Gå til innhold

Seteleie......:/


Nb!

Anbefalte innlegg

Ingenting faktisk, er det vanlig, det ser såååå vondt ut å stikke inn i ryggmargen....!!!

Ble satt mellom to rier,jeg kjente ingen ting.For en fantastisk smertelindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal snakke med henne i neste uke, men ville bare høre om noen visste noe om alle spm imens, så kunne jeg tenke å fundere på det frem til jeg skal til timen..

Skjønner det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingenting faktisk, er det vanlig, det ser såååå vondt ut å stikke inn i ryggmargen....!!!

Jeg var dritredd sprøyter før, men kan faktisk ikke huske at jeg kjente noe til epiduralsprøytestikket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri født annet enn vaginalt, har 3 vaginale fødsler bak meg, far har et barn fra før å fikk ikke bli med på fødselen å det har han aldri kommet over...

Dette er første felles barnet vårt, å han har aldri fått oppleve en fødsel før, så vil så gjerne at han skal få det med seg denne gangen....

Kanskje jeg må forsøke det trikset, bare han ikke snur seg ned igjen da, når jeg reiser meg opp igjen.....

Tusen takk for svarene!!!!! satte pris på det!

Hvor store var babyene dine og var det noen som helst problemer med å få dem ut? Jeg hadde gjennomgått en normal fødsel før jeg fødte baby i seteleie. Det gikk kjempefint og var absolutt helt uproblematisk :)

Når bekkenmålene er gode og ultralyd viser at babyen er "normalvektig", så tror jeg ikke setefødsel er noe å grue seg for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dritredd sprøyter før, men kan faktisk ikke huske at jeg kjente noe til epiduralsprøytestikket!

Det var oppløftende å høre!!! ;-),

jeg syns det høres skikkelig skummelt ut å få en sprøyte inn i ryggmargen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store var babyene dine og var det noen som helst problemer med å få dem ut? Jeg hadde gjennomgått en normal fødsel før jeg fødte baby i seteleie. Det gikk kjempefint og var absolutt helt uproblematisk :)

Når bekkenmålene er gode og ultralyd viser at babyen er "normalvektig", så tror jeg ikke setefødsel er noe å grue seg for...

jeg har en på 3 kg, en på 4 og en på 4,3 kg, første gikk greit nok, selv om han måtte på nyfødt en stund etter fødselen, neste var stjernekikker og måtte etter 4 timer med PRESSrier tas med vakum, siste gikk flott, vil ikke ha en som ligger i sete, å så når de kommer til hodet så står han fast :/ DET er min frykt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var oppløftende å høre!!! ;-),

jeg syns det høres skikkelig skummelt ut å få en sprøyte inn i ryggmargen :/

Gjett om også jeg synes det høres skummelt ut, men det var det altså ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en på 3 kg, en på 4 og en på 4,3 kg, første gikk greit nok, selv om han måtte på nyfødt en stund etter fødselen, neste var stjernekikker og måtte etter 4 timer med PRESSrier tas med vakum, siste gikk flott, vil ikke ha en som ligger i sete, å så når de kommer til hodet så står han fast :/ DET er min frykt!!

Jeg skjønner at du er usikker siden den ene måttes taes med vakuum..... Min første var 3310 gram og de mente at babyen som lå i sete ville være omtrent i denne størrelsen også. Det stemte veldig bra! Dessuten målte de bekkenet til å være rikelig stort nok. Det artige var at røntgenlegen lurte på skostørrelsen min, da denne ofte har sammenheng med hvor stort bekken man har :) Jeg bruker str. 40 i sko....

Det at min mor og mormor hadde født barn på godt over fire kg kunne visst også ilegges vekt.

Jeg tror rett og slett jeg ville forsøkt å høre med sykehuset hva de vil anbefale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte baby i seteleie uten epidural, men det var fordi babyen kom så kjapt at de ikke rakk å sette sprøyten. Jeg er litt usikker på hvorfor de automatisk setter epidural når man føder i seteleie, men vil tro det er pga at de kjapt skal kunne ta keisersnitt dersom det blir nødvendig?

Faktisk så kan jeg ikke huske at jeg merket at de satte epiduralen, så det gjorde neppe vondt ;) Men det er antagelig ikke smerten ved sprøyte du er redd for...

Har du sluppet å ta blodprøver i svangerskapet også?

Jeg fikk selv velge om jeg skulle føde vaginalt eller ved keisersnitt, så jeg vil tro du kan få velge selv.

''Jeg fødte baby i seteleie uten epidural''

''Faktisk så kan jeg ikke huske at jeg merket at de satte epiduralen,''

Øh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er usikker siden den ene måttes taes med vakuum..... Min første var 3310 gram og de mente at babyen som lå i sete ville være omtrent i denne størrelsen også. Det stemte veldig bra! Dessuten målte de bekkenet til å være rikelig stort nok. Det artige var at røntgenlegen lurte på skostørrelsen min, da denne ofte har sammenheng med hvor stort bekken man har :) Jeg bruker str. 40 i sko....

Det at min mor og mormor hadde født barn på godt over fire kg kunne visst også ilegges vekt.

Jeg tror rett og slett jeg ville forsøkt å høre med sykehuset hva de vil anbefale...

Jeg skal ikke ha røntgen, for de mener at har jeg fått så store barn så har jeg ikke problemer med å få ut denne heller, men dette er vårt første felles barn, å dermed en annen far, å vis det da plutselig skulle være en 5 kilos baby som står bom fast så får jeg hetta, mildt sagt... Men skal la sykehuset få si hva de mener ja, å så ta et valg deretter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ha røntgen, for de mener at har jeg fått så store barn så har jeg ikke problemer med å få ut denne heller, men dette er vårt første felles barn, å dermed en annen far, å vis det da plutselig skulle være en 5 kilos baby som står bom fast så får jeg hetta, mildt sagt... Men skal la sykehuset få si hva de mener ja, å så ta et valg deretter...

jeg har også 40 i sko, men vet ikke hvilken betydning det skal ha da??! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg fødte baby i seteleie uten epidural''

''Faktisk så kan jeg ikke huske at jeg merket at de satte epiduralen,''

Øh?

Jeg snakker altså om to forskjellige fødsler her ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke ha røntgen, for de mener at har jeg fått så store barn så har jeg ikke problemer med å få ut denne heller, men dette er vårt første felles barn, å dermed en annen far, å vis det da plutselig skulle være en 5 kilos baby som står bom fast så får jeg hetta, mildt sagt... Men skal la sykehuset få si hva de mener ja, å så ta et valg deretter...

Men de skal vel ta ekstra ultralyder for å sjekke barnets størrelse sånn ca? Det hadde jeg krevd dersom det ble bestemt vaginal fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de skal vel ta ekstra ultralyder for å sjekke barnets størrelse sånn ca? Det hadde jeg krevd dersom det ble bestemt vaginal fødsel!

Det har jeg forlangt, å det skulle jeg få dersom barnet ligger likt ved neste kontroll, så blir spennende å se, håper han finner riktig stilling snart, siden han nå har klart å komme seg over i tverrleie i det minste, det er jo iallefall en begynnelse ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...