Gå til innhold

Alternative julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min nedla veto for noen år siden mot flere sokker som julegave. Han kunne opplyse at han nå hadde mer enn nok sokker til å klare seg godt resten av livet.

Kanskje du trenger å få formidlet noe av det samme...*s*

Sniker meg inn for å spørre om noe.

Skal kjøpe votter til min far til jul. Slike som en far bruker til å måke snø med, kanskje gå på ski med en sjelden gang. Litt hendige og ikke for voluminøse. Men de trenger ikke holde for den verste kulda i timesvis.

Har du noe forslag? Har lurt på ullskjorte fra Devold også, den med så behagelig innside som ikke klør(rundt 400Kr) da jeg er så fornøyd med mitt sett. Har skjønt du har greie på dette. De er glad i å tur, moren og faren min. Men utstyret er gammelt og velbrukt. Vil kjøpe noe til dem som den generasjonen ikke vet de trenger før de har fått det på kroppen. Jeg har ikke mye greie på dette.

Skrevet

Eg får som regel fra 1 til 3 gaver, og da er det som regel tennissokker eller t-skjorter og det har eg alltid bruk for.

Så for meg er ikkje dette så relevant.

Gi meg adressen din, så skal jeg sende deg en alternativ julegave! :-)

Skrevet

Broren min nedla veto for noen år siden mot flere sokker som julegave. Han kunne opplyse at han nå hadde mer enn nok sokker til å klare seg godt resten av livet.

Kanskje du trenger å få formidlet noe av det samme...*s*

Har ikke du noe du skal gjøre i dag??

Skrevet

Folk som "takker" for gaver på den måten fortjener ingen. Kanskje bortsett fra en kaktus med ekstra spisse pigger.

God ide!

Skrevet

Jeg syns det er en god ide! Ikke bruk av din tid og energi på en som aldri blir fornøyd.

Skrevet

jeg synes det er veldig fint. heller det enn å få noe jeg ikke liker og bare gir videre til fretex.

jeg har tenkt å nesten bare gi slike gaver i år, bortsett fra noen få som får st.thomas samleplata (der går inntektene til minnefondet hans), og de tre tantebarna.

Skrevet

Har ikke du noe du skal gjøre i dag??

Joda!!! Men det er litt angstvekkende, både den ene og det andre prosjektet...*s*

Skrevet

Sniker meg inn for å spørre om noe.

Skal kjøpe votter til min far til jul. Slike som en far bruker til å måke snø med, kanskje gå på ski med en sjelden gang. Litt hendige og ikke for voluminøse. Men de trenger ikke holde for den verste kulda i timesvis.

Har du noe forslag? Har lurt på ullskjorte fra Devold også, den med så behagelig innside som ikke klør(rundt 400Kr) da jeg er så fornøyd med mitt sett. Har skjønt du har greie på dette. De er glad i å tur, moren og faren min. Men utstyret er gammelt og velbrukt. Vil kjøpe noe til dem som den generasjonen ikke vet de trenger før de har fått det på kroppen. Jeg har ikke mye greie på dette.

Jeg synes det er vanskelig å kjøpe hansker eller votter til andre, da det er så utrolig forskjellig hvordan det oppleves å ha de på hendene. Til snømåking er det jo også viktig å få godt grep om spaden...

Derimot er jeg av den oppfatning at det er helt umulig å ikke kunne ha nytte av en god ulltrøye...*s* . Selv er jeg mest glad i ullkvaliteten til patagonia og smartwool, men ser at det er mange her på dol som er glad i devold. (Jeg synes devold sin ullkvalitet er noe "stivere" og litt mer egnet til å klø enn de andre to jeg nevnte).

Kjøp en tynn ulltrøye med lange armer. Den er fantastisk både til å gå tur med, og til å ha på seg innendørs på litt kalde dager.

Hvis du ender opp med å kjøpe votter, så tror jeg kanskje jeg ville ha vurdert Hestra eller Norrøna sine lange vindvotter med innervott av ull. De er gode å gå på ski med, men jeg tror ikke de er like gode å måke med, men det er kanskje fordi jeg er vant til å bruke hansker når jeg måker. Jeg bruker tynne skihansker når jeg måker snø, men det er fordi jeg kan ta av hanskene igjen like etter, da de fort blir våte og kalde når man ikke er i bevegelse.

Jeg vil ha SNØ - nå med engang!!! Kanskje jeg bør vurdere flytting ...

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å kjøpe hansker eller votter til andre, da det er så utrolig forskjellig hvordan det oppleves å ha de på hendene. Til snømåking er det jo også viktig å få godt grep om spaden...

Derimot er jeg av den oppfatning at det er helt umulig å ikke kunne ha nytte av en god ulltrøye...*s* . Selv er jeg mest glad i ullkvaliteten til patagonia og smartwool, men ser at det er mange her på dol som er glad i devold. (Jeg synes devold sin ullkvalitet er noe "stivere" og litt mer egnet til å klø enn de andre to jeg nevnte).

