Gå til innhold

Han greier ikke bestemme seg for hvem han vil ha

Anbefalte innlegg

Hjelpes, hjernen min prøver virkelig å lure meg her.

Jeg ser jo så klart og tydelig for meg at vi ville ha fått det like godt som før dette kom for dagen. At det skal være så vanskelig å forstå hvordan han er, og å stole på at det virkelig er sånn?

Han laget en vakker illusjon for deg so du forelsket deg i. Nå er du sjalu fordi du ser for deg at samboeren hans lever i denne illusjonen. Og du vil ha ham tilbake fordi du vil ha det sånn det var da det bare var en illusjon - bare at det skal være ekte likevel.

Du har nå fått et glimt av hva som ligger bak illusjonen. Illusjonen bør dermed få sprekke i fred.

Fortsetter under...

• Svar 278
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

55

• morsan

21

• Glimtipper

6

• Lillemus

4

Han laget en vakker illusjon for deg so du forelsket deg i. Nå er du sjalu fordi du ser for deg at samboeren hans lever i denne illusjonen. Og du vil ha ham tilbake fordi du vil ha det sånn det var da det bare var en illusjon - bare at det skal være ekte likevel.

Du har nå fått et glimt av hva som ligger bak illusjonen. Illusjonen bør dermed få sprekke i fred.

Ja, sånn er det faktisk!

Jeg ser for meg at hun lever i den illusjonen, og er sjalu. Jeg ser for meg at de har det like godt som jeg hadde det med han før jeg fikk vite.

Gjest mandolina

Ja, sånn er det faktisk!

Jeg ser for meg at hun lever i den illusjonen, og er sjalu. Jeg ser for meg at de har det like godt som jeg hadde det med han før jeg fikk vite.

Jaja, det går jo an å lage seg ønskedrømmer.

Hilsen

Ja, sånn er det faktisk!

Da kan du sprekke den boblen for henne slik at hun ikke lenger lever i den. Eller du kan innse at hun neppe har det slik.

Det eneste du ikke kan er å få det slik du tror hun kanskje har det, eller slik du trodde du hadde det.

Da kan du sprekke den boblen for henne slik at hun ikke lenger lever i den. Eller du kan innse at hun neppe har det slik.

Det eneste du ikke kan er å få det slik du tror hun kanskje har det, eller slik du trodde du hadde det.

Har forresten ringt henne nå, se ny tråd.

Annonse

Har forresten ringt henne nå, se ny tråd.

Du falt på det riktige valget til slutt. Du var kjempeflink nå. Aller mest mot deg selv, men også mot henne mener jeg.

Også fikk du se at enda så gjerne du ville tro på ham så viste det seg at selvom aaaalt tydet på at han snakket sant, med romling i magen og det hele - så var det løgn, løgn, løgn.

Det er bra du slapp unna. Nå er det sol. Gå deg en tur du - det er en fin dag tross alt. Og det finnes masse menn. Fine menn som ikke juger.

Du falt på det riktige valget til slutt. Du var kjempeflink nå. Aller mest mot deg selv, men også mot henne mener jeg.

Også fikk du se at enda så gjerne du ville tro på ham så viste det seg at selvom aaaalt tydet på at han snakket sant, med romling i magen og det hele - så var det løgn, løgn, løgn.

Det er bra du slapp unna. Nå er det sol. Gå deg en tur du - det er en fin dag tross alt. Og det finnes masse menn. Fine menn som ikke juger.

Ja, gleder meg til å møte en sånn en :-)

''Så kom det for en dag at han har samboer, noe han har nektet for hele tiden.''

Jeg må bare gå tilbake til denne tråden litt, og til den ovenfor siterte setningen. Jeg synes den skurret. Jeg kan aldri si om noen av mine kjærester at de har "nektet for å ha hatt samboer", da det rett og slett ikke har vært et tema å ta opp. (Og ingen av dem har hatt samboer eller kjæreste forøvrig*S*)

Det må da ha vært ett eller annet før dette med samboeren ble avslørt som har fått deg til å spørre han om det faktisk var slik at han hadde samboer??

