Mrs. Wallace Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Eg skriver og snakker perfekt tolv språk, pluss et par dialekter. Synd ikke norsk er ett av dem, da. *dukker og vifter med hvitt flagg* 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Og sundt (sunt) Ja, den er høyt oppe på lista over vanlige feil. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Nå satt jeg her og tenkte at jeg ikke skulle kommentere skrivefeilen i overskriften din Jeg har definitivt tenkt over det, og det er ikke den eneste skrivefeilen som dukker opp alt for ofte hos voksne folk. Det er i blant så jeg lurer på hva man egentlig lærer i norsktimene... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Jeg ser at det er noen andre skrivefeil som også går igjen. Som kanskje, dessverre, sjelden og vant. Jeg setter pris på at noen forteller meg om mine feil, for jeg liker ikke å ha feil. Jeg har lært endel her inne. Det har hendt at jeg har sett skrivefeil etter innlegget er sendt. Noen er opplagte slurvefeil, men det er verre med de feilene som ser ut som at jeg ikke vet bedre Og slåss/sloss! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 ''Ordet er: vist, hvist, visst, viss, visst hvist, hvis Satser på at en av disse måtene er korekt. :-)'' Hvis _Hvis_ dere skal så vil jeg også. Dette skulle jeg _visst_. Nå har jeg _vist_ deg noe rart. Dette er mye _viss_-vass Æ dauer om jeg tar feil nå haha Helt rett, pekkaline 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Jeg ser at det er noen andre skrivefeil som også går igjen. Som kanskje, dessverre, sjelden og vant. Jeg setter pris på at noen forteller meg om mine feil, for jeg liker ikke å ha feil. Jeg har lært endel her inne. Det har hendt at jeg har sett skrivefeil etter innlegget er sendt. Noen er opplagte slurvefeil, men det er verre med de feilene som ser ut som at jeg ikke vet bedre Dessverre er et ord jeg stusser over noen ganger. De (lærerene)sa noe med at det aldri skulle være to doble bokstaver i et ord. Så jeg skriver sikkert det ordet både rett og galt til stadighet. Når noen skriver eks sundt, så kommer vel kanskje det av den gamle norsken? Venninde er det også noen som skriver..... Det var endel d èr før. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 På vei til den gamle hytta vår kjørte vi forbi en butikk hvor de i følge _digre_ bokstaver på vinduet hadde "Fjærnstyrte modeller"... 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Hva med denne da? Jobber en plass hvor vi må følge ulike handlingskjeder for at det skal bli mest mulig likt for brukerne. Fikk meg en god latter når jeg med sirlig håndskrift så dette på forsiden: Handlings- skjede. he-he Haha, den var veldig god:-) Kan bli mange merkelige ord med feil orddeling:-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 hahaha, men slike feil er bare morsomme:o) Jeg greier ikke å irritere meg. Som mennesker fokuserer vi på forskjellige ting. Det bookworm syns er irriterende erikke så irriterende for andre og omvendt. ''Det bookworm syns er irriterende erikke så irriterende for andre og omvendt.'' Ja, er jeg ikke heldig som ikke har alvorligere ting å irritere meg over? 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Og legimitasjon. Og ressigør:) Deprisjon 0 Siter
Gjest nyskjerrig kjerring Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Nyskjerrig - nysgjerrig...Hmmm.. Tror jaggu jeg er en av de som skriver dette feil ja... Som så mye annet. Hehe... :0) Tenk på ordlyden. Kjerring - kj-lyden der.... så nyskjerrig blir som nyskjerring for å si det sånn Gjerrig - da blir det ikke helt det samme da sier vi bare j.... men nysgjerrig - sgj - lyden der uttales på samme måte som sh- i sherry (sjærry) så sånn kan du huske at nysgjerrig skrives med g og ikke k pga da vil det uttales som kj i kjerring. 0 Siter