Kjøp en tynn ulltrøye med lange armer. Den er fantastisk både til å gå tur med, og til å ha på seg innendørs på litt kalde dager.

Hvis du ender opp med å kjøpe votter, så tror jeg kanskje jeg ville ha vurdert Hestra eller Norrøna sine lange vindvotter med innervott av ull. De er gode å gå på ski med, men jeg tror ikke de er like gode å måke med, men det er kanskje fordi jeg er vant til å bruke hansker når jeg måker. Jeg bruker tynne skihansker når jeg måker snø, men det er fordi jeg kan ta av hanskene igjen like etter, da de fort blir våte og kalde når man ikke er i bevegelse.

Jeg vil ha SNØ - nå med engang!!! Kanskje jeg bør vurdere flytting ...

Takk for svar. Du har kanskje rett i at det er hakket vanskeligere å kjøpe votter. Og jeg er blitt rimelig frelst på ullundertøyet mitt, og bruker det så mye at jeg må investere i flere sett. Og det er også veldig bankers å kjøpe i forhold til votter. Jeg skal sjekke ut de to andre i forhold til Devold sine.

Når det gjelder ullsokker har jeg selv kjøpt ullvang, men har du noen bedre forslag der og?

Skrevet

Gi meg adressen din, så skal jeg sende deg en alternativ julegave! :-)

Ok!

Få mailadressa di da.

Skrevet

Takk for svar. Du har kanskje rett i at det er hakket vanskeligere å kjøpe votter. Og jeg er blitt rimelig frelst på ullundertøyet mitt, og bruker det så mye at jeg må investere i flere sett. Og det er også veldig bankers å kjøpe i forhold til votter. Jeg skal sjekke ut de to andre i forhold til Devold sine.

Når det gjelder ullsokker har jeg selv kjøpt ullvang, men har du noen bedre forslag der og?

Jeg har for tiden dilla på smartwool sine sokker :-)

Skrevet

Joda!!! Men det er litt angstvekkende, både den ene og det andre prosjektet...*s*

Jeg skal gi deg angst! ;-)

Skrevet

Joda, jeg tenker faktisk ikke så ulikt både deg og Dorthe, skjønner du. Men denne dama her er ikke lett å kjøpe gaver til, mest pga. hennes "innstilling". Kan ikke huske sist ho har takka og vært, i alle fall tilsynelatende, fornøyd. F.eks. til jul i fjor kjøpte jeg et fint ull/pelspledd til den nye, lyse stua i ny leiliget. Men uff, det var visst både feil farge, feil kvalitet, feil størrelse, feil alt...Ho fikk jo bytte gava, fikk gavekort/tilgodelapp, men så var det å klage over "hva skal jeg nå bruke det gavekortet til da?..." Og tenk, ho måtte jo kjøre de få km til butikken også, og bruke av den travle pensjonisttida si til det.. Det endte visst med at ho gav gavekortet videre til en venninne. Det var aldri en takk for gaven, men mer "du må nå skjønne at det ikke passet inn i min stue" osv.

Eller da vi ga en forstørrelse av fotografbilde, til mange hundre kroner, og takken var at "det var nå en billig ramme.." Den kosta nå oss ca200 i tillegg til bildet.... Sukk.

"Jeg synes album av barna hørtes kjempefint ut. Kan hun ikke få en plante eller noe sånt, konfekt, vin, likør, gode oliven, eller hva hun liker? Eller en bok. Bøker kan iallfall byttes, hvis man ikke vil lese dem. De andre tingene kan fortæres."

Hos denne dama er mat noe vi spiser bare pga at det er sunt, inneholder vitaminer, el.l. Det å kunne kose seg med god mat er fremmed der i gården. Alkohol er "strengt forbudt", så den biten er jo uaktuell.

(Ho holdt på å tilte her en gang fordi vi laga saus med litt rødvin i,og hadde tenkt å gi denne sausen til barna også.... Eller da ho ble både sint, sjokkert, skuffa osv. fordi barna våre på 6 og 9 visste at det finnes og er en forskjell på rød og hvit vi.)

Men kanskje dere har noen gode råd til meg?

(Ble litt mye klaging dette, men....)

''Kan ikke huske sist ho har takka og vært, i alle fall tilsynelatende, fornøyd.'' Hei, du - har kommet mange svar ser jeg, men jeg har ikke lest tråden. Vil bare si at sånne som mora di er det jo umulig å tilfredsstille mht gaver. Og da er det jo ikke noe vits i å gi noe heller.

Hun vil vel klage like mye over ikke å ha fått noe, som hun klager over det hun ev får. Så hva er hensikten. Du kan jo si at du føler at hun aldri setter pris på dine bestrebelser, så da vil du heller ikke belaste henne med å kjøpe ting som uansett bare blir til bry.

Stopp å tro at du kan endre på mor di! Lykke til med jula uansett. :) Og albumet kan du jo gi henne, uansett hva hun synes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...