Gå til innhold

Kubikk med søppel

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløst opplegg
Skrevet

Skal kvitte oss med diverse. Fra renovasjonsselskapet fikk vi høre at det koster 100 kroner for én kubikk og 200 for tre kubikk. Hvordan i alle dager finner vi ut sånn ca. hvor mye det blir å koste oss (har jo ikke snøring på hvor mange kubikk vi skal kaste, og i tilfelle hvordan vi regner det ut)?

De kunne vel oppgitt pris i kilo eller noe. :-/

Skrevet

Hvis det er mye dere skal kaste er det kanskje like greit å leie en container? Da er det vel leiepris + vektpris?

Gjest Håpløst opplegg
Skrevet

Hvis det er mye dere skal kaste er det kanskje like greit å leie en container? Da er det vel leiepris + vektpris?

Nja, det er ikke SÅ mye. Vi leide container for et par år siden, og tror det kostet oss rundt 2500. Og jeg kan ikke tenke meg at det koster SÅ mye når vi selv leverer avfallet?

Skrevet

Hos oss er det slik at når vi selv leverer på miljøstasjonen, så ser personalet der raskt over hvor mye vi har med oss og fastsetter en pris. Det blir aldri mye penger ut av det, som regel kr. 100,- Hvis man har under to søppelsekker, så er det gratis å levere.

Gjest Håpløst opplegg
Skrevet

Hos oss er det slik at når vi selv leverer på miljøstasjonen, så ser personalet der raskt over hvor mye vi har med oss og fastsetter en pris. Det blir aldri mye penger ut av det, som regel kr. 100,- Hvis man har under to søppelsekker, så er det gratis å levere.

Vi har mye mer enn to søppelsekker i allefall. Jaja, vi får bare laste det inn og kjøre det dit. Kan ikke la alt rasket okkupere garasjen mer. :-)

Skrevet

De fastsetter dette der dere skal levere søppelet, men det er bare restavfall dere betaler for, det som kan sorteres betales det ikke for.

Men har du en normal størrelse på en bilhenger, så regnes det ca. en kubikk, kanskje en og en halv, men det betales kanskje ikke for halve kubikk der?

Jeg har aldri betalt mer for en kubikk, selv om jeg har hatt et bra lass. Men regner du to kubikk er du nok innenfor målet.

Skrevet

Hos oss er det innveiing av kjøretøy + henger, deretter kaster vi, og har utveiiing, og må betale kilospris for avfallet.

Skrevet

Du får komme og kaste hos oss. Her er det gratis å kaste privat avfall.

• 5 måneder senere...
Gjest Solgård skog avfallsplass
Skrevet

Nja, det er ikke SÅ mye. Vi leide container for et par år siden, og tror det kostet oss rundt 2500. Og jeg kan ikke tenke meg at det koster SÅ mye når vi selv leverer avfallet?

Vi hadde full henger i dag. Vanlig størrelse med gitter så det går litt i høyden, men ikke så mye. Vi betalte 187,- selv om man sorterer søppla. De veier bilen når man kommer og når man har tømt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...