Gå til innhold

Tannkjøttet, betennelse, behandling?


Gjest Tannnnnnn

Anbefalte innlegg

Gjest Tannnnnnn

Hvordan bahandler man tannkjøttbetenelse?

Vet ikke om det er det jeg har, men hva annet kan det være som feiler meg tro? Er rød og sår, klarer nesten ikke å pusse tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, takk skal du ha!

...men for ordens skyld ville jeg også si at jeg ikke vil bare latt det skure og gå, altså. Bedrer det seg ikke på kort tid ved bruk av Corsodyl, bør du oppsøke tannlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tannfeee

Tannkjøttbetennelse er reaksjon på plakk og bakterier som du ikke har fått vekk, på samme måte som en finger blir rød, øm og hoven når du har fått en flis. Immunforsvaret reagerer.

Så plakk må fjernes for å få vekk tannkjøttbetennelse, evt i kombinasjon med corsodyl som morsan sier. Men den må kun brukes ca 10 dager, om jeg ikke husker feil, ellers får tennene misfarging som du må til tannlegen for å få vekk.

Det kan også være andre årsaker til tannkjøttbetennelse, så bedrer det seg ikke etter 2-3 dager med "intensivert hygiene", bør du få deg en sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.jeg er 43 år.har tannlegeskrekk.gikk hos tannlege og tannpleier hver 2.gang på det gamle hjemstedet mitt.

.

men her i (Eidsvoll)kjenner jeg ikke til noen oki tannlege.

jeg vet jeg skulle tatt en tur til tannlegen men gruer meg så fælt.

jeg har mye tannsten og bare tanken på å rense gjør meg kvalm.

jeg prioroterer heller ikke tannlegebesøk ang økonomien.tar andre ting isteden.

hva skal jeg gjøre?en vakker dag faller vel tennene ut.men jeg tør ikke å gå til tannlegen.jeg blir faktisk syk,så redd er jeg.noen som vet om "snille"tannleger i Eidsvollområdet??

som tar tannlegeskrekk på alvor?

hjeeeelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tannfeee

Hei.jeg er 43 år.har tannlegeskrekk.gikk hos tannlege og tannpleier hver 2.gang på det gamle hjemstedet mitt.

.

men her i (Eidsvoll)kjenner jeg ikke til noen oki tannlege.

jeg vet jeg skulle tatt en tur til tannlegen men gruer meg så fælt.

jeg har mye tannsten og bare tanken på å rense gjør meg kvalm.

jeg prioroterer heller ikke tannlegebesøk ang økonomien.tar andre ting isteden.

hva skal jeg gjøre?en vakker dag faller vel tennene ut.men jeg tør ikke å gå til tannlegen.jeg blir faktisk syk,så redd er jeg.noen som vet om "snille"tannleger i Eidsvollområdet??

som tar tannlegeskrekk på alvor?

hjeeeelp!

Du har lagt spørsmlet under innlegget til en annen, så det er nok ikke mange som ser det.

Men du vet at man kan få resept på valium av tannlegen? Så kan du få roet deg litt ned før besøket. Bedre å være føre var enn plutselig å sitte der med masse problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...