Eller har jeg misforstått?

''Så kom det for en dag at han har samboer, noe han har nektet for hele tiden.''

Jeg må bare gå tilbake til denne tråden litt, og til den ovenfor siterte setningen. Jeg synes den skurret. Jeg kan aldri si om noen av mine kjærester at de har "nektet for å ha hatt samboer", da det rett og slett ikke har vært et tema å ta opp. (Og ingen av dem har hatt samboer eller kjæreste forøvrig*S*)

Det må da ha vært ett eller annet før dette med samboeren ble avslørt som har fått deg til å spørre han om det faktisk var slik at han hadde samboer??

Eller har jeg misforstått?

Skjønner at du lurer :-)

Underveis ville jeg selvfølgelig forsikre meg om at vi var "exlusive" eller om han holdt på med flere også.

Etter hvert reagerte jeg på at han ikke var like aktiv med telefoner og meldinger når han var i hjembyen.

Også var det jo litt for fantastisk at en så flott mann kunne være singel.

Underveis ville jeg selvfølgelig forsikre meg om at vi var "exlusive" eller om han holdt på med flere også.

Etter hvert reagerte jeg på at han ikke var like aktiv med telefoner og meldinger når han var i hjembyen.

Det hører også med til historien at han ble sur når jeg trakk meg tilbake fordi jeg syntes dette virket rart.

Så sur at jeg trodde han bare var drittlei paranoide kjærringer som ikke kunne stole på han, og jeg trodde jeg hadde ødelagt alt.

(Er jo litt skeptisk av meg etter tidligere svik)

''Også var det jo litt for fantastisk at en så flott mann kunne være singel.''

Og her tok du feil på begge deler - ikke var han så flott og han var heller ikke singel...;-)

Men når det er sagt så har de fleste flotte menn vært single, da, de går normalt ikke rett fra ett forhold og inn i et annet;-)

Og her tok du feil på begge deler - ikke var han så flott og han var heller ikke singel...;-)

Men når det er sagt så har de fleste flotte menn vært single, da, de går normalt ikke rett fra ett forhold og inn i et annet;-)

Håper inderlig jeg finner min egen flotte mann før jeg er 50 og inntørket :-)

Annonse

(Det var med tanke på fruktbarhet og barn ja :-)

Gjest svar fra en kvinne

Og hjernen min lurer meg igjen. Jeg formelig klør i fingrene etter å oppdra menn som han.

Jeg ringer i morra.

Jeg må bare skrive her, etter å ha lest halve tråden.

Jeg er blitt bedratt og holder nå på å oppdra min mann, som tydeligvis har fått med seg litt feil verdier hjemmefra. Jeg ser at dette ikke gjør meg lykkelig. Jeg er kommet over sviket, men glemmer det ikke. Livet er ikke slik det skal være. Mannen min er flott og angrer og lærer mye for tiden, men det er så feil at han svikter og jeg må gi og gi og gi. Så jeg kommer til å avslutte dette, og finne meg en ny mann, for jeg vil ikke leve med det sviket som har vært. Det viser seg også at min mann ikke var tilstrekkelig ærlig med meg forut for affæren også, så jeg føler litt at jeg har levd i min lykkelige verden, mens han har visst at det ikke var så bra.

Finn noen du kjenner at du kan stole på. Du har hatt dine mistanker. De er som regel rett, hvis du ikke er sjalu anlagt.

Gjest svar fra en kvinne

Folk 'vokser ikke fra hverandre'. Folk gjør dårlige valg i forhold til hvordan de tar vare på sitt samliv og sin samhørighet. Folk velger å vokse sammen med andre enn den de allerede har forpliktet seg til.

Når jeg tenker på enkelte deler av mine foreldres samliv, hadde de mange grunner mange ganger til å gå hver sin vei. Langt vektigere grunner enn det mange skiller seg for nå til dags.

Når jeg ser det livet de har sammen i dag, når de eldes sammen og har det stadig bedre sammen, priser jeg meg lykkelig over at de hadde et langsiktig perspektiv på sine problemer. De har skapt noe helt fantastisk som bare kan oppnås gjennom et langt liv sammen.

