Gjest matmons Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hei, Jeg har sett at du er aktiv innen en rekke fora som omhandler alternativ medisin og behandling. Min mormor har i løpet av de siste årene blitt sterkt svekket. Det begynte med at hun hadde store problemer med å finne ordene når hun skulle forklare seg, og hun har nå problemer med å føre en normal samtale og følge med på ting som skjer rundt henne. Hun begynner også å rote sammen ulike hendelser. Familien er svært opptatt av ernæring og kosthold, og vi prøver så godt vi kan å tilrettelegge kosthold og tilskudd slik at tilstanden hennes skal kunne stabiliseres eller i beste fall bedres. Har du noen gode råd i denne sammenheng, eller kan henvise oss til eksperter innen alternativ medisin og ernæring som kan ha god kompetanse på dette feltet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317283-alzheimer-hypothyroidea/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det kan være mange årsaker til at eldre kan få svekket mental funksjon. Det kan være underliggende sykdom som for eksempel lavt stoffskifte og infeksjoner. Hos noen kan depresjon gi liknende symptomer og ernæringsmangler som B12 mangel. Først vil jeg anbefale en grundig undersøkelse hos lege inkludert blodprøver, deretter undersøkelse av hjernen med CT eller MR i tillegg til hukommelsestester. Når det gjelder ernæring så er inntak av langkjedede fettsyrer av omega 3 klassen som DHA og EPA viste seg å være gunstig, helst kombinert med naturlige antioksidanter fra frukt, grønt, nøtter og bær. Hvis det blir påvist demens så er gingko biloba eller tempeltre det best dokumenterte produktet for å bremse utviklingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317283-alzheimer-hypothyroidea/#findComment-2607688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.