Gå til innhold

Pusse babytenner


Gjest mammadillah

Anbefalte innlegg

Gjest mammadillah

Nå har vesla fått sin første tann, den er bare så vidt poppet opp da, men pusset den for første gang i dag da. Litt vanskelig, for babyen min har en tendens til å begynne å slikke med tunga hver gang hun får noe i munnen. Var vanskelig for meg å se tanna og pga hun måtte frem med tunga hele tia...

Noen tips på hvordan jeg får pussa tenna hennes uten at hun kommer med den tunga si?

Og hvor ørliten mengde tannkrem skal hun ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn babytannbørst til å ha på fingertuppen?

Ellers er det vel greit at hun forhindrer tannbørsten litt tilgang, en naturlig reaksjon å bli kvitt fremmedobjekter som dyttes inn i munnen hennes. Det viktigste er vel å forsøke daglig, til det en dag blir en vane. Sånn om en 6-7 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tannfee

Så ørliten at du knapt ser det. Hovedpoenget så tidlig er ikke pussingen i seg selv, men å venne babyen til en rutine med tannpuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ved å bruke lek og aldri(!) tvang, syns ungen på snart 2 det er morsomt å pusse tenner. Spør om å få lov. I starten var det ikke pussing, da var det smaking og utforsking. Når er det noen ganger grundig, andre ganger en ganske kort affære. Men det pusses 2-3 ganger hver dag med godt humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...