Gå til innhold

Noen jobbspm...

Gjest Vanskelige tider

Anbefalte innlegg

Gjest Vanskelige tider
Skrevet

Jeg er nyutdannet, men sliter med å finne jobb. Har trålet vikarbyrå uten napp ennå. Jeg har også søkt på en jobb med 75 % stilling. Fant nettopp ut at jeg ikke vil få uttelling for utdannelsen min der. Årslønn for 100 % stilling er 240 000, og dette er altså bare ca 75 %. Er feriepenger med i de 240 000? Det er også litt helgejobbing der. Tror dere at UB tillegg kommer utenom? Vet at dette er spm jeg kan stille arbeidsgiver,men nå er jeg sådesperat etter jobb at jeg ikke tør å begynne å gnåle og mase om lønn på jobbintervju.

Et siste spørsmål. Hvis jeg får jobben, ville dere ha fortsatt å kikke etter jobb med bedre lønn? Jeg har forsørgeransvar, og hvis jeg tar den jobben vil jeg ikke ha noe til overs i måneden. ( Og hvis jeg ikke tar jobben har jeg virkelig ingenting i måneden)

Skrevet

Feriepenger pleier være inkludert i det beløpet som oppgis som årslønn. I 2009 vil du da eventuelt få enda mindre lønn, siden du nesten ikke har feriepengegrunnlag.

Persille1365381127
Skrevet

Nei, feriepenger er ikke inkludert i årslønn.

Årslønnen er 240.000. Men det du får utbetalt er 240.000 delt på 12, ganger med 11 pluss feriepenger.

Mao får du 240.000/12 = 20.000

20.000 * 11 = 220.000

Feriepenger av 220.000 = (10,2%) 22.400

Mao får du 242.400. Har du fem ukers ferie vil det bli 20.000 * 10,75 = 215.000 + feriepenger på 25.800 = totalt 240.800.

Men, i 2009 får du ikke feriepenger dersom du ikke har spart opp noe du har fått lønn for i år, så da vil du få hhv 215' eller 220' alt ettersom hvor mye ferie du tar.

• 7 måneder senere...
Skrevet