Jeg kan ikke forestille meg noen romanse, selvrealisering, 100% liv, som kan måle seg med det jeg ser mine foreldre nyte. Skal man ha det beste må man si nei til det nest beste.

Så når det stormer tenker jeg på mine foreldre og andre av generasjonen over som har valgt som dem. Om jeg kan få en brøkdel av det de har når jeg blir gammel....

mvh

Jeg tenker akkurat som deg, og har veldig gode forbilder i mine foreldre (selv om jeg ikke tror at de har hatt utroskap som utfordring).

Min samboer (tidligere forlovede) hadde en kortvarig affære (som jeg har bedt om alle detaljer fra, alt som ble gjort og sagt). Han har tidligere vært på grensen tre ganger, og over grensen en gang - i løpet av våre 4 år sammen. I tillegg viser det seg at han ikke husker helt om han hadde sex med en kvinne som han datet i den perioden han møtte meg, etter at det ble seriøst mellom oss (det er helt nytt for meg at han datet en annen kvinne samtidig som meg for 4 år siden). Han har også bedratt en eks av seg, ved to anledninger.

Jeg er utrolig hard med ham, og han er knust. Han har fått kniven på strupen mange ganger, og sist var jeg i ferd med å flytte ut. Etter _den gangen_ har han endret seg... Hvor patetisk det enn høres ut. Men det virker som om han elsker meg høyere enn noen gang. Begjærer meg mer enn noen gang. Er villig til å kjempe mer for meg enn noen gang... Og jeg føler at det er ekte.

Vi ble forlovet etter at han hadde vært på grensen og en gang over, ift andre kvinner, fordi jeg valgte å tro på at han ikke ville være utro, og fordi jeg følte vi kommuniserte så godt sammen, og fordi vi faktisk fungerer utrolig godt sammen. Han er en veldig bra mann og jeg er sikker på at han blir en veldig god far.

Gjest svar fra en kvinne

Mange ekteskapsrådgivere har mange brutte samliv bak seg.

Mange er også preget av at det ikke går an å ha absolutte verdier for et samliv. De er også ofte redde for å virke moraliserende.

En god del av de som kaller seg samlivsrådgivere burde heller kalles samlivsbruddsrådgivere.

Jeg finner de beste samlivstipsene ved å se på og høre på dem som har lyktes. Jeg vet ikke om noen som har kjempet seg gjennom kriser og kommet styrket ut på den andre siden som ikke har måttet si nei til seg selv og sine akutte behov for snarlige og behagelige løsninger. Innkludert å si at brudd ikke er en løsning.

Jeg ser selvsagt bort fra regelrett destruktive samliv i denne sammenhengen. Ikke alle samliv kan eller bør berges.

mvh

Da kan jeg komme med spørsmålet mitt, som jeg glemte i forrige innlegg til deg :-) Jeg har altså også foreldre som er fantastiske forbilder når det kommer til kjærlighet. Og jeg arbeider med forholdet til min samboer, som jo har bedratt meg - litt for mye. Føler meg dog litt alene i arbeidet - både forut for affæren og i etterkant. Han hadde vært en single mann nå, hvis det ikke var for at jeg brøt alle mine grenser for å prøve å få det til å fungere. Jeg må også si obvious ting til ham, som han må gjøre for at vi skal komme oss gjennom dette. Så alt hviler på mine skuldre, men nå - etter noen mndr - føler jeg at hans følelser virkelig er tilstede for meg, etter at han fikk kniven på strupen et par ganger. Han er ikke redd meg, det nekter jeg å tro ;-), men jeg tror han har skjønt at han virkelig kan miste meg og at han ser klart hva han elsker ved meg. Allikevel savner jeg at han klarer å nå inn til følelsene mine. Kun to ganger har jeg følt at han har gjort det i løpet av den siste tide. Så, skal jeg bruke mye tid av mitt liv på å lære opp en mann som har bedratt meg, når følelsene mine heller ikke er som de var? Vi er voksne, men har ikke barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...