Gå til innhold

pusteproblemer i kulda hos tenåring

Anbefalte innlegg

Gjest mirdita

Min herlige aktive datter på 16 år får det hun opplever som pustestopp og snøring i halsen når hun er i fysisk aktivitet og det er kaldt. Det er mye allergi og astma på farssiden, hun e testet for dette ved sykehus og astma skal ifølge legen være utelukket. Hun fikk for noen år siden diagnosen kronisk halskatarr og den skal visstnok utarte seg slik hun selv beskriver. Jeg lurer på om en varme pustemaske kan være en ide om vinteren, hvor får jeg evt tak i en slik, eller har du andre gode råd. Hun er ellers en fantastisk frisk, sunn og energisk tenåring som elsker å bruke kroppen, men også i kulden! Bekymret mamma.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319409-pusteproblemer-i-kulda-hos-ten%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er dessverre mange som driver idrett i kulde og sliter med luftveisproblemer. Når det gjelder testing vil det ikke sjelden være normale funn ved testing ved hjelp av pusteprøve hos lege eller på sykehus. Derfor er det viktig å teste henne når hun får problemer ute under trening. Hvis ikke dette er gjort anbefaler jeg at hun låner en enkel såkalt PEF-måler slik at hun kan blåse og notere verdiene når hun får pustebesværet. En kuldemaske kan hjelpe mot problemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...