som aldri ble annet enn den idioten han var ved første visning. Men med årene har du blitt avhengig av en mann og ikke en idiot så du må fly rundt og tilrettelegge for ham på alle mulige måter så han skal klare å prestere et minimum for å ivareta sin rolle i familien. Det er slitsomt det - og det unner jeg deg å slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Hadde det ikke vært for at jeg var full en av disse gangene jeg kjeftet (var knust) , og det begynte å nærme seg patetisk.....

Det er helt i orden.

Du var da tross alt følelsesmessig engasjert i tosken. En sterk mann med en minimum av ryggrad ville ikke sett det som noe problem.

Og hvis forholdet ikke er sterkere enn at det tåler en kjefteomgang - velfortjent sådan - i fylla en gang eller syv, så var det ikke verdt noe i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt i orden.

Du var da tross alt følelsesmessig engasjert i tosken. En sterk mann med en minimum av ryggrad ville ikke sett det som noe problem.

Og hvis forholdet ikke er sterkere enn at det tåler en kjefteomgang - velfortjent sådan - i fylla en gang eller syv, så var det ikke verdt noe i utgangspunktet.

''Og hvis forholdet ikke er sterkere enn at det tåler en kjefteomgang - velfortjent sådan - i fylla en gang eller syv, så var det ikke verdt noe i utgangspunktet.''

*ha ha* ENIG!!!

Jeg synes forhold burde tåle en og annen _ufortjent_ kjefteomgang også! ;-) *knegg* (enskjønt det er bare etter at jeg har sluttet å være premenstruell at jeg kan innse at det nok var ufortjent...*S*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvis forholdet ikke er sterkere enn at det tåler en kjefteomgang - velfortjent sådan - i fylla en gang eller syv, så var det ikke verdt noe i utgangspunktet.''

*ha ha* ENIG!!!

Jeg synes forhold burde tåle en og annen _ufortjent_ kjefteomgang også! ;-) *knegg* (enskjønt det er bare etter at jeg har sluttet å være premenstruell at jeg kan innse at det nok var ufortjent...*S*)

Enig i det med ufortjent også ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og det er utrolig skuffende, med tanke på hvor fint det begynte!''

Det hele begynt med en stor løyn.

Jepp. Det begynte så fint, helt til han begynte å fortelle noe om seg selv som var sant.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.

Han her fikk til og med sånne høye "nervøse magelyder", og det er vel ikke noe man kan lære seg opp til :-)

Du vil ikke tro hva en sånn dust kan prestere for å få det til å virke som om han er oppriktig. Det der er ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...