Gå til innhold

Stygge glass i oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle glassene mine, både krystall og kjøkkenglass, har blitt veldig stygge etter å ha vært i oppvaskmaskin. Akkurat som om det legger seg et belegg, som ikke kan pusses vekk! Noen som har et godt råd for å få dem blanke igjen, eller må jeg bare kjøpe nye???? :o(

Skrevet

Krystallglass i oppvaskmaskinen? Fyyy! Men om du nå velger å bruke tida di på mer attraktive ting enn å stå ved oppvasken, så finnes det noe skyllemiddel som skal bevare glansen.

Skrevet

Bruker du glansevæske når du vasker i maskina?

Sun tabletter, alt i ett :o( Her skal det spares tid på kjøkkenet.... Nei, ser ut som den gamle måten med zalo og børste er det eneste beste...

Skrevet

Har du salt i saltbeholderen? Jeg merket stor forskjell på mine glass når jeg fikk "inn i knotten" at det skal være salt i beholderen i bunnen av maskinen.Du trenger ikke kjøpe dyrt salt hos selger, men bruke strøsalt som de selger på matvarebutikken. (tipset fikk jeg av en selger der vi kjøpte maskinen) Glassene min fikk ikke de skjoldene av hvitt etter det ble gjort :)

Skrevet

Sun tabletter, alt i ett :o( Her skal det spares tid på kjøkkenet.... Nei, ser ut som den gamle måten med zalo og børste er det eneste beste...

Jeg bruker Finish pulver + glansevæske og har ikke problemer med belegg på glassene. Riper blir det (men det blir det samme hvilket middel man bruker), men ikke belegg.

Skrevet

Det kan hende det er mye kalk i vannet der du bor. Da kan glass bli stygge i oppvaskmaskinen.

Skrevet

Har du salt i saltbeholderen? Jeg merket stor forskjell på mine glass når jeg fikk "inn i knotten" at det skal være salt i beholderen i bunnen av maskinen.Du trenger ikke kjøpe dyrt salt hos selger, men bruke strøsalt som de selger på matvarebutikken. (tipset fikk jeg av en selger der vi kjøpte maskinen) Glassene min fikk ikke de skjoldene av hvitt etter det ble gjort :)

Men tar det bort "belegget" som har komt på glassene?

Skrevet

Men tar det bort "belegget" som har komt på glassene?

Ja, mine har blitt fine igjen. Gi de noen runder i maskinen så ser du. Jeg vasker ikke krystallglass i den, så jeg vet ikke hvordan det går med dem....

Skrevet

Glansmiddel regnet jeg som en selvfølge... du bør ha det ja.

Skrevet

Ja, mine har blitt fine igjen. Gi de noen runder i maskinen så ser du. Jeg vasker ikke krystallglass i den, så jeg vet ikke hvordan det går med dem....

Hvor mange grader kjører du på oppvaskmaskinen? Min har ikke mindre enn 50 grader. Det anbefales ikke glass i oppvaskemaskin over 40 grader, så jeg har jo spent "meg selv bak" :o(

Skrevet

Hvor mange grader kjører du på oppvaskmaskinen? Min har ikke mindre enn 50 grader. Det anbefales ikke glass i oppvaskemaskin over 40 grader, så jeg har jo spent "meg selv bak" :o(

50grader for det meste. Har også 35grader på min....

Skrevet

Krystallglass i oppvaskmaskinen? Fyyy! Men om du nå velger å bruke tida di på mer attraktive ting enn å stå ved oppvasken, så finnes det noe skyllemiddel som skal bevare glansen.

Hehe, vi tar også krystallglass i oppvaskmaskinen.

Men på eget krystallprogram, selvfølgelig :-)

Skrevet

Blir dem gråaktig? Det har mine krystallglass blitt så jeg overveier å kaste dem, ille synes jeg for kostet nesten 400kr./stk., men skal jeg først dekke et pent bord med sølv og porselen er det stygt med grå glass.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Blir dem gråaktig? Det har mine krystallglass blitt så jeg overveier å kaste dem, ille synes jeg for kostet nesten 400kr./stk., men skal jeg først dekke et pent bord med sølv og porselen er det stygt med grå glass.

Høh! Man har da ikke glass til nesten 400 pr stk i oppvaskmaskinen! Sånt gjør man bare ikke!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...