Gjest nyskjerrig kjerring Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Jeg skriver det riktig, men vet ikke om det irriterer meg at mange skriver det feil akkurat. Det hadde faktisk vært mer naturlig og skrivet det: nyskjerrig (skj-lyden skrives jo skj, sj eller ren s). Hvorfor skrives da nysgjerrig slik det gjør. Kanskje vi uttaler det feil? skj som i skje da nyskjerrig... men tenk heller nysgjerrig sgj lyden uttales som sh i sherry hadde vi skrevet nyskjerrig hadde ordet blitt uttalt som kj-lyden i kjerring. hm vakke det en regle i og y de er så kry, ingen k de vil ha med? Eller var det i og j de er så kry, ingen k de vil ha med? Eller i og y de er så kry, ingen j de vil ha med.... hmmm er ikke sikker på regelen ang. at det skrives med g men det skrives i alle fall ikke med k 0 Siter
Gjest nyskjerrig kjerring Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har ett ord jeg aldri klarer skrive rett. Husker fra jeg gikk på vg at norsklæreren, før vi fikk tilbake innleveringer, skrev dette ordet på tavlen så på meg og sa "no Zelda husker du dette" Ja sa jeg og skrev det feil igjen neste gang. Ordet er: vist, hvist, visst, viss, visst hvist, hvis Satser på at en av disse måtene er korekt. :-) En vis mann var visst den viseste mannen på jord, hvis man regnet vishet som visdom, men en burde være viss på hva som kunne skje hvis mannen hvisket noe i ens øre..... 0 Siter
Gjest nyskjerrig kjerring Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Jeg VAR en av dem helt til jeg ble rettet på her på dol Nycherry kunne man jo også sagt ) Jeg har sikkert mange skrivefeil, og de må du nok bare leve med hehe "sånn ere bare" Jeg er veldig nyscherry av meg 0 Siter
laban Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 skj som i skje da nyskjerrig... men tenk heller nysgjerrig sgj lyden uttales som sh i sherry hadde vi skrevet nyskjerrig hadde ordet blitt uttalt som kj-lyden i kjerring. hm vakke det en regle i og y de er så kry, ingen k de vil ha med? Eller var det i og j de er så kry, ingen k de vil ha med? Eller i og y de er så kry, ingen j de vil ha med.... hmmm er ikke sikker på regelen ang. at det skrives med g men det skrives i alle fall ikke med k Reglen går på at det ikke skal være j foran i eller y. Altså "...ingen j vil de ha med". Ski og sky er typiske eksempler. Unntatt i - eh - spesielle ord som kjip, jippi osv. 0 Siter
Gjest nyskjerrig kjerring Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Reglen går på at det ikke skal være j foran i eller y. Altså "...ingen j vil de ha med". Ski og sky er typiske eksempler. Unntatt i - eh - spesielle ord som kjip, jippi osv. Og Jylland Vi sier ikke jyllen juvel, men gyllen juvel. Fordi j skal aldri (sjeldent) foran y - og i. 0 Siter
tonie Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 skj som i skje da nyskjerrig... men tenk heller nysgjerrig sgj lyden uttales som sh i sherry hadde vi skrevet nyskjerrig hadde ordet blitt uttalt som kj-lyden i kjerring. hm vakke det en regle i og y de er så kry, ingen k de vil ha med? Eller var det i og j de er så kry, ingen k de vil ha med? Eller i og y de er så kry, ingen j de vil ha med.... hmmm er ikke sikker på regelen ang. at det skrives med g men det skrives i alle fall ikke med k ''hadde vi skrevet nyskjerrig hadde ordet blitt uttalt som kj-lyden i kjerring.'' Det er en skje der i midten av ordet. Det er vel det som forvirrer:) 0 Siter
tonie Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Og Jylland Vi sier ikke jyllen juvel, men gyllen juvel. Fordi j skal aldri (sjeldent) foran y - og i. J skal sjelden.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.