Gå til innhold

Kløe i underlivet


Gjest ingen navn

Anbefalte innlegg

Gjest ingen navn

Jeg er en jente på 30 år som er plaget med tidvis mye kløe i undelivet, Det startet for snart 2 år siden uten at jeg vet hvorfor. Var hos gynekolog for en rutinetest av livmoren ca 1/2 år etter at det startet og nevnte da samtidig problemet mitt. Han sa da at han ikke kunne se noe og kunne derfor ikke si hva det skyltes. Det er ikke tegn til uvanlig utseende, men det klør veldig, men hvis jeg da klør på det blir det prikkete og litt hovent. Det er utrolig ubehagelig at jeg MÅ klø meg på en slik plass så jeg vil veldig gjerne finne ut hva som skyldes dette. har prøvd noen salver som feks canesten og babyolje, grunnen til oljen er at det er ganske tørt og til tider. Kløingen er ikke inni kjeden, bare på kjønnsleppene, rundt klitoris og rundt endetarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Har du forsøkt behandling for sopp? Du kan kjøpe f.eks. canesten krem uten resept. Du kan ha en hudlidelse, så hvis du ikke blir bedre, kan du be din fastlege om henvisning. Du kan før du får evt time forsøke med svak en hydrokortisonkrem, men stopp etter en uke om det ikke hjelper.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen navn

Blir det værre når du har mens og bruker bind? Jeg reagerer veldig på bind og får slik kløe når jeg må bruke det.

Nei faktisk ikke, det har ikke noen sammenheng med det. Har det egentlig hele tiden men noen ganger verre enn andre, kanskje spesielt på kvelden når jeg skal legge meg, men det kan og være til andre tider på døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen navn

Har du forsøkt behandling for sopp? Du kan kjøpe f.eks. canesten krem uten resept. Du kan ha en hudlidelse, så hvis du ikke blir bedre, kan du be din fastlege om henvisning. Du kan før du får evt time forsøke med svak en hydrokortisonkrem, men stopp etter en uke om det ikke hjelper.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Ja, som jeg skrev i spørsmålet så har jeg brukt canesten uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens et skudd i blinde - men har du en partner med underlivsproblemer? (Ikke nødvendigvis uttalte sådanne, menn snakker vel ikke så veldig høyt om slikt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ingen navn

Muligens et skudd i blinde - men har du en partner med underlivsproblemer? (Ikke nødvendigvis uttalte sådanne, menn snakker vel ikke så veldig høyt om slikt.)

Nei, ingen av oss har hatt det. Vi har holdt sammen i over 8 år så det er jo litt rart det pluttselig skulle komme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen navn

Har du forsøkt behandling for sopp? Du kan kjøpe f.eks. canesten krem uten resept. Du kan ha en hudlidelse, så hvis du ikke blir bedre, kan du be din fastlege om henvisning. Du kan før du får evt time forsøke med svak en hydrokortisonkrem, men stopp etter en uke om det ikke hjelper.

Vennlig hilsen Mette H Moen

har prøvd canesten uten hell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen navn

Blir det værre når du har mens og bruker bind? Jeg reagerer veldig på bind og får slik kløe når jeg må bruke det.

Nei faktisk ikke, det har ikke noen sammenheng med det. Har det egentlig hele tiden men noen ganger verre enn andre, kanskje spesielt på kvelden når jeg skal legge meg, men det kan og være til andre tider på døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen av oss har hatt det. Vi har holdt sammen i over 8 år så det er jo litt rart det pluttselig skulle komme

Har du bytta vaskepuler, kanskje?

Nei, jeg vet ikke helt, jeg, tror jeg ville ha bedt om å komme til spesialist med dette. Høres jo både slitsomt og ubehagelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bytta vaskepuler, kanskje?

Nei, jeg vet ikke helt, jeg, tror jeg ville ha bedt om å komme til spesialist med dette. Høres jo både slitsomt og ubehagelig ut.

''vaskepuler''

*fniser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klør også der

Feil Ph i underlivet kan gi kløe,prøv vaginale kapsler med melkesyre.Kjøpes på apotek.

Hjelper dette da om kløingen er innimellom kjønnsleppene, og ikke oppe i skjeden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelper dette da om kløingen er innimellom kjønnsleppene, og ikke oppe i skjeden?

Ja,det hjelper både her og der.Du kan også bruke lactasyd flytende hudvask,den har Ph 3,5 å har samme melkesyre som kroppen selv produserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det har da vel alle i et skjult skap på vaskerommet????

;-)

Jeg klarer ikke helt bestemme meg for om han er en som vasker mens han har sex eller en som har sex med vasken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt bestemme meg for om han er en som vasker mens han har sex eller en som har sex med vasken din.

He-he, det får du finne ut av sjøl, ja!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bytta vaskepuler, kanskje?

Nei, jeg vet ikke helt, jeg, tror jeg ville ha bedt om å komme til spesialist med dette. Høres jo både slitsomt og ubehagelig ut.

''Har du bytta vaskepuler, kanskje? ''

HAHAHA!!!!! Passet veldig bra i denne tråden da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har du bytta vaskepuler, kanskje? ''

HAHAHA!!!!! Passet veldig bra i denne tråden da :o)

He-he, Glimtipper påpekte det kjapt, ja, synes jeg var sjelden heldig med den "leifen"!

Men jeg mener at ethvert møblert hjem må ha sin egen vaskepuler!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, Glimtipper påpekte det kjapt, ja, synes jeg var sjelden heldig med den "leifen"!

Men jeg mener at ethvert møblert hjem må ha sin egen vaskepuler!

:-)

LOL, så ikke denne før nå. Utrolig morsom feilstaving, da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...