Gå til innhold

Progesteronlignende urter?

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne41

Jeg sliter med pms. Jeg har lest meg til at dette problemet kan skyldes for mye østrogen og for lite progesteron. Salvie er en urte med østrogenlignende virkestoffer og er dermed anbefalt kvinner i overgangsalderen. Det at det finnes urter med østrogenlignende virkestoffer har fått meg til å tenke at kanskje det finnes urter med progesteronlignende virkestoffer også, som man kan drikke te av uka før... Noen som har råpeil på urter her som kan svare meg??

Er også åpen for forslag om andre måter å tilføre kroppen progesteron på!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317990-progesteronlignende-urter/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Wild Yam(yamsrot) kan være verdt å prøve. Fås både som kapsler og krem på helsekost.

Kyskhetstre(Vitex Agnus Castus kan også være noe å prøve. Den påvirker hypofysen til å regulere hormonene, dvs fremme progesteron og hemme østrogen. Du får imidlertid ikke kjøpt den i Norge, da den er klassifisert som legemiddel. Men det er mulig å kjøpe den fra danske helsekostbutikker på nettet, om man tar sjansen.

'Har selv brukt denne, da jeg slet med å bli gravid, etter 3 mnds bruk var jeg gravid.

Gjest kvinne41

Wild Yam(yamsrot) kan være verdt å prøve. Fås både som kapsler og krem på helsekost.

Kyskhetstre(Vitex Agnus Castus kan også være noe å prøve. Den påvirker hypofysen til å regulere hormonene, dvs fremme progesteron og hemme østrogen. Du får imidlertid ikke kjøpt den i Norge, da den er klassifisert som legemiddel. Men det er mulig å kjøpe den fra danske helsekostbutikker på nettet, om man tar sjansen.

'Har selv brukt denne, da jeg slet med å bli gravid, etter 3 mnds bruk var jeg gravid.

Har du noen adresse til et dansk helsekostnettsted? Jeg går ut i fra at importen av slike produkt er helt lovlig...? =)

Gjest høstløv

Har du noen adresse til et dansk helsekostnettsted? Jeg går ut i fra at importen av slike produkt er helt lovlig...? =)

Du kan søke selv.

Google på "google dk og søk videre derfra på ordet helsekost, da kommer det opp ulike helsekostfirmaer, som du kan søke på.

Gjest kvinne41

Du kan søke selv.

Google på "google dk og søk videre derfra på ordet helsekost, da kommer det opp ulike helsekostfirmaer, som du kan søke på.

Ok=) Takk! Ellers så slo tanken meg at de kanskje kan ha dette helsekostproduktet i Sverige...? Svenskene er mye mindre restriktive med slikt enn norske myndigheter er! Noen som vet?

Gjest høstløv

Ok=) Takk! Ellers så slo tanken meg at de kanskje kan ha dette helsekostproduktet i Sverige...? Svenskene er mye mindre restriktive med slikt enn norske myndigheter er! Noen som vet?

Da kan du søke på samme måten

Google: google.se og søk på hälsokost.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...